Miksei yli D-kupin rintoja ole jo luokiteltu invaliditeetiksi? Tarvitaan tukivälineitä normaaleihin toimintoihin
D e f g kuppiset eivät voi juosta eikä harrastaa mitään missä joutuu hyppimään, eikä työskentelemäänkään ilman todella kallita erikoisvalmisteisia tukiliivejä eli apuvälineitä jos työhön kuuluu liikuntaa, ym. Pienellä toimeentulotuella esim. Näitä ei todellakaan hankita, etenkin kuin ne kuluu ja venyy käytössä. Muut sairaudet yhteiskunta korvaa tai tukee apuvälineiden hankinnassa, miksi ei näitä. Rintojen hypertrofiahan on oilea luokiteltu sairaus. Ihme väliinputoajia me tästä kärsivät. Samoin korvataan kuulokoje ja silmälasit, yms.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari naista, joilla on todella isot rinnat, mutta kummankaan en ole koskaan kuullut valittavan niistä. Toinen naisista vieläpä ylpeili rinnoillaan, koska miehet tavallisesti kiihoittuvat niistä.
Olen tehnyt havainnon (korjatkaa, jos olen väärässä), että isorintaiset (luomu) naiset ovat todella harvoin sinkkuja. Lesket ovat poikkeus. Mikä siinä on?
Sitten taas silikonirintaisia naisia on enemmän sinkkuina.Ja vaikuttaisi myös siltä, että isorintaiset naiset (luomuilla) ovat sitoutuneempia parisuhteeseen.
Tässä on joku hormonaalinen juttu.Kaikki tuntemani isorintaiset naiset ovat tyytyväisen oloisia pitkäikäisissä parisuhteissa. Oletteko huomanneet saman?
Tästä pitäisi oikein tehdä tieteellinen tutkimus. Kuppikoon vaikutus parisuhteiden määrään ja kestoon. Silikonirinnat pois sulkien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari naista, joilla on todella isot rinnat, mutta kummankaan en ole koskaan kuullut valittavan niistä. Toinen naisista vieläpä ylpeili rinnoillaan, koska miehet tavallisesti kiihoittuvat niistä.
Olen tehnyt havainnon (korjatkaa, jos olen väärässä), että isorintaiset (luomu) naiset ovat todella harvoin sinkkuja. Lesket ovat poikkeus. Mikä siinä on?
Sitten taas silikonirintaisia naisia on enemmän sinkkuina.Ja vaikuttaisi myös siltä, että isorintaiset naiset (luomuilla) ovat sitoutuneempia parisuhteeseen.
Tässä on joku hormonaalinen juttu.Kaikki tuntemani isorintaiset naiset ovat tyytyväisen oloisia pitkäikäisissä parisuhteissa. Oletteko huomanneet saman?
No, minä olen poikkeus: hyvin isorintainen nainen, joka on ollut koko ikänsä sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen poikkeus: hyvin isorintainen nainen, joka on ollut koko ikänsä sinkku.
Poikkeuksia tietysti on. Havaintoni perustan omiin kokemuksiini tuttavapiirin naisista.
Ne tietää, että sitten kun lörpsähtää niin uutta ukkoa ei enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla on D-kupin kiinteät rinnat. Olen myös pieni, hoikka ja siro. Eli vaikka rinnat on muutoin ”eri paria” muun vartaloon suhteutettuna, ikinä eivät ole olleet tiellä. Urheiluliivit tukevat ihan tarpeeksi ja pystyn liikkumaan vapaasti.
Rintani eivät myöskään roiku millään tavalla. Ja käytössä siis D-kupin rintaliivit.
Jos olet pieni ja siro, eli ympärysmitta rintojen alta on pieni, eivät d-kupin rinnat kovin isot ole tilavuudeltaan.
Mulla on isot rinnat. G 75. Aina vaivanneet fyysisesti ja henkisesti. Vaikea urheilla, rinnat hölskyy tai jos rinnat ei hölsky – liivit niin kireät, että muuten hankala olla. Kaikki liivit kiristää. Haluaisin liivit, jotka eivät tunnu miltään päällä. Vihaan kulkea sellainen haarniska päällä – mikä kiristää rintojen alta. Tämä on mahdotonta. Mitkään yläosat ei istu. Joko kiristää rinnoista tai muualta liian isot. Tissit roikkuu paljon ja hautuu rintojen alta. Veikkaan että yksi rinta painaa maitotölkin verran. Hartiat, niska ja kaulan lihakset koko ajan kipeänä. Saan epämiellyttävää huomiota. Rintojen väli on aina hikinen. Mitään_siis_yhtään_mitää_ positiviista en ole koko elämäni aika näistä keksinyt. Heti pienennän kun lapset on tehty. Oma aviomies tykkää. Muuta hyvää näissä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on isot rinnat. G 75. Aina vaivanneet fyysisesti ja henkisesti. Vaikea urheilla, rinnat hölskyy tai jos rinnat ei hölsky – liivit niin kireät, että muuten hankala olla. Kaikki liivit kiristää. Haluaisin liivit, jotka eivät tunnu miltään päällä. Vihaan kulkea sellainen haarniska päällä – mikä kiristää rintojen alta. Tämä on mahdotonta. Mitkään yläosat ei istu. Joko kiristää rinnoista tai muualta liian isot. Tissit roikkuu paljon ja hautuu rintojen alta. Veikkaan että yksi rinta painaa maitotölkin verran. Hartiat, niska ja kaulan lihakset koko ajan kipeänä. Saan epämiellyttävää huomiota. Rintojen väli on aina hikinen. Mitään_siis_yhtään_mitää_ positiviista en ole koko elämäni aika näistä keksinyt. Heti pienennän kun lapset on tehty. Oma aviomies tykkää. Muuta hyvää näissä ei ole.
Käyttämäsi kuppikoko on varmaan pielessä.
Sopivissa liiveissä ei pitäisi rinnan alla olla iho ihoa vasten jolloin hautumia pääsee syntymään, ja kupit myös yleensä erottelevat rinnat jolloin ei niiden väli hikoa niin herkästi.
Valitettavasti liiviliikkeen myyjätkin ovat ihan liian usein ammattitaidottomia kun kyseessä on oikeasti isot rinnat, eli heidänkään valitsemat liivit eivät välttämättä ole oikean kokoiset. Itse opiskelin yrityksen ja erehdyksen kautta sekä selaamalla lukemattomia tunteja nettiä, miten rintaliivien kuuluisi istua ja miten ne kuppikoot oikeasti menevät.
Oikean kokoiset liivit voivat tuoda helpotusta oloosi siihen saakka kunnes pääset pienennykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on joku hormonaalinen juttu.
No silikonit menee ottamaan yleensä aika pinnalliset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Hinqit kirjoitti:
En tiedä sinusta, mutta olen kokoa 65f ja kyllä minä voin hyppiä ja seisoa suorassa. Ei oo kipuja eikä muuta. Toki jos myöhemmin tulee, harkitsen leikkausta.
Ja kyllä, pidän rinnoistani, vaikka ne roikkuvat ja ovat arpiset ;). En ymmärrä isojen rintojen haukkumista. Ihan yhtä hyvät utareet ne on kuin pienemmätkin.Pienetkin rinnat voi olla roikkuvan malliset. Joillakin rasvakudos on kokonaan kiinni rintakehässä jolloin ei pompi, joillakin vain pienemmältä pinta-alalta ja silloin roikkuu. Useimmat isot rinnat ei ole tukevat, ainakaan kun tulee ikää.
Kyse ei ole siitä mitä juuri sinä ymmärrät, vaan siitä että kaikkien kokemukset on erilaisia, mutta silti samanarvoisia ja kantajalleen tosia.
Tottakai voi roikkua. En vähätellyt muita, sanoin vain, että itse olen tyytyväinen näinkin eikä se ole muilta pois. Minunkin kokemus on ihan yhtä tosi, kuin niiden, joita rinnat häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kertokaapa te isorintaiset sitten paljonko te painatte?
50kg 65F rinnat eivät häiritse
Taitaa olla silikonit?
Voi, kun olisikin! Nämä on roikkurinnat, jotka sain lasten kylkiäisenä, mutta imartelevaa, että pidät minua niin uniikkina, että tätä kokoa ei ole mahdollista saada ilman leikkauksia.
Oikeasti todella hienoa, kun A-koko (AA olisi vielä parempi). Olen 52v eikä maan vetovoima ole vaikuttanut - ei pysy kynä alla:) En oikeastaan koskaan pidä liivejä, en edes lenkkeillessä. Olisi tosi ikävää joutua pitämään liivejä esim. kesähelteillä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti todella hienoa, kun A-koko (AA olisi vielä parempi). Olen 52v eikä maan vetovoima ole vaikuttanut - ei pysy kynä alla:) En oikeastaan koskaan pidä liivejä, en edes lenkkeillessä. Olisi tosi ikävää joutua pitämään liivejä esim. kesähelteillä.
Vinkki: kyniä voi säilyttää vaikka korvan takana tai penaalissa.
En oikein ymmärrä sitä, miksi jotkut kehuskelevat sillä, ettei maan vetovoima vaikuta, kun on niin pienet rinnat. Sehän on yhtä turhaa kuin kehuminen sillä, että ei ainakaan saa ruokamyrkytystä, kun ei ole ruokaa. Tai ettei mene jalka poikki, kun sattui syntymään ilman jalkoja.
Sanot, ettet oikeastaan koskaan pidä liivejä. Nyt kiinnostaa se, että joskus käytät. Missähän tilanteissa?
Kaikki tuntemani isorintaiset naiset ovat tyytyväisen oloisia pitkäikäisissä parisuhteissa. Oletteko huomanneet saman?