Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmeen happomyrkkyjä anorektikot vetävät kurkusta alas että ovat niin lahoja?

Vierailija
07.04.2020 |

Siitä ei voi olla kyse että anorektikot syövät liian vähän sillä nun syö liian vähän, niin keho turpoaa ja paino nousee. Ei siis laihdu vaan lihoo!

https://yle.fi/uutiset/3-8732639

Eli tuolle sairaaloiselle laihuudelle on oltava joku muu selitys!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti vois jo pikkuhiljaa lopettaa tuon säästöliekki jankkauksen. Kyllähän nyt ihminen syö ittensä läskiksi. Itsekurin puutetta ja laiskuutta se on ihan puhtaasti.

Hyvä alku sille painonpudotukselle ja terveellisille elämäntavoille on ottaa itseä niskasta kiinni ja lopettaa tekosyiden keksiminen. Ylipaino on tässä maassa paljon isompi ongelma kuin alipaino.

Vierailija
42/67 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole anorektikko mutta bmi alle 16 "vaikea alipaino". Syön pääosin kaikkea epäterveellistä, ja ihan milloin sattuu. Tästä sain idean että taidan pitää viikon ajan ruokapäiväkirjaa, haluaisin siis lihoa. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen anorektikko ja kyllä tekee mieli takoa päätä seinään ap:n takia..

Ei keho siinä mitään "turpoa",  kun ei syö tai syö  naurettavan vähän! Itse söin tyyliin pari viinirypälettä ja  päälle puoli desiä kahvia. Ihme että jäin henkiin etenkään kun suomessa ei anoreksiaa osata hoitaa, minä jouduin nuorten psykiatriselle osastolle jossa meikkini vietiin rangaistuksena siitä että en suostunut syömään.

Vierailija
44/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole anorektikko mutta bmi alle 16 "vaikea alipaino". Syön pääosin kaikkea epäterveellistä, ja ihan milloin sattuu. Tästä sain idean että taidan pitää viikon ajan ruokapäiväkirjaa, haluaisin siis lihoa. :/

Ja mikähän ongelma tämä joillekin on?

Vierailija
45/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista kuinka ruokavalioni koostin mutta ruokani sisälti n 500 kcal päivässä. Söin esim puoli pussia nuudeleita, puoli purkkia tonnikalaa ja kasviksia, kaikki mahtui yhteen kulhoon.

Muistan myös syöneeni viikonlopun aikana vain puolikkaan kurkun ja pari porkkanaa.

Niiden lisäksi laksatiivejä ja parhaimmillaan kymmentä eri rasvanpolttajaa, nälänhillitsijää ja dieettipilleriä päivässä. Mustaa kahvia meni.

Jossain vaiheessa en uskaltanut enää syödä enää monivitamiinia tai kalaöljypillereitä, kun missään ei sanottu paljonko niistä tulee kaloreita.

Tuo 500 kcal toki urheiltiin pois lenkkeilemällä parhaillaan kolme tuntia päivässä.

Haluatko tietää jotain muuta?

Kerropa mikä saa ihmisen olemaan noin hölmö? Ja turha hölistä mistään mut-jutuista. Jopa alkoholisti tietää sisimmissään että on alkoholisti mutta nää anoretkut luulee että sairaalloinen riukuvartalonsa näyttää hyvältä? Mistä tuommoinen typeryys johtuu? Eikö järkeä löydy yhtään? Sitten näillä on jopa pro-anaali sivunsa ihannoi massa tätä. Huoh.

Vierailija
46/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei keho siinä mitään "turpoa",  kun ei syö tai syö  naurettavan vähän! Itse söin tyyliin pari viinirypälettä ja  päälle puoli desiä kahvia. Ihme että jäin henkiin etenkään kun suomessa ei anoreksiaa osata hoitaa, minä jouduin nuorten psykiatriselle osastolle jossa meikkini vietiin rangaistuksena siitä että en suostunut syömään.

No, olisit uskonut viisaampias ja syöny kiltisti niin meikkejäs ei oltais viety. Voi vee ku nää anat osaa olla kuin pikkulapsia!

Vierailija
47/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista kuinka ruokavalioni koostin mutta ruokani sisälti n 500 kcal päivässä. Söin esim puoli pussia nuudeleita, puoli purkkia tonnikalaa ja kasviksia, kaikki mahtui yhteen kulhoon.

Muistan myös syöneeni viikonlopun aikana vain puolikkaan kurkun ja pari porkkanaa.

Niiden lisäksi laksatiivejä ja parhaimmillaan kymmentä eri rasvanpolttajaa, nälänhillitsijää ja dieettipilleriä päivässä. Mustaa kahvia meni.

Jossain vaiheessa en uskaltanut enää syödä enää monivitamiinia tai kalaöljypillereitä, kun missään ei sanottu paljonko niistä tulee kaloreita.

Tuo 500 kcal toki urheiltiin pois lenkkeilemällä parhaillaan kolme tuntia päivässä.

Kerropa mikä saa ihmisen olemaan noin hölmö? Ja turha hölistä mistään mut-jutuista. Jopa alkoholisti tietää sisimmissään että on alkoholisti mutta nää anoretkut luulee että sairaalloinen riukuvartalonsa näyttää hyvältä? Mistä tuommoinen typeryys johtuu? Eikö järkeä löydy yhtään? Sitten näillä on jopa pro-anaali sivunsa ihannoi massa tätä. Huoh.

En ole tuo jolle vastasit mutta  inhottavien seksuaalisten lähentelyjen ja rais"usyrityksen takia 13-vuotiaana  päätin laihtua ettei kroppani enempää naisistuisi, ajattelin että pikkutytön  riukusäärillä ja tissittömänä olen turvassa. 

Vierailija
48/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei voi olla totta, sinuako kiristettiin meikeillä??? Eihän tuo ole hoitoa! Huh! Ilmo sietäisi ihan tehdä Valviralle tuosta.

Vierailija
49/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olisit uskonut viisaampias ja syöny kiltisti niin meikkejäs ei oltais viety. Voi vee ku nää anat osaa olla kuin pikkulapsia!

Hyökkäys on paras puolustus, vai? Kun  anorektikot eivät olekaan turvoksissa niin kiukuttaa?

Vierailija
50/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei voi olla totta, sinuako kiristettiin meikeillä??? Eihän tuo ole hoitoa! Huh! Ilmo sietäisi ihan tehdä Valviralle tuosta.

Kyllä. Meikkaaminen oli minulle tärkeää, voisi sanoa henkireikä. Kukaan ei ymmärtänyt miksi olin siellä vaan minut niputettiin samaan pinoon masentuneiden teinien kanssa. 

Vierailija
51/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoreksiassa puhutaan todellisesta aliravitsemuksesta eikä mistään säästöliekistä.

Kyllä, mutta jos syö liian vähän eli vähemmän kuin mitä kuluttaa niin keho menee silloin säästökiekille ja alkaa lihomaan holtittomasti.

Ei. Aliravituilla voi turvota maha, mutta se ei ole lihomista, vaan turvotusta ja on vaarallista. Lihavilla voi mennä ns. säästöliekille, mutta ei silloin liho, vaan paino junnaa paikallaan. Silloin syytä syödä hetken hieman enemmän jotai terveellistä, ei suklaata.

Vierailija
52/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken söin aamupalan ja päivällisen joka sisälsi yhden tomaatin ja puolitoista kananmunaa, toisesta otin keltuaisen pois.

Illalla uskallan ehkä napostella kurkkua ja pienen palan juustoa. Korsetti on kireällä ettei tunne nälkää ja vatsaan mahdu mitään.

Eilen söin sentään kokonaisen paprikan, pari palaa perunaa ja yhden ruisleivän niin tuntuu että pakko polttaa hiilarit ja keho ahdistaa.

Aamulla kävin tunnin lenkillä, huomenna uudestaan. En enää uskalla tehdä lihastreeniä etten kasva isommaksi.

T 33v entinen anorektikko, jonka oireet palaa aina stressin yhteydessä, jos en muuta pysty hallitsemaan niin tätä ainakin.

Kerrohan miksi jatkat vaikka tiedätkin ettei ole hyväksi ja normaalia? Mikä saa sut itsetuhoisuuteen noin? Kiinnostaa. Keho on monimutkainen tapaus ja vaatiin todella paljon erilaisia aineita toimiakseen. Esim minä syön joka päivä 20 erilaista ruoka-ainetta hyppysellisen ainakin juuri tästä syystä ja vaihtelen koostumuksia vielä. Koska huolehdin elimistöstäni.

Vierailija
53/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Meikkaaminen oli minulle tärkeää, voisi sanoa henkireikä. Kukaan ei ymmärtänyt miksi olin siellä vaan minut niputettiin samaan pinoon masentuneiden teinien kanssa. 

Voi kamala vielä masentuneitten kanssa ja vietiin viimeinen itseilmaisukeino. Kutsun kiduttamoksi , ei tuo ole todellakaan hoitoa anoreksiaan!!! Ihan hirveetä olet kokenut! Meikkaaminen on normaalia ja itsestä huolehtiminen noin. Voi hyvä ihme sentään miten sadistista meininkiä! Olet kaunis ja ne vie senkin...

Vierailija
54/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh itsellesi. Ehkä kannattaa vähän perehtyä asiaan ennen kuin laukoo typeryyksiä.

Vierailija
55/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoreksiassa puhutaan todellisesta aliravitsemuksesta eikä mistään säästöliekistä.

Kyllä, mutta jos syö liian vähän eli vähemmän kuin mitä kuluttaa niin keho menee silloin säästökiekille ja alkaa lihomaan holtittomasti.

Ei säästöliekillä liho jos kaloreita tulee päivässä 100. Ihmisen aineenvaihdunta ei voi hidastua niin paljoa.

Ps. Miksei k-leireillä olleet vangit olleet sitten lihavia, jos kerran heidänkin kehonsa meni säästöliekille?

Vierailija
56/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sinä voinut joutua nenämahaletkuunkin. Jos halusivat kokeilla jotain muuta ensin.

Vierailija
57/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten tyhmyys se vaan jaksaa yllättää joka kerta

Niin, jos anorektikkojen laihuus kerran perustuu siihen että he syövät liian vähän niin eikö sillon anorektikkojen kehon pitäisi olla säästökiekillä ja varastoida kaikki energia rasvana vyötärölle?

No mistäpä se varastoitava energia revitään jos ei sitä saa? Auringonvalostako?

Vierailija
58/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin kuin keskitysleirivangitkin lihoivat holtittomasti?

Vierailija
59/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten tyhmyys se vaan jaksaa yllättää joka kerta

Niin, jos anorektikkojen laihuus kerran perustuu siihen että he syövät liian vähän niin eikö sillon anorektikkojen kehon pitäisi olla säästökiekillä ja varastoida kaikki energia rasvana vyötärölle?

No mistäpä se varastoitava energia revitään jos ei sitä saa? Auringonvalostako?

En tiedä mutta niin lihavat aina väittävät, syövät liian vähän niin lihovat vaan.. geeneistä kuulemna johtuu.

Vierailija
60/67 |
08.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene minunkaan arkijärjeeni. Jos syöt liian vähän niin kehon pitäisi mennä säästöliekeille ja lihottankkeriksi. Anorektikoissa ei kuitenkaan ole merkkiäkään siitä että kehon säästöliekillä eli jostain muusta se laihuus on johduttava kuin ruuasta.

Kyse on myös pitkälti kiinni siitä että mitä syödään. Ruoan energiasisältö ratkaisee ja se, syödäänkö kuitenkin sen verran, että pärjää vai sen verran että ollaan lähellä kuolemaa.