Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei yli D-kupin rintoja ole jo luokiteltu invaliditeetiksi? Tarvitaan tukivälineitä normaaleihin toimintoihin

Vierailija
07.04.2020 |

D e f g kuppiset eivät voi juosta eikä harrastaa mitään missä joutuu hyppimään, eikä työskentelemäänkään ilman todella kallita erikoisvalmisteisia tukiliivejä eli apuvälineitä jos työhön kuuluu liikuntaa, ym. Pienellä toimeentulotuella esim. Näitä ei todellakaan hankita, etenkin kuin ne kuluu ja venyy käytössä. Muut sairaudet yhteiskunta korvaa tai tukee apuvälineiden hankinnassa, miksi ei näitä. Rintojen hypertrofiahan on oilea luokiteltu sairaus. Ihme väliinputoajia me tästä kärsivät. Samoin korvataan kuulokoje ja silmälasit, yms.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mulla on D-kupin kiinteät rinnat. Olen myös pieni, hoikka ja siro. Eli vaikka rinnat on muutoin ”eri paria” muun vartaloon suhteutettuna, ikinä eivät ole olleet tiellä. Urheiluliivit tukevat ihan tarpeeksi ja pystyn liikkumaan vapaasti.

Rintani eivät myöskään roiku millään tavalla. Ja käytössä siis D-kupin rintaliivit.

D70 on pikkusen eri kuin D100. Rinnan koko kasvaa jos ympärys kasvaa.

Vierailija
82/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP TÄSSÄ HEI! LUKEKAA OTSIKKONI UUDESTAAN; SIINÄ SANON NIMENOMAAN ETTÄ YLI D_KUPIN RINNAT! 

ei siis D -kupin rinnat, vaan siitä ISOMMAT!

Tottakai tähän ketjuun pitikin tulla kaikki d-kupin pikkutissit huutelemaan miten ei haittaa yhtään. No, kerrompa miksi sinua ei haittaa yhtään, siksi koska sinä olet katsonut urheiluliivien mittojen mukaan kuppikokosi, ja urheiluliveissä kuppikoot ovat PIENEMMÄT kuin oikeasti ne olisivat. ELi jos sinulla on D-kupin rinnat, urheiluliiveissä sinun pitää ostaa F-kuppi. Siitä kehittyy harhaluulo että D-kuppisilla olisikin F-kuppikoko. EI ole. Kyseessä on vain eri valmistajien luoma harha. 

Siksi toisekseen, jos sinä edelleen pidät itsepäisesti kiinni siitä että sinulla nyt tosiaan ON E_kupin rinnat kun urheiluliivit niin väittää, MUTTA se ei haitta sinua ollenkana vana pystyt pomppimaan trampoliinilla kuperkeikkaa ilman liivejä , niin MENE POIS TÄSTÄ KESKUSTELUSTA! Tämä keskustelu on tarkoitettu niille JOTKA KOKEVAT ETTÄ heidän OIKEASTI E,F,G,H,I,J HYPERTROFISET rinnat (sairaalloisesti ylikasvaneet rinnat) OVAT MERKITTÄVÄ INVALIDITEETTI, eli elämää merkittävästi RAJOITTAVA VAMMA!

RIntojen hypertrofia on oikea sairaus, jossa rinnat kasvavat huomattavan suuriksi, jonkun sairauden tai lääkkeen sivuvaikutuksena (penisilliini),

Tähän ei tarvitse tulla huutelemaan niiden D-kuppisten ollenkaan(jotka ei oikeasti edes tiedä mitä urheilu on, esim. kilpajuoksu, jne)!

Jos on oikeasti huomattavan suuret hypertrofiset rinnat, ei silloin mahdu mitenkään E-F eikä vielä G- kupinkaan liiveihin, ei vaikka ympärysmittakin olisi iso. Silloin puhutaan kirjainkoosta joka lähtee ehkä tuolta K:n tienoilta EU mitoituksessa.

Samaa mietin itsekin. Olen elämäni aikana nähnyt ehkä parilla, kolmella naisella hypertrofiset rinnat, siis sellaiset isojen ilmapallojen kokoiset, luonnostaan, ilman silikoneja. Voi kuvitella sitä selkä- ja päänsäryn määrää. Itselläni on (Changen koko) 65i, ja nämä ovat ihan sopusuhtaiset vartalooni nähden, olen 160cm. Ei ainakaan isot ole. Joten siitä päätellen hypertrofisten rintojen kuppikoko täytyy olla aakkosten loppupäässä.

vai sinä olet nähnyt.

No sittenhän meillä on asiantuntijan tieto.

Itse olen nähnyt todella monella. Ja olen säälinyt heitä mielessäni. 

Kuppikoolla ei todellakaan ole mitään väliä, juurikin siitä syystä että kuppikoot vaihtelee valmistajien mukaan. Ja, niin moni  käyttää vääränkokoisia liivejä.

En ymmärrä, miksi sun pitää olla noin vihamielinen. En ole väittänyt olevani asiantuntija, sanoin vain, että olen nähnyt ja siitä päättelen. En ole heidän kuppikokojaan muistaakseni kysynyt. Käyt aika ylikierroksilla, jos tällainenkin kommentti saa hyppimään jonkun toisen naamalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan jotain korvauksia asiasta haluaa, niin rintojenpienennysleikkaukseen kyllä pääsee jos täyttää ehdot.

Vierailija
84/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari naista, joilla on todella isot rinnat, mutta kummankaan en ole koskaan kuullut valittavan niistä. Toinen naisista vieläpä ylpeili rinnoillaan, koska miehet tavallisesti kiihoittuvat niistä.

Vierailija
85/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari naista, joilla on todella isot rinnat, mutta kummankaan en ole koskaan kuullut valittavan niistä. Toinen naisista vieläpä ylpeili rinnoillaan, koska miehet tavallisesti kiihoittuvat niistä.

Tiedän yhden naisen, joka todella kärsi rintojensa koon aiheuttamasta kivusta. Rinnat ulottuivat navan alapuolelle, eivätkä ole tyhjää, littanaa venynyttä ihoa, vaan painavat, täydet jauhosäkkimäiset. Halusi rintojen pienennykseen, ja syystä.

Vierailija
86/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää hyvät ystävät ymmärtää, että ei ole olemassa sellaista universaalia käsitettä kuin "D-kupin rinnat".

Kupin koko riippuu ympäryksen koosta ja D-kuppi on pieni pienellä ympäryksellä ja iso isolla ympäryksellä. Kupin koko vaihtelee riippuen ympärysmitasta, vaikka kuppikokona olisi se sama D. Itselläni on esimerkiksi nyt käytössä kokoja 70E ja 65F. Niissä kuppi on täsmälleen samankokoinen, mutta toiset rintsikat ovat napakampaa materiaalia, niin piti ottaa tuo yhtä pykälää isompi ympäryskoko, jolloin kuppikoko pieneni vastaavasti yhdellä koolla. Kupit itsessään ovat kuitenkin samankokoiset (niinkuin rinnatkin). Ja tisuni ovat aika pienet, vaikka on ehkä jonkun mielestä hurjankuuloinen koko E tai F. Tämä johtuu siitä, kun ympärysmitta on pieni. Kuppikooltaan rintani vastaavat kokoja 80C ja 85B.

Pyydän ihmiset, opetelkaa rinnakkaiskoot, niin tajuatte tuon rintaliivikokojen logiikan ja löydätte oikein istuvia liivejä.

Vierailija
87/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää hyvät ystävät ymmärtää, että ei ole olemassa sellaista universaalia käsitettä kuin "D-kupin rinnat".

Kupin koko riippuu ympäryksen koosta ja D-kuppi on pieni pienellä ympäryksellä ja iso isolla ympäryksellä. Kupin koko vaihtelee riippuen ympärysmitasta, vaikka kuppikokona olisi se sama D. Itselläni on esimerkiksi nyt käytössä kokoja 70E ja 65F. Niissä kuppi on täsmälleen samankokoinen, mutta toiset rintsikat ovat napakampaa materiaalia, niin piti ottaa tuo yhtä pykälää isompi ympäryskoko, jolloin kuppikoko pieneni vastaavasti yhdellä koolla. Kupit itsessään ovat kuitenkin samankokoiset (niinkuin rinnatkin). Ja tisuni ovat aika pienet, vaikka on ehkä jonkun mielestä hurjankuuloinen koko E tai F. Tämä johtuu siitä, kun ympärysmitta on pieni. Kuppikooltaan rintani vastaavat kokoja 80C ja 85B.

Pyydän ihmiset, opetelkaa rinnakkaiskoot, niin tajuatte tuon rintaliivikokojen logiikan ja löydätte oikein istuvia liivejä.

Voisitko ystävällisesti laittaa kuvat rinnoistasi, edestä ja sivuilta liiveissä ja ilman.

Vierailija
88/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isot rinnat mikään ongelma ole ollut.

Varmaan voi olla jos ympärysmitta on päälle metrin, mutta sitten jo lienee muitakin ongelmia hyppimisten ja harrastusten tiellä.

Vierailija
89/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lukea koko ketjua, koska se näkyy menevät taas riitelyksi asian vierestä. Tulin vain kertomaan, että kokoni on 85HH. Olen 180 cm pitkä, raamikas ja urheilullinen. Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia rintojeni koon vuoksi, ei edes vaatteiden löytämisessä, koska osaan ommella kaiken silkkipuseroista talvitakkeihin itse. Yksikään mies ei ole valittanut rinnoistani. Minustakin nämä ovat ihanat. :)

Vierailija
90/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi lukea koko ketjua, koska se näkyy menevät taas riitelyksi asian vierestä. Tulin vain kertomaan, että kokoni on 85HH. Olen 180 cm pitkä, raamikas ja urheilullinen. Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia rintojeni koon vuoksi, ei edes vaatteiden löytämisessä, koska osaan ommella kaiken silkkipuseroista talvitakkeihin itse. Yksikään mies ei ole valittanut rinnoistani. Minustakin nämä ovat ihanat. :)

Olet naiseksi todella pitkä. Juuri pituus auttaakin sinua, jos 155 cm:llä naisella olisi H kuppi, ne valtaisi koko keskivartalon, ja kun makaa mahallaan, ne tulisi naaman eteen. Myös hengittäminne olisi mahdotonta niiden tuoman painon takia. 

Pikälle naiselle H-kuppikaan todennäköisesti ei ole kovin iso, koska niille on tilaa asettua paikalleen ylävartalossa, joka on pitempi kuin lyhyillä.

Vierailija
91/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry OT. Hauskasti muistuu mieleen ostosreissu parin kuukauden takaa. Olen imetysten ja hoikistumisen jälkeen käytännössä rinnaton.

Päätin kuitenkin panostaa liiveihin (kaikki jääneet isoiksi) ja ostin changesta myyjän avustuksella useamman setin. Koko oli 70D. Kuolin nauruun. Ja aloitus oli mainio että D:n rinnoilla tarvii apuvälineitä. Näitä ei edes ole olemassa. Mitkä noi changen mitoitukset on?!

Se onko D-kuppi iso riippuu ympärysmitasta. Changen koot ovat huijausta, ihmiset halauavat mieluummin kuulla olevansa D-kuppi kuin A-kuppi. Ehkä ihmiset sitten ostavat todennäköimmin? Onhan joissain kaupoissa huijauspeilejä tai että isompi vaate kulkee pienemmällä kokomerkinnällä.

Vierailija
92/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sinä asiallisesti ilmoititkin kokosi, kun tuossa on ympärysmitta mukana eli kyseessä on todella suuri koko. Ongelma tässä ketjussa ovat olleet jotkut 70D-kokoiset, jotka ilmoittelevat, että ei heitä vaan rintojen koko häiritse. No ei varmaan häiritsekään, kun sen kokoiset ovat ihan normaalikokoiset tai ehkä paremminkin jopa pienet.

Vierailija
93/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai kuka tahansa vaikka b-kuppinen voi kävellä liivikauppaan ja ostaa itelleen E-kupin rintaliivit, sitten sanoa että MULLA ON E-KUPIN RINNAT! Vielä kaikenlisäksi usein näissä (jopa urheiluliiveissä) on toppauksia sullottu sinne kupin sisälle, myöskin push-upeissa on rintaliivien sisällä ne toppaukset jotka survottaa rinnat ylöspäin pullistumaan kupista ulos. Sitten jotkut tosissaan kuvittelee että heillä on d-kupin rinnat ja ihmettelee tällaisia kirjoituksia, kun "heillä ei haittaa yhtään"....ja "kun myyjä sanoi"...

