Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni joutuu nyt velka-autosta luopumaan

Vierailija
07.04.2020 |

Ei riitä rahat enää lyhennyksiin. Mitäs piti ostaa velaksi? Nyt tulee oppitunti monelle: kyllä sä kestät ajaa autolla, johon sulla on oikeasti varaa.
Mikko

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellanen pommi mistä maksoin joskus 1000 ekee ja eilen autokauppias tokasi että kohta saat tosta 2500 ekee kun ei varaa ihmisillä kalliisiin autoihin.

Vierailija
22/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko Mikon juttuun lainkaan, sillä jos asiakkaalta löytyy pienintäkään maksukykyä, nyt tai myöhemmin, niin pankit ja rahoitusyhtiöt eivät sano lainojaan irti, oli sitten auto-tai muu laina. Ehkä nostavan lainanhoitokuluja, jos korkoon ei pääse käsiksi.

Sehän olisi rahoitusyhtiölle tuhon tie ja konkurssi, jos lainat irtisanottaisiin ja kukaan ei tässä vaiheessa tiedä, miten syvä lama tulee olemaan ja kuinka pitkäkestoinen.

Olen ymmärtänyt, että usein se velka on auton myyjälle, eikä pankille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko Mikon juttuun lainkaan, sillä jos asiakkaalta löytyy pienintäkään maksukykyä, nyt tai myöhemmin, niin pankit ja rahoitusyhtiöt eivät sano lainojaan irti, oli sitten auto-tai muu laina. Ehkä nostavan lainanhoitokuluja, jos korkoon ei pääse käsiksi.

Sehän olisi rahoitusyhtiölle tuhon tie ja konkurssi, jos lainat irtisanottaisiin ja kukaan ei tässä vaiheessa tiedä, miten syvä lama tulee olemaan ja kuinka pitkäkestoinen.

Ei niitä irtisanota, vaan ne menee sitten ulosottoon. Suomessa ei edes kuolema vaikuta velkojen perintään. Isommat pankit siirtävät vielä hanakammin ne velat perintäyhtiöille.

Vierailija
24/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä se lohduttaa jos pitää alkaa ajamaan jollain datsunilla, että ajoi sillä jo viimeiset kymmenen vuotta? Silloin kun on varaa nautitaan ja sitten kun ei ole, vaihdetaan halvempaan ja haaveillaan siitä kun taas nautitaan. Jos kituuttaa koko ajan niin mitä väliä onko hyvät vai huonot ajat?

Ongelma on ne lainat, joita on huomattavasti enemmän jäljellä kuin auton myyntiarvo on. Silloin siitä on todella vaikea päästä eroon. Mitä teet kun maksut rullaa, tulot tippui, etkä pääse autosta eroon kun kukaan ei halua ottaa vastuulleen 20 tonnin lainaa 12 tonnin autosta?

Vierailija
25/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. Toki ne automyyjät hoitaa ne rahoituskuviot, mutta ei autokauppiaat myönnä mitään lainoja.

Vierailija
26/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei polkupyörä-Mikko.

Kiva että tulit kertomaan näinkin mielenkiintoisen mielipiteesi palstalle. Joko äippä on laittanut tilillesi viikkorahan, jotta voit käydä ostamassa Ärrältä mässyä? 

Kivaa kevään jatkoa sinullekkin.

Nim. Ottaisikohan jo avoauton liikenteeseen?

Koska iso autolaina on Aikuisuutta, ja joka sen kyseenalaistaa, on lapsellinen? Joo-o, velkavankeus ja ulosotto kyllä kypsyttävät!

Iso autolaina? Ehei, tuon maksaa pois säästöillä jos tarpeen. Rahoituskulut vain on niin pienet että sijoittaminen oli kannattavampaa. Täytyy seurata tilannetta, vaikka eipä tässä työpaikkakaan ole riskiryhmässä. 

Vierailija
27/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tätä olen odotellutkin kun käytetyn auton hankinta edessä, nyt vitkutellut reilun kuukauden ja seuraillut hintoja. Näitä on ilo lukea tässä tilanteessa. Osakkeiden arvo tippunut niin pakko jossain kompensoida.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronamoukari-iskee-suomen-autokaup…

Mutta huono puoli on se, että kun pitäisi päivittää vanha uudempaan, niin eihän ne siitä vaihtoeutosta enää mitään maksa...

Jos olisi ollut kristallipallo, niin olisi pitänyt myydä nykyinen pois alkuvuodesta ja toukokuussa ostaa toinen.

Totta, onneksi itsellä olisi vain tuo mopon myynti edessä eikä mitään hajua seuraako ne myös tuota pudostusta. Tuskin ainakaan niin pahasti, voihan sen kokeeksi laittaa "normi"hinnalla myyntiin ja katsoa mitä käy kun mikään kiire myymisellä ei ainakaan vielä ole.

Vierailija
28/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. Toki ne automyyjät hoitaa ne rahoituskuviot, mutta ei autokauppiaat myönnä mitään lainoja.

Ok, kuulostaa oudolta. Mitä etua asiakas saa siitä? Vai saako autoliike muka neuvoteltua jotenkin paremmat ehdot kuin asiakas itse? 

Vierailija
29/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi heille, niistä kun ei noin vaan luovutakkaan.

Vierailija
30/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on täysi autoetu, oiskohan joku 600-700e kuukaudessa. Kun sai edun, lisättiin summa hänen palkkaansa, maksaa siitä veron. Jos nyt lomautettaisiin tai irtisanottaisiin niin tuo 600-700 lasketaan hänelle tuloksi työttömyysetuutta maksettaessa.

Enivei, ei olla lomauttamassa tai irtisanomassa.

Mun auto on ostettu 100% velkarahalla jossa ei kuluja eikä korkoa. Se on ollut seisontavakuutuksessa jo kolmatta viikkoa koska teen nyt 100% etätöitä. Tää on ollut meidän perheelle silkkaa säästöä, sen 200e mitä lyhennän autoa kuukaudessa niin siihen on varaa työttömänäkin. Mutta ei olla lomauttamassa tai irtisanomassa.

Vierailija
31/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kuulostaa oudolta. Mitä etua asiakas saa siitä? Vai saako autoliike muka neuvoteltua jotenkin paremmat ehdot kuin asiakas itse? 

Mikä kuulostaa oudolta? Onhan se helppo ostajalle, kun riittää että laittaa nimen paperiin ja ajaa autolla pois. Toki autokaupoilla on ajoittain diilejä rahoitusyhtiöiden kanssa. Mutta silloin myyjä ottaa takkiin korkoissa.

Vierailija
32/32 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voisi esittää hieman vähemmällä vahingonilolla ja provosoinnilla, mutta on totta että nyt kulissit romahtavat ja alkaa kollektiivinen matokuuri.

Se on kyllä nyt pelastus, että globaali talouspolitiikka pitää korot miinuksella ja jos vain on mökissä vakuusarvoa ja itse hyvämainen taloudenpitäjä, asuntolainakulut saa melko hyvin nollaan joksikin aikaa.

Tämä on valtava etu omistusasujalla vuokranmaksajaan nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän