Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tori.fi-ilmoituksissa ärsyttää?

Vierailija
08.04.2020 |

Puutteelliset tiedot ja p*skat kuvat. Lisätietoja saa nyhtäämällä. Lähtee järki.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin viime vuonna Emmaljunga Super viking-rattaita. Oli siis ostetaan ilmoitus. Sain tarjouksen joka meni suurin piirtein näin: "Tässä hyvät, puhtaat, homeettomat yms 2017 ostetut Super Viking rattaat. Istuinosa valkoinen ja runko ecco-renkailla jne. " istuinosaa oli kuvailtu myös tarkasti.

Pyysin lähettämään kuvia, ja juu runko oli super viking mutta istuinosa ihan joku muu emmaljungan malli, paljon isompi ja vanhempi. Tein kyllä ilmoituksessa erittäin selväksi että haluan super viking -istuinosankin. :D

Tälläkin hetkellä myös joku myy torissa super vikingejä jollain eri istuimella, eikä ole sanallakaan mainittu istuinosan mallia. Kuvatkin otettu niin että näyttäis mahdollisimman paljon super viking istuimelta.

Vierailija
2/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisen tilanteen vuoksi (jo ennen koronaa) olen ottanut vastaan torin annetaan palstalla huonekaluja, lasten vaatteita yms.

Ärsyttää se, että joku tarjoaa vaikka lasten kenkiä, otsikossa on esim "annetaan lasten 28 kokoiset lenkkarit" sitten ilmoituksessa lukee "annetaan sille joka tuo purkkapussin vaihdossa", joskus se on kahvipaketti, suklaalevy, kissanhiekka pussi, karkkipussi, leipäpussi jne...

Eipä sillä, olen joissakin vienyt sen pyydetyn tavaran tai olen ostanut ihan rahalla normaali tori myynti-ilmoituksen mukaan mikä on ollut myynnissä ei annetaan palstalla. Että en ilmaiseksi vaadi.

Mutta lähtökohtaisesti vaan ärsyttää siellä annetaan palstalla se, että tavarasta ikäänkuin vaaditaan maksua vaikka se ei rahaa olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat, mitat, mitat! Laittaisivat ne MITAT. En koskaan kysele mitään ja jos mittoja ei ole, skippaan ilmoituksen saman tien.

Vierailija
4/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytetystä palapelistä voi pyytää 10-20e? Jossain vielä maininta että pala puuttuu.

Vierailija
5/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä että myyjien on usein hurjan vaikeaa vastata tarkempiin kysymyksiin. Ainakin itselle tulee fiilis ettei tuote ehkä olekaan kunnossa.

Toinen juttu myyjänä, on ärsyttävää kun olet laittanut monta kuvaa, ilmoittanut mitat jne. ja ihmiset ei katso/ lue kaikkia tietoja. Sitten ihmetellään ostovaiheessa että tämä tuolihan onkin lastenkokoa tmv. olennaista. 🙄

Vierailija
6/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellisen tilanteen vuoksi (jo ennen koronaa) olen ottanut vastaan torin annetaan palstalla huonekaluja, lasten vaatteita yms.

Ärsyttää se, että joku tarjoaa vaikka lasten kenkiä, otsikossa on esim "annetaan lasten 28 kokoiset lenkkarit" sitten ilmoituksessa lukee "annetaan sille joka tuo purkkapussin vaihdossa", joskus se on kahvipaketti, suklaalevy, kissanhiekka pussi, karkkipussi, leipäpussi jne...

Eipä sillä, olen joissakin vienyt sen pyydetyn tavaran tai olen ostanut ihan rahalla normaali tori myynti-ilmoituksen mukaan mikä on ollut myynnissä ei annetaan palstalla. Että en ilmaiseksi vaadi.

Mutta lähtökohtaisesti vaan ärsyttää siellä annetaan palstalla se, että tavarasta ikäänkuin vaaditaan maksua vaikka se ei rahaa olisikaan.

Tämä!

Olen myös itse laittanut ilmoituksia, joissa annan esim lastenvaatteita/leluja tms. Ja hakija tuo joka kerta suklaalevyn tai kahvipaketin pyytämättä. Ihan kaunis ajatus mutta ei tarvitsisi. Jos haluaisin tavaroista jotain, niin ne olisi Myydään-osiossa

Vierailija
7/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!!! Useimmat kaupat olen hoitanut niin että tuote on käyty hakemassa samana päivänä. En tosiaan lähtisi välissä käymään kaupassa vain sen takia että saan myyjälle sen juhlamokka paketin. Mieluummin maksaisin 3e.

Vierailija
8/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ehkä vähän ohi mutta olen ihmetellyt kuinka jotkut pyytää tapetinpätkistä rahaa. Tyyliin 20€ jostain parin metrin palasta, WTF?

Vierailija
9/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn itse palapelejä kympillä. Kerran kasattuja ja siististi pakattuja. Itse maksettu posteineen yli 20. En näe että olisi liikaa. Tottakai kaikki palat varmasti tallella!

Ihmettelen itsekin näitä "saattaa puuttua palanen" ja kuitenkin kehdataan myydä..

Vierailija
10/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jos ei ole mittoja

2. ei mainita virheitä esim. naarmua pöydän pinnassa

3. vain yksi kuva

4. ylihinnoiteltu ja mikä perustuu vain myyjän ymmärtämättömyyteen tuotteen todellisesta arvosta mitä se on käytettynä

5. muutaman euron sälän myyminen. Vie tilaa tuotteilta, joita oikeasti etsii

Vierailija
11/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinnumero puuttuu. Kun kysyt tuotteesta niin vastaus tulee 5viikon päästä että tuote on myyty.

Vierailija
12/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit postit!!! Ei sinällään liity ostajiin eikä myyjiin, mutta jos tuote maksaa euron ja postikulut 6€..

Vierailija
13/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutuvat mitat, puuttuvat kuvat...

Vierailija
14/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliit postit!!! Ei sinällään liity ostajiin eikä myyjiin, mutta jos tuote maksaa euron ja postikulut 6€..

No jos se euron tuote on sen kokoinen että sen postittaminen maksaa 5,90 e, niin minkäpä sille voi.

Vierailija
15/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä annan numeroani ja aina kaupat sujuneet kun viestitellään torin kautta.

Vierailija
16/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se euron tuote on sen kokoinen että sen postittaminen maksaa 5,90 e, niin minkäpä sille voi.

Miksi alapeukku?

Vierailija
17/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku?

Varmaan luulee että ilmaisen tai euron tuotteen postitus on myös ilmaista tai sen euron.

Pitäisikö tuotteen maksaa siis enemmän kuin postit? Kyllä mä mieluummin maksan yhteensä 6,90 e (1 +5,90e) kuin samasta tuotteesta vaikka 15,90e. :D

Vierailija
18/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn itse palapelejä kympillä. Kerran kasattuja ja siististi pakattuja. Itse maksettu posteineen yli 20. En näe että olisi liikaa. Tottakai kaikki palat varmasti tallella!

Ihmettelen itsekin näitä "saattaa puuttua palanen" ja kuitenkin kehdataan myydä..

Ostaako joku noita? Palapelin arvo sinetin avaamisen jälkeen on noin 50 senttiä. Vaikka sun mielestä kaikki palat on tallella niin mistäs se ostaja sitä tietää. Ihan älytön hinta.

Vierailija
19/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin se tietojen vähyys. Esim.kun muutamia vuosia sitten etsin koiraa meille niin yllättävän monissa ilmoituksissa oli vain ikä, sukupuoli ja jos hyvä tuuri kävi niin paikkakuntakin kerrottiin.

Jos oikein Roope Ankkailuksi heitti niin jopa kuva löytyi.

Luonteista sai purnailla tietoja kuin kuivaksi rutistetusta rätistä.

Ostin pennun kasvattajalta.

Vierailija
20/31 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ettei poisteta ilmoitusta kun tavara on myyty ja ärsyttää jos ei laita puhelinnumeroa niin kestää ikuisuuden ennenkuin huomaavat viestin.