Vierailija
94/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet naiseksi todella pitkä. Juuri pituus auttaakin sinua, jos 155 cm:llä naisella olisi H kuppi, ne valtaisi koko keskivartalon, ja kun makaa mahallaan, ne tulisi naaman eteen. Myös hengittäminne olisi mahdotonta niiden tuoman painon takia. 

Pikälle naiselle H-kuppikaan todennäköisesti ei ole kovin iso, koska niille on tilaa asettua paikalleen ylävartalossa, joka on pitempi kuin lyhyillä.

Eipäs, koska H tai HH-kuppi ei ole samankokoinen eri ympäryksillä. Suurella ympäryksellä noin iso kuppikoko on todella iso. Pienellä ympäryksellä (joka sillä 155 cm naisella ehkä olisi) H/HH olisi paljon pienempi.

Vierailija
95/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten koronan jälkeen mutta ennen sitä käppäily terkkariin ja valitus että koskee hartioihin ja mitä vaivaa tuleekaan . Lääkäri antaa lähetteen leikkauksiin jos katsoo tarpeelliseksi ja yhteiskunta maksaa. Ts jos rajoittaa jo elämää. Ts nk pienennysleikkaus.

Vierailija
96/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Minulle H-kuppi sopii oikein hyvin, vaikka ovathan nämä rinnat kaikilla mittapuilla kookkaat.

Sorrut samaan virheajatteluun kuin ap ja moni muu: uskoon siitä, että tietty kuppikokokirjain merkitsee suunnilleen samaa kokoa. Mainitsemallasi 155-senttisellä naisella voi kuitenkin olla kokona 65H tai 90H. Niillä on aikamoinen ero, vaikkei vielä edes ajattelisi sitä, miten muoto ja koostumus vaikuttaa asiaan.

Vierailija
97/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämäni koko on useimmiten 70J. En koe näitä miksikään hypertrofiarinnoiksi tai invaliditeetiksi😂. Isohkot mutta ei mitkään luonnottomat. Joku toinen voisi käyttää kokoa 80F ja olla saman kokoinen rinnoiltaan. Kuppikoot ei merkkaa mitään tällaisissa ketjuissa, kun ihmisillä on niin eri mieltymykset miten haluaa rintaliiviensä istuvan. Siitä huolimatta sanon, että ap ei kyllä ymmärrä rintsikkakokojen päälle yhtään mitään jos meinaa että E on joku megajättikoko, olkoon se mikä ympärysmitta vaan...

Vierailija
98/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tottakai kuka tahansa vaikka b-kuppinen voi kävellä liivikauppaan ja ostaa itelleen E-kupin rintaliivit, sitten sanoa että MULLA ON E-KUPIN RINNAT! Vielä kaikenlisäksi usein näissä (jopa urheiluliiveissä) on toppauksia sullottu sinne kupin sisälle, myöskin push-upeissa on rintaliivien sisällä ne toppaukset jotka survottaa rinnat ylöspäin pullistumaan kupista ulos. Sitten jotkut tosissaan kuvittelee että heillä on d-kupin rinnat ja ihmettelee tällaisia kirjoituksia, kun "heillä ei haittaa yhtään"....ja "kun myyjä sanoi"...

Itseasiassa ensimmäisessä lauseessa kuvaamasi tilanne on aika tyypillinen, jos esim. on laihtunut tai jos toteaa, että tullut käytettyä liian löysiä liivejä. Silloin tosiaan ennen B-kuppia käyttänyt joutuu ostamaan ne E-kupin liivit. Jos ympärysmittaa haluaa pienentää, joutuu kasvattamaan kuppikokoa, vaikka rintojen koko olisi pysynyt samana.

Vierailija
99/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt havainnon (korjatkaa, jos olen väärässä), että isorintaiset (luomu) naiset ovat todella harvoin sinkkuja. Lesket ovat poikkeus. Mikä siinä on?

Sitten taas silikonirintaisia naisia on enemmän sinkkuina.

Vierailija
100/113 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt havainnon (korjatkaa, jos olen väärässä), että isorintaiset (luomu) naiset ovat todella harvoin sinkkuja. Lesket ovat poikkeus. Mikä siinä on?

Sitten taas silikonirintaisia naisia on enemmän sinkkuina.

Ja vaikuttaisi myös siltä, että isorintaiset naiset (luomuilla) ovat sitoutuneempia parisuhteeseen.

Tässä on joku hormonaalinen juttu.