Millainen on aito ihminen?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla aidosti samalla tasolla ihmisen kanssa, jolla on esimerkiksi itseä huomattavasti parempi tai huonompi taitotaso jossain? Kuulostaa nimenomaan epäaidolta esittää, että ollaan samalla tasolla, jos ei selvästi olla.
Mikä ihmeen taitotaso? Soittotaidon? Kuuntelutaidon? Kokkaustaidon?
Määrittelevätkö tällaiset seikat kykyäsi samaistua kanssaihmisiin?
Suuret silikonit, naamassa kilo meikkiä, tekohuulet, tekohiukset, värjätyt hiukset, noin 500-1000 nettikaveria joista suurinta osaa ei ole ikinä nähnytkään
Tekee asiat aidosti omana itsenään, kuten panee kunnolla peppuun.
Sellainen joka ei näyttele jotain toista ja joka ei feikkaa omaa luonnettaan ja ulkonäköään muille vaan on aidosti oma itsensä.
Periaatteessa kaikki ovat aitoja, koska mitä muuta voisi olla?
Ehkä kysymys on enemmän siitä, miten realistinen omakuva ihmisellä on.
Sellainen aito ihminen on naiseton mies.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla aidosti samalla tasolla ihmisen kanssa, jolla on esimerkiksi itseä huomattavasti parempi tai huonompi taitotaso jossain? Kuulostaa nimenomaan epäaidolta esittää, että ollaan samalla tasolla, jos ei selvästi olla.
Siis mikä ihmeen taitotaso? Jos kyseessä on normaaliälyiset aikuiset ihmiset, niin tosi typerä ajattelutapa. En oo koskaan miettinyt tätä, mutta joo tarkenna, mitä tarkoitat taitotasolla?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei näyttele jotain toista ja joka ei feikkaa omaa luonnettaan ja ulkonäköään muille vaan on aidosti oma itsensä.
Miten oman ulkonäön voisi feikata muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oman ulkonäön voisi feikata muille?
Pitää vaikkapa tekoviiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta persoona muiden tahdon mukaan vaan pysyy aidosti oma itsenään kaikkien seurassa eikä myöskään koe minkäänlaista painetta tai tarvetta muokata ja muuttaa omaa orginaalia ulkonäköön esim käymällä salilla, meikkaamalla värjäämällä hiuksia, hankkimalla peruukin jne.
Sekoitat nyt henkisen ja sisäisen aitouden ulkonäköön. Ihminen voi olla käymättä salilla ja panostamatta ulkonäköön ja silti olla kaikkea muuta kuin aito. Jos esität arvojesi ja mielipiteidesi olevan seurasta riippuen muuta kuin olet, eli jätät vaikkakin juuri käyttämättä sitä peruukkia ja meikkiä tietyssä seurassa jotta sinut hyväksyttäisiin paremmin porukkaan, et ole silloin aito oma itsesi. Esim. jos itse menisin tästä suviseuroihin ”mahdollisimman aitona ja luonnollisena” se olisi teennäistä. Aito ihminen uskaltaa sanoa jos jokin ei ole häntä varten ja tarvittaessa myös erottua, vaikka muut eivät sitä tajuaisi. Olet ymmärtänyt käsitteen hyvin pinnallisesti, tai sitten et ymmärrä että ihmisillä on erilaisia motiiveja käydä salilla ja laittaa ulkonäköä. Joku tekee niin siksi että se tekee terveeksi ja onnelliseksi, joku siksi että olisi muiden silmissä suosittu. Kummassakaan itse toiminta ei määritä aitoutta, vaan syyt ja motiivit sen takana.
Vierailija kirjoitti:
Aito ihminen on sellainen, jollainen todella on. Ei vedä rooleja, ei näyttele, ei yritä olla parempi kuin mitä on.
