Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pessyt hiukseni normaalisti joka aamu. Nyt olen harventanut pesuja, eikä tulokset ole kovin rohkaisevia

Vierailija
09.04.2020 |

Joka aamu siis olen tottunut pesemään hiukseni, koska ne rasvoittuvat vuorokaudessa. Nyt kotona ollessa päätin kokeilla harventaa pesuvälejä, kun usein saa kuulla että pesuvälini on liian tiheä. Suunnilleen kahden-kolmen päivän välein olen nyt pessyt hiukseni, ihan kamalan näköisethän ne ovat suurimman osan ajasta mutta ajattelin sinnitellä kun missään ei edes tarvitse/voi käydä. Pipo päässä kaupassa.
No, tällä viikolla alkoi päänahka kutiamaan. Siellä on muutama iso ja kipeä näppylä sekä oikean korvan taus on auennut siitä poimun kohtaa😳 Juu, taitaa tämä kokeilu jäädä tähän ja palaan vanhaan tyyliini. Nähtävästi päänahkani on sellainen että se on pestävä päivittäin jotta voisi hyvin.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin vielä kotona niin meillä ei saanut pestä hiuksia kuin 2-3päivän välein, koska vettä kuluu. No kärsin sitten hirveistä hiuspohjan paisefinneistä ja aina pestessä tukkaa lähti irti tukoittain. 

Nyt kun asun omillani, niin pesen todellakin joka päivä hiukset. Ovat hyvässä kunnossa ja tuuheat.

Mikä ihmeen trendi tämä on, että kilpaillaan kuka on pisimpään pesemättä? :D

Vierailija
22/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliokin vaikuttaa. Tulehdusta ylläpitävät ruoka-aineet, huonot rasvat... panosta hyviin, pehmeisiin rasvoihin ja jätä ranskalaiset kauppaan.

Tämä. Mun paksun pähkinän ruskean aragorn tukan salaisuus on ruokavalio. Paljon kananmunia, voita, oliiveja ja oliiviöljyä. Kesällä hiuksiin tulee aurinkoraitoja auringon vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harvensin pesukertoja ensin joka toiseen päivään. Sillä menin varmaan pari kuukautta. Kun päänahka tottui siihen (kaikilla ei totu), jatkoin vielä muutaman viikon. Sitten harvensin taas yhdellä päivällä. Talvella pystyin harventamaan pesuvälin jopa viikkoon, mutta kesällä päänahkani jotenkin aktivoitui, ja pakko oli pestä 2 kertaa viikossa. Myös shampoon olen vaihtanut hellävaraisempaan tämän prosessin aikana. Nyt hiukseni näyttävät parhaimmalta toisena ja kolmantena päivänä pesun jälkeen. Ensimmäisenä päivänä ne hapsottavat joka suuntaan. Toisena ja kolmantena päivänä laskeutuvat nätisti, mutta ei mene vielä liiaksi päätä myöten.

Hiukseni ovat vahvistuneet huomattavasti, mutta vielä olen kaukana siitä, mitä ne olivat teininä.

Jos on lapsesta asti oppinut, että hiukset "kuuluu" pestä joka päivä, nyt, sosiaalisen eristäytymisen aikana, on hyvä hetki kokeilla, olisiko joku muu pesuväli sittenkin omalle päänahalle ja hiuksille parempi. Joillakin on oikeasti sellainen ihotyyppi, että se vaatii päivittäisen pesun vahvoilla pesuaineella. Toisille taas sopii paremmin se, että pesee vähän harvemmin ja/tai miedommilla aineilla.

Vierailija
24/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliokin vaikuttaa. Tulehdusta ylläpitävät ruoka-aineet, huonot rasvat... panosta hyviin, pehmeisiin rasvoihin ja jätä ranskalaiset kauppaan.

Tämä. Mun paksun pähkinän ruskean aragorn tukan salaisuus on ruokavalio. Paljon kananmunia, voita, oliiveja ja oliiviöljyä. Kesällä hiuksiin tulee aurinkoraitoja auringon vuoksi.

