Suomalaiset ovat kylmiä ihmisiä, köyhien halveksiminen osoittaa sen
Suomalaiset ovat kylmiä ihmisiä, kyllä heikossa tilanteessa oleviltakin ollaan valmiita viemään ne vähätkin rahat pois, jotta hyväosaisilla olisi entistä enemmän kaikkea.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi muualla maailmassa ihmiset ovat lämpimämpiä, on enemmän asunnottomia ja rikkaat saa aidosti olla ökyrikkaita.
Täähän ei pidä paikkaansa.
näytetään sitten jäätävää miestä kun kerran sitä haluaa, pennun aiheuttama häirntä kiertämää takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Köyhää duunaria arvostan suuresti, samoista lähtökohdista olen itsekin.
Sossupummeja en
Oletteko yhtään seuranneet missä nyt mennään? 😮
"Sossupummeja" alkaa tulla pilvin pimein ihan niistä kunnon kansalaisista.
Duunareista on tullut ja tulee koko ajan entisiä duunareita. (Työttömiä)
Yrittäjistä on tullut ja tulee koko ajan entisiä yrittäjiä. (Työttömiä).
Yrittäjät ja jotkut duunaritkin alkavat saada työmarkkinatukea, käteen noin 500 euroa. Siihen, luulen, tarvitaan lisäksi muita tukia, eli ovat (olette) myös sitten niitä halveksimianne "sossupummeja".
Varokaa, näinä aikoina pilkka voi osua kipeästi omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka jumalan päivä tämäkin palsta täynnä köyhien määkinää kun mikään ei riitä.
Jel. Ja valitusta siitä milloin kukakin on heitä haukkunut.
Ihan yhtä lailla tuntuu sontaa heitettävän muidenkin niskaan, oli sitten köyhä, rikas, työtön, yrittäjä tai tavallinen työntekijä.
Että ihan turha itkeä kun meitä kiusataan. No niin kiusataan kaikkia muitakin.
Että joo, kyllä suomalaiset on hienoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Loistava esimerkki ihmisestä jolle elämä on ollut liian antelias, ihmisestä tulee julma ja epäempaattinen. Saa itsetuntoaan kohotettua ainoastaan heikompiaan pilkkaamalla. Ehkä korona opettaa, ehkä ei. Yksikin yrittäjä määkii kun ei saakaan yrittäjän työttömyyspäivärahaa koska tuloraja on niin alhainen. Motkotti että ei kukaan tonnilla perhettää elätä. No niin vaan moni joutuu elättämään isojakin perheitä eikä käteen jää tuota enempää. Itsekin elän 250€:lla, asumiskulujen jälkeen, eikä auta määkiä, on pärjättävä kun ei voi töihin mennä, riskiryhmään kuuluvana.
Vierailija kirjoitti:
miten köyhältä "viedään" mitään? Lähinnä annetaan vähemmän.
Sanopa muuta. Työttömiä mollaavat eläkeläisaktivistit pitävät kynsin hampain sosiaalietuuksistaan kiinni vedoten siihen, että eläkkeen katsotaan olevan omaisuuteen verrattavissa oleva asia, eli siis vähemmän antaminen olisikin ottamista.
Ja nyt tähän seuraavaksi tulee määkimään joku eläkeläisaktivisti joka väittää, että eläkeläiset ovat maksaneet jo eläkkeensä itse. Ette ole. Olette maksaneet ihan nimellisiä eläkevakuutusmaksuja, joita on sitten jouduttu korottamaan, kun olette jääneet eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi muualla maailmassa ihmiset ovat lämpimämpiä, on enemmän asunnottomia ja rikkaat saa aidosti olla ökyrikkaita.
Täähän ei pidä paikkaansa.
Tuon kirjoittaja taisi käyttää kirjallisuuden tyylilajia: sarkasmi?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossupummeja en
Yrittäjät ja jotkut duunaritkin alkavat saada työmarkkinatukea, käteen noin 500 euroa. Siihen, luulen, tarvitaan lisäksi muita tukia, eli ovat (olette) myös sitten niitä halveksimianne "sossupummeja".
Tämä! Kyllä nyt näyttää kelpaavan yrittäjillekin tuet eikä olekaan mitään köyhien elättämistä vaikka vähän aikaa sitten olivat monet sitä mieltä, että työttömät heille töihin työttömyyspäivärahalla ja kyllä työ itsessään jo palkitsee.
Itse olen sitä mieltä, että heitäkin pitää auttaa vaikka tunnen pari juuri mainitsemani asenteen omaavaa yrittäjäkaveria. Ja ovat muuten aika kusessa nyt enkä silti koe hyötyväni mitään heidän haukkumisestaan.
Työllistävät kuitenkin ihmisiä mutta jos tämä kokemus vähän noita asenteita muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossupummeja en
Väliaikaisesti työtön ei ole mielestäni sossupummi. Yli vuoden tuilla elävä alkaa jo olla sellainen, varsinkin jos into työn hakuun/tekoon on niukka.
Vierailija kirjoitti:
Näille jotka vertailevat Suomen köyhyyttä muiden maiden köyhyyteen. Eihän se nyt niin voi olla, että köyhiin sovelletaan jonkun muun maan lakeja ja elintasoa, mutta muihin ihmisiin Suomen lakeja ja elintasoa?
Jos köyhät elävät niinkuin Venäjällä (tai missä tahansa) niin silloin elävät myös kaikki muutkin suomalaiset.
Ei voi olla kahta erilaista lainsäädäntöä ja elintason määritelmää eri ihmisryhmien kesken.
Suomessa eletään niinkuin Suomessa eletään, muissa maissa eletään niinkuin siellä eletään.
Esimerkiksi Thaimaassa pystyy elämään miltei taivasalla, mutta Suomessa ei.
Ei ole kukaan soveltamassa eri maiden lainsäädäntöjä. Tuo revit ihan omasta päästäsi.
Kun kerran suomalaiset on jotenkin erityisen huonoja tässä empatissa ja köyhien tukemisessa, niin odotan yhä AP:lta kommenttia, missä se elämä on niin paljon parempaa? Ja mitä rahoja ollaan köyhiltä nyt viemässä?
Mutta tämäkin aloitus taisi olla vain Pietarin trollien riidankylvämistä, ilman yhtäkään faktaa.
Rahattomuus ja köyhyys ovat mielestäni vähän eri asioita. Köyhyys on enemmänkin asenne. Eli sellainen, "minun kuuluisi saada enemmän kuin mitä saan nyt". Tämä on erittäin raskasta muille. En ollenkaan jaksa sellaisia kavereita, jotka marisevat kaiken kalleutta, eivätkä suostu lähtemään vaikka sitten kahvilaan tms.
Kun itse olin työttömänä pari vuotta ja talous meni tiukille, en tilannut kahvilassa mitään, tai join vain vettä. Ei se ollut mikään ongelma kenellekään. Usein myös kaverini arvasivat mistä on kyse ja oma-aloitteisesti saattoivat tarjota minullekin. Ja otin nämä vastaan kiitollisena, vaikka en silloin tiennytkään, pystynkö koskaan vastavuoroisuuteen. Oikea ystävyys ei laske euroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava esimerkki ihmisestä jolle elämä on ollut liian antelias, ihmisestä tulee julma ja epäempaattinen. Saa itsetuntoaan kohotettua ainoastaan heikompiaan pilkkaamalla. Ehkä korona opettaa, ehkä ei. Yksikin yrittäjä määkii kun ei saakaan yrittäjän työttömyyspäivärahaa koska tuloraja on niin alhainen. Motkotti että ei kukaan tonnilla perhettää elätä. No niin vaan moni joutuu elättämään isojakin perheitä eikä käteen jää tuota enempää. Itsekin elän 250€:lla, asumiskulujen jälkeen, eikä auta määkiä, on pärjättävä kun ei voi töihin mennä, riskiryhmään kuuluvana.
Hieman ot, mut millä alalla ei muka riskiryhmäläiset työskentele? Ainakin lastenhoito- ja terveysalalla on paljon riskiryhmiin kuuluvia tuttuja ihan samalla kukn ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille jotka vertailevat Suomen köyhyyttä muiden maiden köyhyyteen. Eihän se nyt niin voi olla, että köyhiin sovelletaan jonkun muun maan lakeja ja elintasoa, mutta muihin ihmisiin Suomen lakeja ja elintasoa?
Jos köyhät elävät niinkuin Venäjällä (tai missä tahansa) niin silloin elävät myös kaikki muutkin suomalaiset.
Ei voi olla kahta erilaista lainsäädäntöä ja elintason määritelmää eri ihmisryhmien kesken.
Suomessa eletään niinkuin Suomessa eletään, muissa maissa eletään niinkuin siellä eletään.
Esimerkiksi Thaimaassa pystyy elämään miltei taivasalla, mutta Suomessa ei.Ei ole kukaan soveltamassa eri maiden lainsäädäntöjä. Tuo revit ihan omasta päästäsi.
Kun kerran suomalaiset on jotenkin erityisen huonoja tässä empatissa ja köyhien tukemisessa, niin odotan yhä AP:lta kommenttia, missä se elämä on niin paljon parempaa? Ja mitä rahoja ollaan köyhiltä nyt viemässä?
Mutta tämäkin aloitus taisi olla vain Pietarin trollien riidankylvämistä, ilman yhtäkään faktaa.
Voi elämän kevät teidän kanssanne. Miten voi olla noin hoksaamaton. Olen jo pitkään ihmetellyt ketjuja lukiessani miten jotkut ihmiset pystyvät suoriutumaan työelämässä kun käsityskyky ja luetun oivaltaminen on tuota luokkaa. Voisivat antaa paikkansa jollekin fiksummalle työttömälle. Niitä on paljon, siis fiksumpia.
En tietenkään sanonut, että uutta ollaan soveltamassa tai ottamassa. TÄMÄ OLI ESIMERKKI.
Jos köyhien pitäisi elää ja tulla toimeen sillä, kuten monet ovat sanoneet, kuin jossain kehitysmaassa tms. ja muut ihmiset saisivat elää ja heille kuuluisi Suomen elintaso, niin onhan se ihan järjetön jo ajatuksena.
Sillä tuskin nämä tämän ajatuksen esittäneet ovat valmiita laskemaan OMAA elintasoaan kuitenkaan? Vai ovatko?
Te jotka tarvitsette köyhien haukkumista kokeaksenne alhaista ylemmyyttä, miksi ette hauku rikkaita jotka hyötyvät kohtuuttomasti muiden työpanoksesta, elävät ylellistä, laiskaa elämää ilman työpanosta yhteiskunnan hyväksi. Maksavat liian vähän tai ei ollenkaan veroja.
Ette arvostele heitä koska koette olevanne sosiaalisessa arvoasteikossa heitä alempana ja salaa jopa ihailette heitä. Ette ymmärrä että suurin kusetus tässä maassa suoritetaan varakkaiden taholta ei köyhien. Rikkaat varastavat yhteiskunnan varoja paljon enemmän kuin köyhät. Osoittaa tyhmyyttä kohdistaa arvostelu köyhiin. Se on myös äärimmäisen alhaista ja kertoo paljon arvomaailmastanne. Näette että he ovat teidän alapuolellanne ja siksi nostatte itsetuntoanne haukkumalla heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka jokainen työssä käyvä ja veroja maksava suomalainen kustanna aivan tarpeeksi näiden elämäntapatyöttömien lorvailua? Käyppä kysymässä vaikka britti-työttömältä, kuinka leveää sen elämä on tukien varassa? Saati sitten jenkeissä.
On kai muitakin vertailukohteita olemassa kuin nämä äärikapitalistiset valtiot.
No, verrataanko sitten vaikka rakkaaseen itä-naapuriimme? Kuinka paljon siellä rakastetaan ja tuetaan vaikka eläkeläisiä?
Mitenkä mielestäsi ,eläkeläisiä tuetaan?Kerro minullekkin,kun olen eläkeläinen ja maksan saman verran veroja,kun työläinenkin.Mitään muuta ,en saa,enkä ole koskaan tukia saanut.
"Kyllä nyt näyttää kelpaavan yrittäjillekin tuet..."
Näin on.
Mutta muuttuvatko he sosialisteiksi tämän tuen vastaanottamisen myötä?
Siinäpä taas kysymysten kysymys.
Oma vastaukseni on myönteinen: kyllä he muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Rahattomuus ja köyhyys ovat mielestäni vähän eri asioita. Köyhyys on enemmänkin asenne. Eli sellainen, "minun kuuluisi saada enemmän kuin mitä saan nyt". Tämä on erittäin raskasta muille. En ollenkaan jaksa sellaisia kavereita, jotka marisevat kaiken kalleutta, eivätkä suostu lähtemään vaikka sitten kahvilaan tms.
Kun itse olin työttömänä pari vuotta ja talous meni tiukille, en tilannut kahvilassa mitään, tai join vain vettä. Ei se ollut mikään ongelma kenellekään. Usein myös kaverini arvasivat mistä on kyse ja oma-aloitteisesti saattoivat tarjota minullekin. Ja otin nämä vastaan kiitollisena, vaikka en silloin tiennytkään, pystynkö koskaan vastavuoroisuuteen. Oikea ystävyys ei laske euroja.
No onhan se kiusallista itselle mennä muiden kanssa vaikka kahvilaan ja olla tilaamatta mitään tai ottaa vettä. Puhumattakaan oluelle tai syömään menemistä.
Minulle ainakin tulee köyhänä mielee, että jotenkin juuri "kerjäisin" sitä, että joku kaveri sitten tarjoaisi. En haluaisi sitä puolin enkä toisin. Parempi sanoa, etten tule.
Eikä se ole edes mukavaa olla siellä ja katsella kun muut saattavat istua vaikka pitkäänkin ja tilata huolettomasti useita oluita tms.
Parin vuoden työttömyys ja olla talous tiukilla ei välttämättä vielä osoita ja aiheuta sitä tilannetta ja tunnetta mitä on olla pitkään köyhä ja todella tiukilla.
Sehän on tutkittu, että vaikuttaa ihmiseen ja ihmisen psyykeen ihan eri lailla kuin lyhyempi aika ja vähemmän tiukka rahapula.
Voihan olla niinkin, että sinä et kärsi tai vaivaudu vaikka istut rahattomana muiden seurassa tai muut tarjoavat sinulle (ehkä säälistä), mutta ota huomioon, että jotkut saattavat olla.
Ei se ole noin yksioikoista, me köyhätkin ollaan kukin kuitenkin ihmisiä ja yksilöitä. Ei meitä voi lyödä yhteen, samaan muottiin. Näin kyllä melko usein tehdään. Ollaan ikäänkuin joku kasvoton, tunteeton ja persoonaton massa.
Vierailija kirjoitti:
Entä se köyhien oma asenne? Huudetaan, vaaditaan, ahnehditaan ja uhataan väkivallalla.
Mis sä höpiset?!
Onko työtön lakiasiantuntija sinun mielestäsi ahne ja huutava köyhä? Tai sellainen joka on taas työttömänä YTiden tai määräaikaisuuden vuoksi?
Ihmiset YRITTÄKÄÄ ymmärtää ettei työttömiä ole kaikki samanlaisia!! Tätä vääntöä on jo 40 vuotta pidetty. Nyt eletään 2020, kannattaa avata silmät. Ihan aikuisten oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossupummeja en
Varokaa, näinä aikoina pilkka voi osua kipeästi omaan nilkkaan.Väliaikaisesti työtön ei ole mielestäni sossupummi. Yli vuoden tuilla elävä alkaa jo olla sellainen, varsinkin jos into työn hakuun/tekoon on niukka.
Täällä 27v nainen. Vuoden ollut jo työttömänä kun jään aina kakkoseksi. En koe olevani sossupummi. Asun mukavalla paikalla, olen hyvässä kunnossa, koska käytettävissä ruokaan on vain 150e kuukaudessa, voin syödä nimenomaan tervellistä ja puhdasta ruoka. Olen todella hyvännäköinen, iloinen ja ahkera. Mun hyvätuloiset ystävät elävät eines ja ravintola ruokalla. Niillä menee useita satoja euroja karkkeihin ja eineksiin.
Minkäs teet kun et saa sitä työtä??
mistä johtuu tuo koulutettujen halveksinta? miksi olet sitten häiriköivä palika-a(i)vo?
se tulee kalliiksi jatkuvasti häiriköidä jotain mieskohdetta, kun avut ei oikein riitä mihinkään.