Minä olen just sellainen kuin olen, eli ujo, epävarma ja vetäytyvä. Ja silti saan palautetta, etten ole aito tai oma itseni.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta persoonaansa jokaisen ihmisen kohdalla vaan on kaikille samanlainen
Eikö sinuun vaikuta se kuinka sinua kohdellaan tai sinuun suhtaudutaan eli jaksatko olla ystävällinen myös silloin, jos vastapuoli käyttäytyy tökerösti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta persoona muiden tahdon mukaan vaan pysyy aidosti oma itsenään kaikkien seurassa eikä myöskään koe minkäänlaista painetta tai tarvetta muokata ja muuttaa omaa orginaalia ulkonäköön esim käymällä salilla, meikkaamalla värjäämällä hiuksia, hankkimalla peruukin jne.
Sekoitat nyt henkisen ja sisäisen aitouden ulkonäköön. Ihminen voi olla käymättä salilla ja panostamatta ulkonäköön ja silti olla kaikkea muuta kuin aito. Jos esität arvojesi ja mielipiteidesi olevan seurasta riippuen muuta kuin olet, eli jätät vaikkakin juuri käyttämättä sitä peruukkia ja meikkiä tietyssä seurassa jotta sinut hyväksyttäisiin paremmin porukkaan, et ole silloin aito oma itsesi. Esim. jos itse menisin tästä suviseuroihin mahdollisimman aitona ja luonnollisena se olisi teennäistä. Aito ihminen uskaltaa sanoa jos jokin ei ole häntä varten ja tarvittaessa myös erottua, vaikka muut eivät sitä tajuaisi. Olet ymmärtänyt käsitteen hyvin pinnallisesti, tai sitten et ymmärrä että ihmisillä on erilaisia motiiveja käydä salilla ja laittaa ulkonäköä. Joku tekee niin siksi että se tekee terveeksi ja onnelliseksi, joku siksi että olisi muiden silmissä suosittu. Kummassakaan itse toiminta ei määritä aitoutta, vaan syyt ja motiivit sen takana.
Aito ihminen voi olla erilainen mutta ei tuputa omaa erilaisuttaan muille parempana tapana olla ja elää. Tuputtaminen kertoo heikosta minäkuvasta ja hyväksynnän hausta.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka uskoo itse asiaansa. Mielipiteet ja arvot muuttuvat joka tapauksessa elämän aikana, oleellista on seisoa niiden takana jämptisti kunnes muuttaa mielensä, ja sitten seisoa jämptisti sen uuden mielipiteen takana.
Kyllä. Mielipiteet ja arvot muuttuvat elämän aikana. Asia erikseen vaatiiko täsmälleen samaa arvomaailmaa toiselta. Ei kaikesta tarvitse olla samaa mieltä.
Aito ihminen on sellainen joka ei pelaa mitään henkisiä pelejä tutun, ystävän, kaverin tai sukulaisen kanssa. Hän ei näytä ihmistä huonossa valossa toisille ihmisille, puhumalla pahaa, nauraen selän takana jne. Hän haluaa olla aito ihminen toiselle ihmiselle ilman näitä kommervinkkeleitä.
Hän viihtyy Aito-kiukaalla varustetussa, kertalämmitteisessä saunassa vaikka kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, jos aidosti tahtoo meikata ja käydä salilla. Mistä saakka ulkonäöstään huolehtiminen on ollut epäaitoa?
Vierailija kirjoitti:
Kaamea apina. Ihmisyys pelkistettynä on täyttä paskaa. Ja vain sellaisena ihminen on aito. Usko minua - et halua tavata.
Onhan se kyllä niinkin, mutta mikä on vaihtoehto tuolle kaamealle paska-apinalle? No kaamea paska-apina joka on kääritty komeaan pakettiin ja joka vaan päälle liimatusti on "kultivoitunut".
Kun nämä kaameat apinat vetävät sitä hienoa ja tekopyhää roolileikkiä keskenään, kaikkine ahtaine sääntöineen ja itseään ja toisiaan rajoittaen, on se ahdistavaa seurattavaa.
Se on semmoista säälittävää aikuisten ihmisen leikkiä. "Katos nyt kun tämä kaataa sinulle teetä tuohon kuppiin ja sinä nyt hymyilisit leikisti ja kiittäisit muka onnellisena. Sitten nämä ihastelisivat noita kukkasia ja juttelisivat pinnallisella tasolla toisiaan koko ajan myötäillen"
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aito ihminen voi muokata ulkonäköään. Tekee sen siksi koska itse pitää siitä.
hi dear