Miksei yli D-kupin rintoja ole jo luokiteltu invaliditeetiksi? Tarvitaan tukivälineitä normaaleihin toimintoihin
D e f g kuppiset eivät voi juosta eikä harrastaa mitään missä joutuu hyppimään, eikä työskentelemäänkään ilman todella kallita erikoisvalmisteisia tukiliivejä eli apuvälineitä jos työhön kuuluu liikuntaa, ym. Pienellä toimeentulotuella esim. Näitä ei todellakaan hankita, etenkin kuin ne kuluu ja venyy käytössä. Muut sairaudet yhteiskunta korvaa tai tukee apuvälineiden hankinnassa, miksi ei näitä. Rintojen hypertrofiahan on oilea luokiteltu sairaus. Ihme väliinputoajia me tästä kärsivät. Samoin korvataan kuulokoje ja silmälasit, yms.
Kommentit (113)
Minulla on ö-kupin kaljamaha, eikä sitäkään ole luokiteltu invaliditeetiksi vaikka rajoittaakin elämää aikalailla.
Sorry OT. Hauskasti muistuu mieleen ostosreissu parin kuukauden takaa. Olen imetysten ja hoikistumisen jälkeen käytännössä rinnaton.
Päätin kuitenkin panostaa liiveihin (kaikki jääneet isoiksi) ja ostin changesta myyjän avustuksella useamman setin. Koko oli 70D. Kuolin nauruun. Ja aloitus oli mainio että D:n rinnoilla tarvii apuvälineitä. Näitä ei edes ole olemassa. Mitkä noi changen mitoitukset on?!
Hinqit kirjoitti:
En tiedä sinusta, mutta olen kokoa 65f ja kyllä minä voin hyppiä ja seisoa suorassa. Ei oo kipuja eikä muuta. Toki jos myöhemmin tulee, harkitsen leikkausta.
Ja kyllä, pidän rinnoistani, vaikka ne roikkuvat ja ovat arpiset ;). En ymmärrä isojen rintojen haukkumista. Ihan yhtä hyvät utareet ne on kuin pienemmätkin.
Pienetkin rinnat voi olla roikkuvan malliset. Joillakin rasvakudos on kokonaan kiinni rintakehässä jolloin ei pompi, joillakin vain pienemmältä pinta-alalta ja silloin roikkuu. Useimmat isot rinnat ei ole tukevat, ainakaan kun tulee ikää.
Kyse ei ole siitä mitä juuri sinä ymmärrät, vaan siitä että kaikkien kokemukset on erilaisia, mutta silti samanarvoisia ja kantajalleen tosia.
Vierailija kirjoitti:
70DD oli kuumaa kamaa ;)
Kama tarkoittaa esinettä. Näet siis naisen esineenä? Voit olla varma että mies joka näkee naisen esineenä, ei ole minkään arvoinen. Millään asteikolla.
bmi ekaksi kahdenkympin tienoille ja rasva% alas,katsotaan sitten paljonko haittaa rinnat.
Kun laihduttaa normaalipainon tissitkin kyllä pienenee. 34D on aika paljon pienempi kuppi kuin 38 D.
Jos on pitkä ja leveäharteinen, d voi olla siedettävä. Pienikokoisella voi olla tosi raskas.
Lisäksi oikeankokoisissakin kupeissa voisi yläreunassa usein olla sentti pari enemmän sitä kangasta ettei nännit hivuttaudu kurkistamaan sieltä sivusta. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70DD oli kuumaa kamaa ;)
Kama tarkoittaa esinettä. Näet siis naisen esineenä? Voit olla varma että mies joka näkee naisen esineenä, ei ole minkään arvoinen. Millään asteikolla.
Feministipaskan voit laittaa lautaselle ja syödä. Huumorintajuttomia rekkiksiä ei kyllä kukaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
bmi ekaksi kahdenkympin tienoille ja rasva% alas,katsotaan sitten paljonko haittaa rinnat.
Sitten vasta haittaakin, kun se nahka ei ponnahda takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi oikeankokoisissakin kupeissa voisi yläreunassa usein olla sentti pari enemmän sitä kangasta ettei nännit hivuttaudu kurkistamaan sieltä sivusta. ;D
Kuule, jos noin käy niin se kuppi ei todellakaan ole oikean kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70DD oli kuumaa kamaa ;)
Feministipaskan voit laittaa lautaselle ja syödä. Huumorintajuttomia rekkiksiä ei kyllä kukaan jaksa.
Pysy sitten poissa koko av:lta.
Etsi kaltaistasi seuraa. Ai niin, mutta kun sulla ei taida olla ystäviä ollenkaan, eikä ihme.
Tässä ketjussa on _niin paljon_ kaikkia harhaluuloja ja väärää tietoa kuppikoosta että en kestä lukea😓
Ei ihme että niin monet kokee rintsikat epämukaviksi.
Kyllä minä pystyn liikkumaan D-kuppini kanssa. Halvemmatkin apuvälineet käyvät mutta tykkään kalliimmista :p
Vierailija kirjoitti:
Ei d-kuoppi ole iso. Miksi ei-iso luokitellaan invalideetitksi?
G70
Ei d-kupin omaava kyllä pysty juoksemaan tai hyppimään ilman liivejä.
Mulla rasvaprosentti on 23% ja urheilen paljon. Painan 50 kg, jos se ketään kiinnostaa. Olen hoikka ja siro ruumiin rakenteeltani. D- kupin liivit, paitsi että Changessa on olen kokoa F-H.
Changen koot ovat ihan eri kuin muilla liiveillä. Funky Ladyssä asioidessa olin koko DD ja E.
Rinnat eivät roiku, ja urheilen säännöllisesti. Toki tukena on urheiluliivit. Ei ikinä satu eikä ole tiellä.
Myyjä kehui rintojani käydessäni viimeksi ostamassa rintaliivejä. Sanoi että on niin kauniin malliset ja pystyt rinnat, että minulle sopii ihan kaiken malliset liivit.
Hmmm...mä olen kyllä pärjännyt aivan hyvin normaaleilla urheiluliiveillä. Eihän ne maksa kuin muutaman kympin. Koko 65H
Vierailija kirjoitti:
Kuvaus sopii balconette malliseen liiviin. Kokeile full cup mallia, siinä kangas on ylös asti eli edestä katsoen kuppi on lähes täysin pyöreä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla rasvaprosentti on 23% ja urheilen paljon. Painan 50 kg, jos se ketään kiinnostaa. Olen hoikka ja siro ruumiin rakenteeltani. D- kupin liivit, paitsi että Changessa on olen kokoa F-H.
Changen koot ovat ihan eri kuin muilla liiveillä. Funky Ladyssä asioidessa olin koko DD ja E.
Rinnat eivät roiku, ja urheilen säännöllisesti. Toki tukena on urheiluliivit. Ei ikinä satu eikä ole tiellä.
Myyjä kehui rintojani käydessäni viimeksi ostamassa rintaliivejä. Sanoi että on niin kauniin malliset ja pystyt rinnat, että minulle sopii ihan kaiken malliset liivit.
Aika asiaton myyjä, hyi.
Enpä osaisi ajatella itseäni invalidina. Joissain kulttuureissa arvostetaan rintavia naisia ja sinunkin olisi aika arvostaa itseäsi!