Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riiteleekö muut miehensä kanssa nyt eristyksissä?

Vierailija
08.04.2020 |

Vertaistukea kaivataan! Olisi helpottavaa kuulla, että muillakin pareilla tulee riitaa nyt tässä tilanteessa.

Meillä ei mitään kauheita riitoja ole onneksi syntynyt, joten siitä saa olla iloinen. Huomaan kuitenkin, että nahistelua syntyy tosi helposti sellaisista asioista, joista ei normaalisti edes riidellä! Aivan selvästi johtuen vain siitä, että molemmilla on pinna vähän kireällä jo valmiiksi ja se pikkuasia on "viimeinen pisara" josta napsahtaa. Riitaa on vaikea lähteä edes selvittämään, koska sillä ei alunperinkään ollut mitään pointtia.

Luulen, että meillä tämä kärjistyy, koska minä olen niin stressaantunut ja mieheni puolestaan tylsistynyt. Huomaan nimittäin, että reagoimme tilanteeseen hyvin eri tavoin. Mieheni on tottunut aktiiviseen elämään ja harrastuksiinsa, joten hän joko touhuilee jatkuvasti ympäriinsä (mikä ärsyttää minua) tai sitten möllöttää tympääntyneenä tv:n ääressä katsoen netflix-sarjoja 500 jaksoa putkeen (mikä myös ärsyttää minua). Minä taas olen tottunut hiljaisuuteen ja keskittymisrauhaan työssäni, mutta nyt täällä on koko perhe melskaamassa, mistä sitten v*%&uunnun ja riidan ainekset ovat kasassa. Meillä on myös jatkuvasti erimielisyyksiä lasten päivärytmin ja aktiviteettien suhteen. Tämä on niin rasittavaa.

Tiedän, että juuri nyt on vaikeat ajat ja on ok olla stressaantunut jne, enkä olekaan huolissani parisuhteestamme. Halusin vain purkaa jonnekin anonyymisti tätä harmitusta ja kuulla muiden samassa tilanteessa olevien fiiliksiä.

Ja jos teillä ei riidellä ja kaikki on ihanaa niin ei tarvitse välttämättä kommentoida ;)

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että varmasti riidellään ja jännitteet kiristyy monissa kotitalouksissa. Valitettavasti myös kotiväkivalta on hurjassa kasvussa, kuten aina kesälomien ja joulun aikaan kun pariskunnat/koko perhe on kotona.

Vierailija
2/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riidellä. Ei lapsia kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi riitelet ja raivoat? Toki sinä olet taas se viaton osapuoli.

Ja ykköselle, juuri eilen suomalainen poliisi kertoi aivan päinvastaista, älä puhu paskaa

Vierailija
4/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun mies vaan pelaa pleikkaria kaiken vapaa-ajan. Kotitöitäkin olisi.

Vierailija
5/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ärsyttää, mutta olen alentanut rimaa aika paljon niin perheenjäsenten käytöksen, kodin siisteyden ym. suhteen. Ainoa asia, mihin voit todella vaikuttaa, on oma suhtautumisesi asioihin. Aloita siitä, voi helpottaa oloa.

Vierailija
6/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun mies vaan pelaa pleikkaria kaiken vapaa-ajan. Kotitöitäkin olisi.

Montako tuntia sinä makaat palstalla päivässä? 

Vierailija
7/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon kanssa voi riidellä vaikka haluaisinkin, se häipyy tilanteesta tai leikkii mykkää. En tiedä jatkuuko tämä liitto vielä kauankin.

Vierailija
8/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon kanssa voi riidellä vaikka haluaisinkin, se häipyy tilanteesta tai leikkii mykkää. En tiedä jatkuuko tämä liitto vielä kauankin.

miksi haluat riidellä?

Vierailija
9/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla riidelty yhtään. 

Olemme kumpikin sekä onnellisia siitä, että mieheni pääsi viime tingassa toiselta mantereelta kotiin, että huolissamme omasta ja läheisten terveydestä.

Ei meillä ole mitään syytä riidellä. Yhdessä tässä veneessä ollaan. 

Vierailija
10/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ykköselle, juuri eilen suomalainen poliisi kertoi aivan päinvastaista, älä puhu paskaa

En todellakaan ole viaton osapuoli. Siksihän minä kirjoitinkin että olen stressaantunut ja kaikki ottaa päähän. Meillä on molemmilla pinna kireällä, eikä kumpikaan kestä toisen sanomisia. En myöskään nyt sanoisi että "raivoan", lähinnä vaikkapa sanon muille että olkaa hiljempaa tai "sunhan piti viedä lapset ulkoilemaan" <- tiedän, hyökkäävä asenne mutta ei kuitenkaan raivoamista, sitten kun mies väittää vastaan tai näyttää happamalta niin ei sitten tee mieli kummankaan sanoa toiselle enää mitään seuraavaan puoleen tuntiin, yleensä jatketaan töitä eri huoneissa.

Toiselle kommentoijalle: Lomilla meillä ei ole ikinä riitoja. Silloin ei ole töitä eikä opetettavia lapsia eikä huolta läheisten sairastumisesta, ja muukin elämä on "ennallaan". Ei ole tätä stressiä. En ymmärrä noita lomilla tappelijoita yhtään. Silloinhan rentoudutaan ja nautitaan. Tämä on aivan päinvastainen tilanne.

Ap

Vierailija
11/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi riidellä? Puhdistaa ilmaa, purkaa pahaa energiaa...kyllä toimivan parisuhteen pitäisi kohtuudella kestää riitelyäkin.

Vierailija
12/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin mökille eikä ole aikomusta palata kotiin. Mies joutui töihin uudellemaalle

Vierailija
13/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi riidellä? Puhdistaa ilmaa, purkaa pahaa energiaa...kyllä toimivan parisuhteen pitäisi kohtuudella kestää riitelyäkin.

toimivassa parisuhteessa lähtökohtaisesti ratkotaan ongelmat ilman riitelyä, mutta kyllä se riitelynkin kestää.

Vierailija
14/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puhu.

https://www.nytimes.com/2020/04/06/world/coronavirus-domestic-violence…

Vierailija
16/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto teidän parisuhteet on täydellisiä, te olette täydellisiä ja teidän elämä, ura ja ystävät on täydellisiä.

Vierailija
17/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ärsyttää, mutta olen alentanut rimaa aika paljon niin perheenjäsenten käytöksen, kodin siisteyden ym. suhteen. Ainoa asia, mihin voit todella vaikuttaa, on oma suhtautumisesi asioihin. Aloita siitä, voi helpottaa oloa.

Kiitos, helpottaa kuulla että jotakuta muutakin ärsyttää. Täällä palstalla monet ovat niin täydellisissä parisuhteissa että joskus tuntuu että itse on ainoa jolla on joskus huonoja päiviä. Olenkin alentanut rimaa ja kiinnitän koko ajan huomiota suhtautumiseeni niin paljon kuin vain pystyn. Joskus sekin vain tuntuu stressaavan lisää, että pitäisi nyt olla tosi hyväntuulinen ja rento, hengittää syvään eikä sanoa vastaan yhtään mistään, vaikka olo ei olisi yhtään hyvä ja rento. Ja kuten sanoinkin, en raivoa perheelle kuitenkaan, vaikka jostain saatan miehelle tiuskahtaakin.

Ap

Vierailija
18/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna en voi omasta puolestani sanoa, mutta naapurin pariskunta on nyt alkanut riitelemään. Joku ilta jo kuului kun nainen totesi, että "no erotaan!". Eivät varmaan vielä ole kuitenkaan kun edelleen kuuluu huutaminen

Vierailija
19/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riidellä, viihdymme yhdessä.

Vierailija
20/58 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riidellä, meillä ei riidellä koskaan muutenkaan. Voimme olla asioista eri mieltä, mutta e8 niistä riidellä tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän