Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pessyt hiukseni normaalisti joka aamu. Nyt olen harventanut pesuja, eikä tulokset ole kovin rohkaisevia

Vierailija
09.04.2020 |

Joka aamu siis olen tottunut pesemään hiukseni, koska ne rasvoittuvat vuorokaudessa. Nyt kotona ollessa päätin kokeilla harventaa pesuvälejä, kun usein saa kuulla että pesuvälini on liian tiheä. Suunnilleen kahden-kolmen päivän välein olen nyt pessyt hiukseni, ihan kamalan näköisethän ne ovat suurimman osan ajasta mutta ajattelin sinnitellä kun missään ei edes tarvitse/voi käydä. Pipo päässä kaupassa.
No, tällä viikolla alkoi päänahka kutiamaan. Siellä on muutama iso ja kipeä näppylä sekä oikean korvan taus on auennut siitä poimun kohtaa😳 Juu, taitaa tämä kokeilu jäädä tähän ja palaan vanhaan tyyliini. Nähtävästi päänahkani on sellainen että se on pestävä päivittäin jotta voisi hyvin.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan höpöhöpöä että hiukset kärsii jos ne pesee joka päivä. Itse pesen hiukset joka toinen päivä ja hyvässä kunnossa ovat. Ja pesuvälin pidentäminen ei tosiaan vaikuttanut mitenkään kun sitä kokeilin.

Tällaisten liukkaiden perisuomalaisten hiusten ja esim. afrotukan peseminen on myös kaksi eri asiaa, käsittääkseni tosi kiharan, karheamman hiuslaadun omaavat voivat pestä hiuksensa harvemmin. Lasimainen hiuslaatu alkaa näyttää rasvaiselta paljon nopeammin.

Vierailija
62/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä varalta että jollain muulla sama: itselläni rasvoittuu hiukset (ja naama, siis koko pään iho) nopeasti, jos käytän vähänkään jotain maitotuotteita.

Shampoissakin on jotain pieniä eroja, sopivalla shampoolla saan päivän lisää. Esim. Lushin palashampoot toimii itselle. Ajattelin kyllä kokeilla jotain vielä luonnollisempaa palashampoota vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaisen ja ongelmallisen (esim. Hilseilevän) päänahan kanssa suositellaan päivittäistä pesua! Siis lääkärit suosittelevat. Toisin sanovat naistenlehdet.

Vierailija
64/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tali-ihottuma hiuspojassa, kun yritin olla pesemättä joka päivä hiuksia. Kauhea kokemus. Vasta omenaviinietikka paransi kutinan ja tajusin alkaa pestä joka päivä rasvaiset hiukseni. Joskus pesen pelkällä vedellä, mutta pääosin joka päivä shampoolla. Se pitää päänahan kunnossa.

Vierailija
65/70 |
09.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan hilsettä jos en pese päänahkaani joka päivä. Siis todella kipeitä, hilseileviä läikkiä. Ainut tehokas hoito niihin on peseminen.

Vierailija
66/70 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys: olen pessyt hiukseni normaaliin tapaan joka aamu ja kaikki kutinat on hävinneet, korvantauksen haava parantunut ja näppylät paria lukuunottamatta hävinneet👍

Ap

Vierailija
67/70 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menee useampi viikko ennen kuin totut. On tosin mahdollista, että sinulle iski nyt savipuoli. siihen auttaa lääkeshampoo ketokonazoli. jotkuthan pesee vedellä joka päivä ja kahden viikon välein shampoolla. eikös siinä no poo ilmiössä ole kyse tästä?

Vierailija
68/70 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin suosituksia shampoosta ja pesuvälin harventamisesta ehkä jotain 15 vuotta sitten kampaajalla. Hän sanoi, että pese vaan joka päivä, jos kerran tarvetta on. Tää oli kampaaja, joka oli myös ollut alan opettajana.

Siksi ihmettelen miten vielä nykyäänkin niin monet uskoo totuttautumiseen. Siitä ei ole kauan kun jopa nuori kampaaja ehdotti tätä.

Vierailija
69/70 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa tosiaan pesin kerran viikossa hiukset. Murrosiässä sitten alkoi rasvoittumaan niin paljon, että piti alkaa pestä joka päivä. Nyt vanhempana olen monesti koittanut pidentää pesuväliä, koska jotkut läheiset kummastelee että "ei kai sitä tukkaa joka päivä tarvitse pestä" sekä yksinkertaisesti siksi että hiukseni ovat pitkät ja paksut ja jokapäiväinen pesu vie paljon aikaa. Mutta joka päivä ne silti rasvoittuu yhtä paljon, vaikka pesuvälin pidennystä olen yrittänyt kesälomilla, joululomilla, nyt koronakaranteenissa... Kai siis voi jo luovuttaa, mun kasvojen ihokin on rasvoittuvaa tyyppiä niin miksei päänahkakin.

Vierailija
70/70 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus olisi voinut olla minun kirjoittama korvantaustan paukamia myöten D:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi