Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko hakea asumistukea tässä tilanteessa, osaisiko joku auttaa?

Vierailija
08.04.2020 |

Olen normaalisti tienannut kuukaudessa hieman noin 2600 euroa. Nyt jäin lomautetuksi ja tässä tuloni seuraaville kuukausille, lomautusta on kesän aikana, välillä on työpätkiä. Summat ilman veroja. Tuosta ansiopäivärahasta en tiedä milloin sen saa tilille, kun ruuhka voi olla melkoinen. Olen sen merkinnyt sen kuukauden kohdalle milloin ne lomautuspäivät ovat.

Huhtikuu 2020:
- palkka 833 euroa
- ansiopäiväraha 1059 euroa, mutta tämä maksetaan ehkä toukokuun lopulla tai kesäkuussa, riippuu miten kauan käsittely kestää

Toukokuu:
- palkka 1237 euroa
- ansiopäiväraha 776 euroa

Kesäkuu:
- palkka 2425 euroa (saan tässä lomarahaa)
- ansiopäiväraha 282 euroa

Heinäkuu
- palkka 564 euroa
- ansiopäiväraha 1270,80

Elokuu
- palkka 865 euroa
- ansiopäiväraha 988 euroa

Noista menee siis vielä verot noista summista.

Olenko näillä tuloilla oikeutettu hakemaan asumistukea? Tuon elokuun jälkeen tulojen pitäisi jatkua normalina (2600 euroa/kk) mikäli työt jatkuu.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli et saa tuota työttömyyspäivärahaa vasta kuin toukokuussa, niin sinuna hakisin ihan toimeentulotukea. Jos sinulla on huhtikuun tulot reilut 800, niin et kyllä tule toimeen, ellei sinulla ole säästöjä. Tuloksi katsotaan ne rahat, jotka sinä kuukautena saat tilillesi. Jos saat rahat takautuvasti toukokuussa, niin en tiedä pyytääkö kela maksamaan niitä takaisin. Kannattaa kysyä Kelasta miten toimia.

Vierailija
22/25 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kuitenkin hakemuksen, katsotaan miten käy.

Ihmeen negatiivisia vastauksia taas tässä ketjussa. Olen käynyt töissä säännöllisesti heti opiskelusta valmistumisesta eli 2011 lähtien ja työpäivä vienyt työmatkoineen 10 tuntia päivässä. Ei tässä kenenkään kannata kateellisia olla.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli et saa tuota työttömyyspäivärahaa vasta kuin toukokuussa, niin sinuna hakisin ihan toimeentulotukea. Jos sinulla on huhtikuun tulot reilut 800, niin et kyllä tule toimeen, ellei sinulla ole säästöjä. Tuloksi katsotaan ne rahat, jotka sinä kuukautena saat tilillesi. Jos saat rahat takautuvasti toukokuussa, niin en tiedä pyytääkö kela maksamaan niitä takaisin. Kannattaa kysyä Kelasta miten toimia.

Kuvittelet, että tällä hetkellä toimeentulotukipäätökset tulee parissa päivässä?

Kun normaalistikin niissä menee monta viikkoa.

Ja ap ei kerro ollenkaan omasta tilanteestaan mitään, kaikki säästöt pitää olla käytetty ennen viimeistä tukimuotoa, TOIMEENTULOTUKEA 

Vierailija
24/25 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen negatiivisia vastauksia taas tässä ketjussa. Olen käynyt töissä säännöllisesti heti opiskelusta valmistumisesta eli 2011 lähtien ja työpäivä vienyt työmatkoineen 10 tuntia päivässä. Ei tässä kenenkään kannata kateellisia olla.

t. ap

Et sitten osannut sitä laskuria käyttää? 

Hienoa että kuormitat yhteiskuntaa kriisitilanteessa turhaan, tukea et tule saamaan 

Vierailija
25/25 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Tuskinpa se kateellisuudesta johtuu.

Tuet on tarkoitettu niitä tarvitseville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi