Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväraha lasta kotona hoitavalle vanhemmalle

Vierailija
08.04.2020 |

Miten tuota haetaan? Ja onko siis niin että työnantaja ei voi nyt kieltäytyä myöntämästä palkatonta vapaata tästä syystä? Meidän perheessä hyödynnetään mielellään tää vaihtoehto jos tosiaan on niin että se on ihan ilmoitusluontoinen asia työnantajalle. Itse olen sairaanhoitaja joten pakko on käydä töissä, mies ei voi tehdä etätyötä, mutta tuon tuen turvin voisi jäädä lapsen kanssa kotiin toistaiseksi. Vähän köyhää tulisi olemaan, mutta sen arvoista kyllä kun ei tarvitsi lähettää lasta tartuttamaan/ tartutettavaksi (eikä miestä myöskään). Onko tuohon jokin vähimmäisaika/ valmiiksi määritelty aika? Vai voiko olla toistaiseksi, kun eihän tästä kukaan tiedä koska tilanne normalisoituu. Tietääkö joku enemmän tästä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela.fi

kotihoidon tuki 

Vierailija
2/8 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ja onko siis niin että työnantaja ei voi nyt kieltäytyä myöntämästä palkatonta vapaata tästä syystä? "

Olisko kuitenkin niin, että sairaanhoitaja on kriittinen työntekijä ja ei voi saada vapaata, jos työvoimapulaa tms. on. Lomakin voidaan vaatia keskeyttämään nyt, kun poikkeusoloissa ollaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, luin vähän nopeasti. Siis miehesi ois jäämässä kotiin, ok.

Vierailija
4/8 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kela.fi

kotihoidon tuki 

Ei se ole tämä sama asia. Vai onko? Sitäkö siis haetaan? Samalla lomakkeella? Ja miten siis tuo työnantajalle ilmoittaminen? Voiko asian vaan ilmoittaa, vai voiko työnantaja kieltää? Hallitus vaan ilmoitti että tällaista päivärahaa on mahdollista saada, mutta tarkempaa tietoa ei tullut miten käytännössä menee.

Vierailija
5/8 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti ole vielä enempää tietoa asiasta. No... ei sitten auta kuin odotella. Kai sitä tietoa alkaa lähipäivinä jostain kuulumaan.

Vierailija
6/8 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tämäkin nyt aiotaan käytännössä järjestää? Olen itse naisvaltaisessa työpaikassa, ja suurimmalla osalla työntekijöistä on pieniä lapsia. Työtä ja kiirettä riittää, ja jos yksikin on pois, joutuvat muut tekemään pitempää päivää. Jos useampi jää kotiin, jäävät työt tekemättä, sillä näin lyhyellä varoitusajalla on mahdotonta rekrytoida ja kouluttaa uusia työntekijöitä.

Vierailija
7/8 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sweetgirl69 nyt hieman väärä kohderyhmä.

Vierailija
8/8 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän tämäkin nyt aiotaan käytännössä järjestää? Olen itse naisvaltaisessa työpaikassa, ja suurimmalla osalla työntekijöistä on pieniä lapsia. Työtä ja kiirettä riittää, ja jos yksikin on pois, joutuvat muut tekemään pitempää päivää. Jos useampi jää kotiin, jäävät työt tekemättä, sillä näin lyhyellä varoitusajalla on mahdotonta rekrytoida ja kouluttaa uusia työntekijöitä.

Ehkä osalla jää puoliso kotiin? Tai on jo, jos pystyy tekemään etätyötä. Niitähän tämä ei käsittääkseni koske, vaan ainoastaan jos ei ole kummallakaan vanhemmalla mahdollisuutta etätyöhön, ja joutuu ottamaan palkatonta vapaata ettei lasta tarvitse viedä hoitoon/ kouluun. Aika huono tuuri siis olisi teillä jos kenenkään puoliso ei voi jäädä kotiin joko etänä työskentelemään tai sitten tällä uudella tuella (kriittisellä alalla kaikki).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän