Miksei yli D-kupin rintoja ole jo luokiteltu invaliditeetiksi? Tarvitaan tukivälineitä normaaleihin toimintoihin
D e f g kuppiset eivät voi juosta eikä harrastaa mitään missä joutuu hyppimään, eikä työskentelemäänkään ilman todella kallita erikoisvalmisteisia tukiliivejä eli apuvälineitä jos työhön kuuluu liikuntaa, ym. Pienellä toimeentulotuella esim. Näitä ei todellakaan hankita, etenkin kuin ne kuluu ja venyy käytössä. Muut sairaudet yhteiskunta korvaa tai tukee apuvälineiden hankinnassa, miksi ei näitä. Rintojen hypertrofiahan on oilea luokiteltu sairaus. Ihme väliinputoajia me tästä kärsivät. Samoin korvataan kuulokoje ja silmälasit, yms.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liivejä, liivejä, liivejä. Todella ihanaa elää koko ikänsä joku vanne ympärillä ja henkseleissä. Paras rintojen koko on se kun ei tarvitse mitään liivejä. Mieluiten pelkät nännit.jotkut hikiset läskilollot tungettuina polyester kuppeihin ja sidottuna ympäriinsä kesähelteilläkin. Yök.
Mua ei rintsikat häiritse yhtään. Ei purista, ei kiristä eikä hiosta (paitsi helteellä, jolloin hiostaa joka tapauksessa kaikki). Koko on 85E ja sopivia löytyy ihan Lindexiltä n. 25-30 eurolla. Monet rintsikat on kauniita ja tykkään käyttää niitä. Rintojen kokoonkin olen tyytyväinen. Eivät ole minusta mitenkään erityisen isot vaan sellaiset hyvän kokoiset. ☺
Että ei nämä rinnat nyt kaikkia todellakaan ahdista, traumatisoi tai invalidisoi!
Jep. Sitten kun koko ja malli on oikea, ei niitä liivejä edes huomaa päällä. Eikä tämä ole kiinni siitä onko isot rinnat vai ei.
Jotkut luulee, että kaikilla isot rinnat ovat lihavuudesta johtuvaa. No kun oliskin, vaan ei. Kyllä 65 ympäryksellä joku F-kuppi on vielä tavallinen ja alkaa käydä hartioihin. Näitä kokoja ei saa parillakympillä vaatekaupoista. Tämä on vaiva jolle ei itse voi mitään eli kaikkeen ei laihdutuskaan auta.
Mulla 75D eikä kyllä mistään kohdasta isot :o
kertokaapa te isorintaiset sitten paljonko te painatte?
Vierailija kirjoitti:
62kg
Vierailija kirjoitti:
50kg 65F rinnat eivät häiritse
Valtion pitäisi maksaa isorintaisille rintatukea, toivon että viisikko ryhtyy tomerasti toimenpiteisiin saattaakseen tämän akuutin asian maaliin ja osoittaa siihen riittävät määrärahat kehysriihessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rasvaprosentti on 23% ja urheilen paljon. Painan 50 kg, jos se ketään kiinnostaa. Olen hoikka ja siro ruumiin rakenteeltani. D- kupin liivit, paitsi että Changessa on olen kokoa F-H.
Changen koot ovat ihan eri kuin muilla liiveillä. Funky Ladyssä asioidessa olin koko DD ja E.
Rinnat eivät roiku, ja urheilen säännöllisesti. Toki tukena on urheiluliivit. Ei ikinä satu eikä ole tiellä.
Myyjä kehui rintojani käydessäni viimeksi ostamassa rintaliivejä. Sanoi että on niin kauniin malliset ja pystyt rinnat, että minulle sopii ihan kaiken malliset liivit.
Aika asiaton myyjä, hyi.
Hei oikeesti, mitä pahaa tuossa on? Se on vähän sama kuin kehuisi että sinulla on kauniinmuotoiset soikeat kasvot ja sinulle sopii ihan kaiken malliset silmälasinkehykset.
Vierailija kirjoitti:
57 kiloa, pituus vajaa 170, 65 F. Rinnat kasvoi pysyvästi lasten tulon myötä. Niinkin voi käydä. Ylimääräistä rasvaa ei kehossa hirveästi ole.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Urheillessa urheiluliivit päälle, niin tukee rintoja. En juokse koskaan ilman urheiluliivejä, koska tuntuu, että rinnat venyy ja pomppii.
Nykyään käytän muutenkin paljon urheiluliivejä, on mukavampi olo, kun rinnat ovat tuetussa paketissa.
En haluaisi yhtään isompia rintoja tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla rasvaprosentti on 23% ja urheilen paljon. Painan 50 kg, jos se ketään kiinnostaa. Olen hoikka ja siro ruumiin rakenteeltani. D- kupin liivit, paitsi että Changessa on olen kokoa F-H.
Changen koot ovat ihan eri kuin muilla liiveillä. Funky Ladyssä asioidessa olin koko DD ja E.
Rinnat eivät roiku, ja urheilen säännöllisesti. Toki tukena on urheiluliivit. Ei ikinä satu eikä ole tiellä.
Myyjä kehui rintojani käydessäni viimeksi ostamassa rintaliivejä. Sanoi että on niin kauniin malliset ja pystyt rinnat, että minulle sopii ihan kaiken malliset liivit.
Aika asiaton myyjä, hyi.
Hei oikeesti, mitä pahaa tuossa on? Se on vähän sama kuin kehuisi että sinulla on kauniinmuotoiset soikeat kasvot ja sinulle sopii ihan kaiken malliset silmälasinkehykset.
Ei minunkaan mielestäni tuossa ollut mitään pahaa. Ainahan myyjät kehuvat, kun löytyy vaikkapa hyvin istuvat ja oikean kokoiset liivit. ”Näyttääpä ryhdikkäältä, jne...” Kehuminen on myyjän tehtävä.
75K, ihan saan esim Changelta liivit, alen aikaan parilla kympillä. Painan 75 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Urheillessa urheiluliivit päälle, niin tukee rintoja. En juokse koskaan ilman urheiluliivejä, koska tuntuu, että rinnat venyy ja pomppii.
Nykyään käytän muutenkin paljon urheiluliivejä, on mukavampi olo, kun rinnat ovat tuetussa paketissa.
En haluaisi yhtään isompia rintoja tästä.
Isorintaisena käyttäisin aina urheiluliivejä, jos olisi kipuja rintojen takia. Hyvät urheiluliivit saa noin kolmellakympillä. Hyvät rintaliivit maksaa taas satasesta ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika asiaton myyjä, hyi.
Sen lisäksi että oli kommenteissaan asiaton, oli myös huono työssään. Kaikki liivimallit ei tosiaan sovi vaikka olisi ne pystyt ja kauniin malliset rinnat. Se ettei tuota tiennyt, kertoo ammattitaidon puutteesta.
T. Liivimyyjä
No tämä on sellainen vammaisuuden muoto, josta pidän.
t. mies
Pistäkää nyt niitä kuvia ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Mulla H-kupin rinnat eikä ole toistaiseksi koskaan ollut esteenä missään. Eikä ole mitään niskakipujakaan. Ja ihan tavalliset halvat mummoliivit Prismasta riittää, niitä saa isoissakin kokonumeroissa.
No eipä ole kyllä näkynyt. En tosin ole katsonut isolla ympärysmitalla olevia. Ehkä niitä sitten on, mutta vain tosi lihaville.
Vierailija kirjoitti:
Ei silmälaseja tai piilolinssejäkään korvata. Piilarit maksaa kuukaudessa 30e-60e, vuositasolla kerro toi 12. Silmäleikkaus maksaa useita tonneja. Piilareihin menee vuodessa 360e, 10 vuodessa 3600e.
4000 maksoi kun leikkauksella korjautin näköni. Suosittelen.
Toki se ei ihan kaikille ole mahdollista.
Minä en pysty mukavasti juoksemaan. Jos laitan sellaiset liivit jotka tukee tarpeeksi niin en pysty hengittämään kunnolla saati sitten, että pystyisi juoksemaan. En muutenkaan tajua miten ihmiset pystyy pitämään liivejä niin tiukalla kuin niitä kuuluisi pitää. Itse joudun sitten haukkomaan henkeä pitkin päivää.
Mua ei rintsikat häiritse yhtään. Ei purista, ei kiristä eikä hiosta (paitsi helteellä, jolloin hiostaa joka tapauksessa kaikki). Koko on 85E ja sopivia löytyy ihan Lindexiltä n. 25-30 eurolla. Monet rintsikat on kauniita ja tykkään käyttää niitä. Rintojen kokoonkin olen tyytyväinen. Eivät ole minusta mitenkään erityisen isot vaan sellaiset hyvän kokoiset. ☺
Että ei nämä rinnat nyt kaikkia todellakaan ahdista, traumatisoi tai invalidisoi!