Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on aivan jäätävää se määrä tavaroita mitä ihmiset tilaavat :,( tulee surulliseksi!

Vierailija
08.04.2020 |

Kun kattoo some kansojen blogit, videot, live tarinat IGssä. Myös tavallisten ihmisten shoppailu käyttäytyminen niin alkaa oksettaa!

Itse en koskaan osta muuta kuin ruoka. Kerran vuodessa ostan sitten uudet meikit kun loppuvat. Tasan 1 meikkivoide, tasan 1 kulmakarva geeli.

Mua suututtaa ja järkyttää kun ihmiset tilaa LAATIKOTTAIN tavaroita!! Automaattisesti shoppaillaan tylsyteen, eivätkä edes mieti tarviiko vai onko ylipäätän sopiva tuote.

Tämä holtiton kuluttaminen TÄYTYY loppua! Se on suoraan sanoen sikailua!

Tämä somemaailma ja youtubettajat ovat pahentaneet asiat.

Olen nyt tätä mieltä, aivan sama montako alapeukutusta saan!

Tuun surulliseksi kun mietin että paketteja rahdataan ristinrastin ympäri maapalloa. En yhtään ihmettele jos maapallo siitä kärsii!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel. Jaksuhaleja sulle.

Vierailija
2/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itkettäny sit kuitenkaan?

Siellä joku katkera sossupummi taas vinkuu.

Mene pummi töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vanhaa meikkiä pistät naamasi. Yök!

Ja toisekseen kulutuksella tämä yhteiskunta pyörii, vielä kun suosii suomalaista niin hyvä!

Vierailija
4/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä en ostele niitä meikkejäkään.

Tosin, jos rahaa on, onko sen käyttäminen rikos ja synti?

Vierailija
5/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutushan on hyväksi, firmat tekee rahaa. Mikä ongelma?

Vierailija
6/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. Minä tiesin tasan tarkkalleen että tulee paljon ilkeyttä ja alapeukutuksia.

Meikkivoide kestää erinomaisesti sen vuoden. Teitä on vain aivopesty kuluttamisella!

Minä aion pienellä rahalla ylläpitää kauneuttani, on isot säästöt, ihana elämä ja samalla säästän luontoa. Voit saada kaiken ja samalla elää rasittamatta luontoa!

Vierailija
7/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölömöjä! Meikkivoide kestää 1-2 vuoteen. Kyllä sen näkee jos huonoksi on mennyt...hohhoojjjaaaaa

Vierailija
8/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä en ostele niitä meikkejäkään.

Tosin, jos rahaa on, onko sen käyttäminen rikos ja synti?

Nyt kun taloudella menee heikosti ja ollaan menossa kohti taantumaa niin rahaa pitäisi alkaa pikkuhiljaan säästämään ja lopettaa kaikki turhanpäiväinen kulutus.

Vierailija
9/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Ahdistaa katsoa useiden kulutustottumuksia, etenkin kun vähemmälläkin pärjää. Ja ylsi asia mitä en ymmärrä on jatkuva matkustelu. Niin lyhytnäköistä ja moni ”harrastaa” kuluttamista ja reissaamista. Oksetus.

Vierailija
10/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tämä aloitus liittyi koronahamstraukseen... no kuitenkin, ostaahan ihmiset turhaa mutta niin se talous pyörii. Työpaikat lähtee jollei ihmiset ylimääräistä osta. Voi ostaa myös kestävästi tuotettuja juttuja. Nyt kyllä korona-aikana ymmärrän ostelun, kun ei tiedä edes lähipiiristä pääseekö välttämättä tuomaan, jos lisää aluerajoja menee kiinni tai sairastuu koko lähipiiri yhtä aikaa. Ja kotiinkuljetukset on tällä hetkellä tukossa ainakin täällä päin, siihen ei voi luottaa. Ainoastaan kotona olevaan varastoon voi luottaa. Siksi ostan nyt varastoon.

Vierailija
11/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Tilasin pieneltä yrittäjältä lankoja, kotimaiselta suklaakaupalta pääsiäissuklaat ja pieneltä suomalaiselta lelukaupalta lapsen lahjalegot. Yritän näin tukea suomalaisia pienyrittäjiä. Sitä voi olla muutakin kuin turhia tilauksia. 

Vierailija
12/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti ostat muutakin kuin ruokaa ja meikkejä.

Vierailija
13/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aivan jäätävää se miten surkea äidinkielen taito sinulla on),,,, :::::

Ei takuulla puhu suomea äidinkielenään, veikkaan ruotsia.

Vierailija
14/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös kuluttamisella talous pyörii mutta turhien vaatteiden ja meikkien ja turhien härpäkkeiden sijaan voi rahansa käyttää myös kestävämpiin asioihin kuten kulttuuriin ja laadukkaaseen hyvään ruokaan ja erilaisiin harrastuksiin.

Vierailija
15/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkien pilaantumisesta huolehtivat: meikkien ja pesuaineiden kyljessä on purnukan kuva, jossa on numero. Mun meikkivoiteessa on 12M eli vuoden säilyy. AP ei nyt vaan ota huomioon sitä, että jos meikkivoidetta käyttää säännöllisesti, ei pieni purnukka useinkaan kestä sitä vuotta. Vähemmän siinä läträä bakteereita naamaan, kun pitää uusia meikit vähän useammin.

Vauvapalstalla kauhistelun sijaan voisit AP miettiä, mitä turhalle kuluttamiselle vois tehdä. Tai että onko toisten "turha" kulutus oikeasti turhaa vai ainoastaan sellaisten tavaroiden ostamista, joille sulla ei ole käyttöä. Esim. meikkivoide on joillekin jo turhaa kuluttamista.

Vierailija
16/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää ihminen joka käyttää meikkivoidetta ja kulmakarvageeliä (wtf?) ja kritisoi muiden kulutustottumuksia.

Mitä tekee kulmakarvageelillä?

Vierailija
17/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan vain tarpeeseen (eli tuote on loppunut tai lapsi kasvanut vaatteistaan ulos), mutta nyt suoraan sanottuna on tullut tehtyä tilanteesta johtuen enemmän nettiostoksia kuin normaalisti:

- hiusnaamio

- lapsen pyjamat pieneksi jääneiden tilalle

- irtoteetä ja karkkiboksi, ovat lahja miehelle

- suklaamunia pääsiäiseksi, tuettu paikallista yritystä

- kännykän suojakuori, edellinen hajosi käsiin

Seuraavaksi pitää tilata kosteusvoide, koska sekin on lopussa. Yllättävän paljon tätä tavaraa vaan ihan oikeasti kuluu.

Vierailija
18/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttökulttuuri on oksettavaa. 

Vierailija
19/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilaan vain tarpeeseen (eli tuote on loppunut tai lapsi kasvanut vaatteistaan ulos), mutta nyt suoraan sanottuna on tullut tehtyä tilanteesta johtuen enemmän nettiostoksia kuin normaalisti:

- hiusnaamio

Seuraavaksi pitää tilata kosteusvoide, koska sekin on lopussa. Yllättävän paljon tätä tavaraa vaan ihan oikeasti kuluu.

Nyt jos koska pitäisi suosia paikallisia firmoja, eikä tilailla tuotteita ympäri maailmaa. 

Ainakin meidän kaupungissa suurin osa firmoista on järjestänyt tuotteille joko kotiinkuljetuksen tai noudon ilman kontakteja. 

Vierailija
20/33 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- hiusnaamio

Kaikki tuo on turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme