Se on aivan jäätävää se määrä tavaroita mitä ihmiset tilaavat :,( tulee surulliseksi!
Kun kattoo some kansojen blogit, videot, live tarinat IGssä. Myös tavallisten ihmisten shoppailu käyttäytyminen niin alkaa oksettaa!
Itse en koskaan osta muuta kuin ruoka. Kerran vuodessa ostan sitten uudet meikit kun loppuvat. Tasan 1 meikkivoide, tasan 1 kulmakarva geeli.
Mua suututtaa ja järkyttää kun ihmiset tilaa LAATIKOTTAIN tavaroita!! Automaattisesti shoppaillaan tylsyteen, eivätkä edes mieti tarviiko vai onko ylipäätän sopiva tuote.
Tämä holtiton kuluttaminen TÄYTYY loppua! Se on suoraan sanoen sikailua!
Tämä somemaailma ja youtubettajat ovat pahentaneet asiat.
Olen nyt tätä mieltä, aivan sama montako alapeukutusta saan!
Tuun surulliseksi kun mietin että paketteja rahdataan ristinrastin ympäri maapalloa. En yhtään ihmettele jos maapallo siitä kärsii!
Kommentit (33)
Taitaa työnvieroksujaa vain itkettää, kun voi käyttää rahaa ainoastaan elämän ylläpitämiseen, eikä pysty käyttämään aikaansa muuhun kuin sohvalla makaamiseen ja piereskelyyn.
Justiinsa tuli vaihdettua Audiin uudet premium kesärenkaat ja matkalla ostin uuden älypuhelimen ja tv-näytön. Työnteko kannattaa :)
Mun pitäisi ostaa uudet lenkkarit ja reppu.
En paljoakaan osta mielitekojen vuoksi
Olen lähinnä hämmästellyt sitä miten vähällä kritiikillä koko somemaailma, somevaikuttajat jne ovat selvinneet, edes asiantuntijatasolla ei olla puhuttu siitä, miten negatiivinen vaikutus tällä somemarkkinoinnilla on.
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti ostat muutakin kuin ruokaa ja meikkejä.
Voi kuules! Et tuu mua koskaan uskoo, mut en ole koskaan ikinä ostanut netistä! Tilannut olen tasan tarkkalleen 3krt elämäni aikana ja kaikki meni palautukseen.
En tajuu miten ihmiset voivat sieltä ostaa kun livenä tuotteet ovat ihan eri kun miltä kuvassa näyttävät.
Et tuu koskaan usko että mä en oikeasti osta mitään koskaan! Nyt jo 7 vuotta samoilla lenkkareilla ja talvisaappailla. Mihin hittoon tarviin uutta kun käytän loppuun asti sitä mitä on?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuules! Et tuu mua koskaan uskoo, mut en ole koskaan ikinä ostanut netistä! Tilannut olen tasan tarkkalleen 3krt elämäni aikana ja kaikki meni palautukseen.
En tajuu miten ihmiset voivat sieltä ostaa kun livenä tuotteet ovat ihan eri kun miltä kuvassa näyttävät.
Et tuu koskaan usko että mä en oikeasti osta mitään koskaan! Nyt jo 7 vuotta samoilla lenkkareilla ja talvisaappailla. Mihin hittoon tarviin uutta kun käytän loppuun asti sitä mitä on?!
Jahas, millähän kirjoitit tämänkin viestin tänne? Kuljetko ympäriinsä alasti? Millä valmistat ruokaa, syötkö sen lattialta? Nukutko lattialla? Istutko kotonasi päivät pitkät pimeässä? Vai oletko lokkeillut kaikki nämä asiat ilmaiseksi muilta, missä tapauksessa et ole yhtään himoshoppailijoita parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että ne suomalaiset yrittäjätkin tilaavat tukkunsa yleensä Kiinasta? Esim askartelutarvikkeet, korut ja vaatteet. Välistä otetaan vaan 100 prossan voitto.
Kulutan itsekin vaatteet ja kengät loppuun asti ja ostan vaatteet kirpputorilta yleensä. Lenkkareita pitää tosin uusia melkein vuosittain, ne kuluu kun lenkkeilee 200km kuukaudessa.
Mihin hittoon sä tarvitset kulmakarvageeliä?
Ei kuulosta pakolliselta.
Mistä tiedät mitä ihmiset tilaavat ja tuleeko tarpeeseen? Varmaan tarkoitat hyvää mutta pakottamalla, syyllistämällä ja nalkuttamalla et saa muutosta aikaan, sen pitää lähteä jokaisesta ihmisestä itse.
Minä muuten tilasin pääsiäissuklaita pienyrittäjältä, ei ole ollut tarpeellista. Myös shampoopaloja on tulossa.
Sitten nämä samat krääsän ostajat luulevat olevansa ilmastoystävällisiä, kun käyttävät kestokasseja ja kierrättävät paperijätteet.
Vierailija kirjoitti:
Sitten nämä samat krääsän ostajat luulevat olevansa ilmastoystävällisiä, kun käyttävät kestokasseja ja kierrättävät paperijätteet.
Joo. Jos ei noudata elämässään lakia "kaikki tai ei mitään" niin sitten kaikki on turhaa! Kaikkien täytyy toimia kuten minä!
Itsellä tulossa nyt neljä pakettia joka vähän kyllä itselläkin kirvelee.
- nettikirppikseltä taaperolle isompia vaatteita
- miehelle alennuksesta uudet tennarit kesäksi (vanhat hajalla)
- taaperolle kirjoja (näitä en olisi ostanut ilman aleja..)
- itselle tilasin vielä yhden mekon, jollaista olen etsinyt pidempään (ihan oikeasti melkein 10 vuotta olen etsinyt malliltaan tällaista mekkoa, mutta aina ollut väri, kuvio tms. pielessä)
Kaksi viimeistä tilausta sellaisia joita ilmankin olisi toki pärjännyt.
Ihmiset ovat keskimäärin idiootteja, joten eipä tässä kannata sen enempää murehtia. Täytyy vain toivoa, että koronasta tulee vielä joku hieman ärtsympi versio, niin tälläkin pallolla saattaa olla jotain mahdollisuuksia.
Laita interwebbi kiinni, koska mua kauhistuttaa tuollainen toisten kyttäämiseen tuhlattu sähkö. Ekana sähköä säästettäessä putoaa kallein kapasiteetti pois eli fossiiliset.