Aragorn-tukka? Siis se lotr hahmo? Mulla tulee mieleen sellainen epäsiisti vähän rasvaisen oloinen ja hapsottava tukka niin kuin sillä näyttelijällä siinä leffassa oli🤔

Vierailija
25/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinnittelin nuorena myös 2-3 päivän pesuväleillä ja hiukset olivat ensimmäisen päivän jälkeen aivan kauheat. Sitten lopetin tämän ohjeiden kuuntelemisen ja aloin pestä hiukset joka päivä. Tätä olen tehnyt jo 20 vuotta ja hiukset ovat edelleen pitkät ja hyväkuntoiset. En kuivata hiuksia kuivaimella, vaan annan kuivua itsestään. Värjään kerran kuussa. Kampaajat ovat usein sanoneet, että hiukseni ovat paksut ja hyväkuntoiset, hiukan useammin pitäisi ehkä käydä latvoja tasoittamassa, ei muuta. Ja ihan markettishampoilla pesen hiukset ja normaalia ruokaa syön. 

N38

Vierailija
26/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä harvensin pesukertoja ensin joka toiseen päivään. Sillä menin varmaan pari kuukautta. Kun päänahka tottui siihen (kaikilla ei totu), jatkoin vielä muutaman viikon. Sitten harvensin taas yhdellä päivällä. Talvella pystyin harventamaan pesuvälin jopa viikkoon, mutta kesällä päänahkani jotenkin aktivoitui, ja pakko oli pestä 2 kertaa viikossa. Myös shampoon olen vaihtanut hellävaraisempaan tämän prosessin aikana. Nyt hiukseni näyttävät parhaimmalta toisena ja kolmantena päivänä pesun jälkeen. Ensimmäisenä päivänä ne hapsottavat joka suuntaan. Toisena ja kolmantena päivänä laskeutuvat nätisti, mutta ei mene vielä liiaksi päätä myöten.

Hiukseni ovat vahvistuneet huomattavasti, mutta vielä olen kaukana siitä, mitä ne olivat teininä.

Jos on lapsesta asti oppinut, että hiukset "kuuluu" pestä joka päivä, nyt, sosiaalisen eristäytymisen aikana, on hyvä hetki kokeilla, olisiko joku muu pesuväli sittenkin omalle päänahalle ja hiuksille parempi. Joillakin on oikeasti sellainen ihotyyppi, että se vaatii päivittäisen pesun vahvoilla pesuaineella. Toisille taas sopii paremmin se, että pesee vähän harvemmin ja/tai miedommilla aineilla.

Ei ole kyse siitä että lapsena olisi pitänyt pestä joka päivä (kerran viikossa saunassa silloin), vaan nuorena aikuisiällä alkoi hiuspohja rasvoittumaan nopeammin. Ap

Vierailija
27/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aragorn-tukka? Siis se lotr hahmo? Mulla tulee mieleen sellainen epäsiisti vähän rasvaisen oloinen ja hapsottava tukka niin kuin sillä näyttelijällä siinä leffassa oli🤔

Huutista mammalle jonka ukkeli tiputti kruununsa jo 20v. Kiiltääkö kalju? Jos näit siinä leffassa kun se kruunattiin lopuksi niin ei se tukka ollut epäsiisti. Kai se nyt oli epäsiisti parissa ekassa leffassa kun se oli samooja joka vaelti erämaissa ja metsissä. Ota touri googlen kuvahaussa.

Vierailija
28/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille sopii pitkä pesuväli, toisille ei. Mutta yleisesti olen sitä mieltä, että turhista kemikaaleista kannattaa luopua jotta päänahka voi paremmin ja hiukset pysyvät hyvässä kunnossa. Palashampoo on hyvä ja kestää kauan, nykyään on myös paljon valinnanvaraa luonnonkosmetiikkashampoissa.

Itselläni taas on todella kuiva päänahka ja hiukset, pesen ne 1-2 kertaa viikossa palashampoolla. Ennen pesua laitan vähän argan- tai oliiviölyä päähän ja hieron kunnolla. Se on helpottanut kuivuudesta johtuvaa kutinaa ja hilseilyä huomattavasti. 

Vierailija
29/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla pesemättä joka päivä, jos ei halua, että hiukset valuu rasvaisina pitkin päänahkaa + ne haiseekin todella pahalta, jos ei pese päivittäin.

En ymmärrä, miksi ihmeessä pidentäisin pesuvälejä, kun pesulla kuitenkin päivittäin pääsee.

Vierailija
30/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää nämä sulfaatittomien shampoiden suosittelut tässä yhteydessä. Itselläni on teini-iästä asti ollut rasvoittuva iho ja myös päänahka, eikä ne sulfaatittomat shampoot pese tarpeeksi, tukka jää rasvaiseksi. Tarvitsen erittäin pesevän sulfaattishampoon ja joka toinen päivä voin pestä niin, että aina se toinen pv on tukka kiinni, niin ettei rasvaisuudesta yhteen lähmääntyvät latvat erotu.

Vierailija
31/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtele nyt niitä hiuksia ja hiuspohjaa pesun jälkeen laimennetulla viinietikalla. Sulla on varmasti aivan väärä ph hiuspohjassa tuon pesurallin jälkeen. Ja ehdottomasti vaihda sampoo! Mä käytän itse oliiviöljysaippuaa, se jättää hiukset kuohkeiksi.

Vierailija
32/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla pesemättä joka päivä, jos ei halua, että hiukset valuu rasvaisina pitkin päänahkaa + ne haiseekin todella pahalta, jos ei pese päivittäin.

En ymmärrä, miksi ihmeessä pidentäisin pesuvälejä, kun pesulla kuitenkin päivittäin pääsee.

Rasvoittuminen ja etenkin tuo haju viittaavat siihen, että sulla on aivan väärä ph hiuspohjassa tai jopa hiivaa.

Vierailija
33/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhtele nyt niitä hiuksia ja hiuspohjaa pesun jälkeen laimennetulla viinietikalla. Sulla on varmasti aivan väärä ph hiuspohjassa tuon pesurallin jälkeen. Ja ehdottomasti vaihda sampoo! Mä käytän itse oliiviöljysaippuaa, se jättää hiukset kuohkeiksi.

Hmm, ei kiitos, todellakaan ei minkään etikan laitto päänahkaan houkuttele kun toi korvantaustakin on haavainen ja kirvelee. Palaan vanhaan hyväksi havaittuun rutiiniin eli pesu joka aamu. Ap

Vierailija
34/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvoittuminen ja etenkin tuo haju viittaavat siihen, että sulla on aivan väärä ph hiuspohjassa tai jopa hiivaa.

Päänahkani voi erinomaisesti, kiitos kysymästä :)

Ei hilseile, kutia tmv. mutta rasvoittuu kyllä hurjasti, kuten ihoni muutenkin.

Vierailija
35/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hellouu kirjoitti:

Täh? Kyllähän hiukset pestään pari kertaa päivässä, mutta vedellä vain suihkun yhteydessä. Shampoolla pestään sitten kerran pari viikossa. Mulla hiukset rasvoittuu jos niitä pesee liian usein shampoolla. Eihän nyt pelkkä vesi hiuksissa ohenna tai haittaa niitä. Eikai jengi nyt ole hiuksiaan pesemättä edes vedellä useita päiviä?

Miten ehditte kuivata hiuksianne? Sehän siinä työläintä on. Jos pesen illalla ja menen pyyhekuivina nukkumaan, on hiukset edelleen aamulla kosteat tai märät. Hiustenkuivaaja päivittäisessä käytössä ei myöskään tee hyvää. Jos pesisin aamulla, menisi hiusten kuivumiseen monta tuntia ilman kuvaajaa!

Ihan pyyhkeellä kuivaan hieromalla kovin hiuksia. Tunnin päästä ne on kuivat. Mulla on myös paksut hiukset.

Sinulla on joko lyhyet hiukset, tai sitten et ole ikinä edes nähnyt oikeasti paksuja hiuksia.

Vierailija
36/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päänahkani voi erinomaisesti, kiitos kysymästä :)

Ei hilseile, kutia tmv. mutta rasvoittuu kyllä hurjasti, kuten ihoni muutenkin.

Vaikea uskoa, että päänahka, joka alkas haista, jos sitä ei pese joka päivä, voi hyvin. Päänahan ph on jopa happamampi kuin muun ihon, ei se voi hyvin, jos sitä pesee päivittäin emäksisellä pesuaineella.

Vierailija
37/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, ei kiitos, todellakaan ei minkään etikan laitto päänahkaan houkuttele kun toi korvantaustakin on haavainen ja kirvelee. Palaan vanhaan hyväksi havaittuun rutiiniin eli pesu joka aamu. Ap

Joo, niin mäkin luulin, kunnes kokeilin. Päänahka rauhoittui jo yhden käsittelyn jälkeen, eikä se etikka kirvellyt kuin ihan hetken. Mäkin olin kaiken maailman voiteen hieromisia yrittänyt, mutta niistä ei ollut kuin haittaa.

Mulla oli todella kuiva päänahka, mutta hiukset rasvoittuivat ja alkoivat haista hetkessä.

Vierailija
38/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei myöskään sovi pesuvälin harventaminen. Ei päänahka nyt sentään aukeile, mutta hiukset tosiaan rasvoittuvat jo toisena päivänä huomattavasti, enkä todellakaan halua kulkea liimalettinä ihmisten ilmoilla. Puhtaina, vastapestyinä hiukseni ovat upean kiiltävät, kuohkeat ja silti sileät. Toisena päivänä niskasta jo alkaa klimppiintyminen ja ohimoilla valuu rasvaiset suortuvat - ei kiitos. 

Päivittäinen peseytyminen ei rasita hiusteni kuntoa mitenään enkä koe sitä muutenkaan raskaana tehtävänä, lopputulos kun palkitsee. Hiukseni ovat erittäin paksut, luonnollinen kuivuminen vie yli 4 tuntia, joten hurauttelen kuivaajalla - tämä ei myöskään ole vahingoittanut hiuksiani mitenkään.

Myös muu ihoni on rasvoittuvaa mallia ja olisi hassua että päänahkani yhtäkkiä tajuaisi pelkästä shampoon vaihdosta ja/tai pesuvälin harventamisesta, että aijaa en saakaan toimia näin. Kasvonikin rasvoittuvat alle tunnissa meikkauksesta, joten samaa sarjaa on lähes koko kroppa. Yhtälailla hiusten paksuus ja nopea kasvu = myös muualla kropassa karvoja on paljon ja kello viiden sänki säärissä ei ole mikään ihme.

Siispä AP, pese vaan joka päivä! Mikään ei ole ihanampaa kuin puhtaat hiukset :).

Vierailija
39/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on erinlainen talinmuodostus. Jos sulla on rasvoittuva hiuspohja, niin ei se siitä muutu, vaikka pesuväliä pidennät. Kokeilin itse noin 1,5 vuoden ajan erilaisia pesutekniikoita (ruokasooda, pesupähkinät, palashampoot, pelkkä vesi + etikkahuuhtelu, savi jne. ) Ei yhtään mitään vaikutusta pesuväliin, koska minulla vain rasvoittuu päänahka nopeampaan ja se myös näkyy hennoissa ja ohuissa hiuksissa selvemmin kuin esim. paksussa kiharapilvessä. Jos saat pesuvälin pitenemään, niin olet vain alunperinkin pessyt joillakin sopimattomilla tuotteilla hiuksiasi ja päänahkaasi. 

Olisit laittanut öljyä. Nyt lähinnä tuhosit ja poistit kaiken luonnollisen rasvan iholta.

Vierailija
40/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin ketuttanut aina nämä kilpailutukset, kuka harvimmin pesee, niin on mukamas joku tukkamaisteri kultakutreineen. Itselläkin aikalailla joka päivä pestävä, joskus menee joka toinen päivä, mutta ovat rasvoittuneet jo silloin ja itsekin urheilen paljon niin pakko pestä aina silloin. On ollut paksummat, piti pestä ihan yhtä usein kuin nyt nämä ohuemmatkin.

Jotkut vaan tykkää jankata tätä "siksi just rasvottuvat niin paljon, kun peset niitä liian usein"-mantraa, joka ei ole totta! Ne on näitä kovakalloisia jotka ei usko missään asiassa, että ihmiset nyt vaan on erilaisia ja erilaiset toimintatavat on ok, kaikkien pitäisi tehdä kaikki samalla lailla kuin nämä jankkaajat itse tekevät:/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi