Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei pese käsiään kauppaan tullessaan ja sieltä lähtiessään jos se on mahdollista?

Vierailija
06.04.2020 |

Kahdessa kaupassa jota yleensä käytän on kummassakin käsienpesumahdollisuus heti ovenpielessä. Tänäänkään kukaan muu kuin minä ei pessyt käsiään, ei vaikka oli kassajonoa vaikka kuinka. En ymmärrä. Vouhkataan maskeista mutta halpaa ja yksinkertaista keinoa ei voi käyttää. Ihan sama asenne kuin heijastimien käyttämättömyydessä, keksitään tsiljoona syytä että ei voi pestä niitä käsiään. Argh!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään pikkukaupassa. Ihmisiä lappasi sisään, eipä juuri kukaan käyttänyt käsidesiä tai hanskoja mitä oli tarjolla. Oli äitejä lasten kanssa jätskiostoksilla ja nuorisoa hakemassa limua yms plus tietty muita ruoka ostajia. Itselläni oli kumihanskat ja huivi naaman edessä. Sisälle tuli resuisissa "punkvaatteissa" oleva nuorehko mieshenkilö (anteeksi kun sanon näin). Hän desinfioi käsiä kauan, ranteita myöten, sen jälkeen laittoi kumihanskat, joita kaupalla oli tarjota. Samalla kun ostin ostokseni seurailin tätä kaveria. Hän osti vauhdilla, reippaasti ostoksensa, räpelöimättä tuotteita tai kännykkäänsä. Piti väliä ihmisiin.

Aivan käsittämättömän hienoa toimintaa. Voi kun kaikki toimisivat näin.

Miksi käytte nyt jätskiostoksilla? Eräskin äiti osti jätskin itselleen ja lapselle. Siinä ne oli kiva vetäistä huiviin likaisin käsin kaupan pihalla.

Stalkkeri musta on tullut...

Minä ainakin käyn ostamassa jäätelöä jos jäätelöä tekee mieli. Myös yhden jäätelön kerrallaan.

Muista sitten kun makaat puolikuolleena teholla, ettet saa sinne jäätelöä.

Vierailija
22/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mä tuun suoraan kotoa, missä olen jo käteni pessyt ja kävelen sisään kauppaan jonka ovet aukeaa automaattisesti, niin minkä helvetin takia ne kädet pitäisi pestä vielä kaupassa?

Sä oot tullut paljain käsin, koskenut avaimiin, kodin oven nippelistä avannut, ehkä auton ratti...sä peset, ettet saastuta tomaatteja, omenoita, joita kuitenkin klähmit.

Ei olekaan tarkoitus SUA suojata

Minä olen ainakin aina pessyt nuo luettelemasi elintarvikkeet + monet muun ennen syömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mä tuun suoraan kotoa, missä olen jo käteni pessyt ja kävelen sisään kauppaan jonka ovet aukeaa automaattisesti, niin minkä helvetin takia ne kädet pitäisi pestä vielä kaupassa?

Sä oot tullut paljain käsin, koskenut avaimiin, kodin oven nippelistä avannut, ehkä auton ratti...sä peset, ettet saastuta tomaatteja, omenoita, joita kuitenkin klähmit.

Minulla ei ole koronaa, joten koronaa ei ole avaimissani, autossani eikä kotini ovessa. Käsissäni on hansikkaat, jotka osaan riisua oikeaoppisesti.

Vierailija
24/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään pikkukaupassa. Ihmisiä lappasi sisään, eipä juuri kukaan käyttänyt käsidesiä tai hanskoja mitä oli tarjolla. Oli äitejä lasten kanssa jätskiostoksilla ja nuorisoa hakemassa limua yms plus tietty muita ruoka ostajia. Itselläni oli kumihanskat ja huivi naaman edessä. Sisälle tuli resuisissa "punkvaatteissa" oleva nuorehko mieshenkilö (anteeksi kun sanon näin). Hän desinfioi käsiä kauan, ranteita myöten, sen jälkeen laittoi kumihanskat, joita kaupalla oli tarjota. Samalla kun ostin ostokseni seurailin tätä kaveria. Hän osti vauhdilla, reippaasti ostoksensa, räpelöimättä tuotteita tai kännykkäänsä. Piti väliä ihmisiin.

Aivan käsittämättömän hienoa toimintaa. Voi kun kaikki toimisivat näin.

Miksi käytte nyt jätskiostoksilla? Eräskin äiti osti jätskin itselleen ja lapselle. Siinä ne oli kiva vetäistä huiviin likaisin käsin kaupan pihalla.

Stalkkeri musta on tullut...

Minä ainakin käyn ostamassa jäätelöä jos jäätelöä tekee mieli. Myös yhden jäätelön kerrallaan.

Muista sitten kun makaat puolikuolleena teholla, ettet saa sinne jäätelöä.

Miksi ei? Kyllä minä ainakin viime vuonna sain. Onko jäätelö kielletty koronapotilailta?

Vierailija
25/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pese koska ei käy mielessäkään. Tottunut vain kävelemään kauppaan. En hinkkaa käsiä kotonakaan, liikun normaalisti ulkona myös julkisilla, ystäviä näen jatkuvasti. Koko Korona-vouhotus on käynyt jo tylsäksi.

Vierailija
26/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tehdä myös alapesu niin on kiva kävellä kaupassa raikkaana!

Vierailija
27/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pese koska ei käy mielessäkään. Tottunut vain kävelemään kauppaan. En hinkkaa käsiä kotonakaan, liikun normaalisti ulkona myös julkisilla, ystäviä näen jatkuvasti. Koko Korona-vouhotus on käynyt jo tylsäksi.

Herätys pahvi!

Vierailija
28/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koronaa, joten koronaa ei ole avaimissani, autossani eikä kotini ovessa. Käsissäni on hansikkaat, jotka osaan riisua oikeaoppisesti.

Eikö se nyt ***kele mene ihmisille perille että voit olla täysin oireeton tartuttaja. Ts. et voi sanoa että "ei mulla oo koronaa" ellet ole tyyliin juuri käynyt testeissä ja saanut negatiivisen tuloksen. Ja sittenkin olet sen jälkeen olet sen voinut saada :') Ihanaa. Aivan ihanaa. 

Vierailija
29/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa on käsidesi. Mennen tullen.

Vierailija
30/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys pahvi!

Olen ihan hereillä, kiitos vaan. En ole nähnyt kenenkään muunkaan pesevän käsiään kauppaan mennessä, en kertaakaan. Elän edelleen suht normaalia elämää, harmi kyllä koulu on kiinni mutta muuten. Ikävää jos se ei sinulle sovi. Yks flunssa sinne tänne, aivan sama.

Vierailija
31/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kyllä kansalaisiakaan ihan pelkästään syyttää, koska THL:n tiedotus on ollut surkeaa. Pitäisi pyörittää joka välissä internetissä ja tv:ssä käsien pesusta prop... valistusvideoita, jossa näytettäisiin myös oikeaoppinen tapa pestä kädet ja esim. sulkea hana KYYNÄRPÄÄLLÄ, ei kädellä, kuten suurin osa tekee. Lisäksi ohjeita tulisi olla printattuna ja levitettynä IHAN JOKA HITON PAIKASSA. Ihme ettei Suomessa vieläkään ole, omaehtoisesti monet tahot onneksi on laittaneet, kiitos valistuneiden ja vastuullisten kansalaisten, yritysten ja muiden toimijoiden! <3

Vierailija
32/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet kotonani, kauppa on 100 metrin päässä. 

Vierailija
33/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei se hyödytä tavallaan mitään kun niissä ruokatarvikepaketeissa on kuitenkin koronaa. Ei niistä viruksista pääse millään eroon. Kaikkea ei voi desinfioidakaan. Ja kaikki tuotteet pitäisi pakata siellä tehtaassakin huippulaboratorio olosuhteissa jossa ihmisillä avaruuspuvut päällä, jossa happi tulee puvun sisälle ja hengitety ilma poistuu letkua pitkin muualle tiloista. Nythän tuli se uusi tutkimus jossa pelkkä puhekin aiheuttaa aerosolin muodostusta ja leviää tiloihin muualle, muutamien minuuttien aikana. Yskiminen ja aivastaminen tietysti levittää virusta pitempään ilmassa leijuen.

Vierailija
34/40 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupan pesupiste on niin epäsiisti, että kerta riitti.  Puuttuu sekä kunnollinen saippuateline että käsipyyheteline. Lattia on altaan ympärillä iltapäivällä märkä ja likainen, etenkin kun vieressä on pulloautomaatti.

Vierailija
35/40 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupassa on käsidesipullo ovella, olen ainoa joka sitä laittaa, muut kävelee ohi.

Vierailija
36/40 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet lähtiessäni kotoa. Miksi pitäisi suorittaa jokin rituaali muiden mieliksi, kun kädet ovat jo puhtaat? Jos olen esim niistänyt välissä, silloin pesen. Joku roti nyt tuon esittämisen kanssa.

Vierailija
37/40 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa nykyisin vain kerran viikossa. Käytän itsetekemääni käsidesiä autossani ennen kauppaan menoa, vedän kertakäyttöhanskat käteeni ja kaupasta tultua on taas käsidesin vuoro!

Vierailija
38/40 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kädet kotona, puen nahkahanskat käteen ja riisun ne seuraavan kerran kotona ennen kuin alan purkaa ostoksia. En tosiaan ala kaupassa riisua hanskoja käsien pesun vuoksi. En koske hanskoilla muuta kuin niihin tuotteisiin joita ostan, en naamaani. En pärski tai yski, joten ei tarvitse kättä tunkea naamalle.

Kun tulen kotiin, riisun ulkovaatteet ja hanskat, pesen kädet, puran kauppakassit. Sen jälkeen pesen kädet uudestaan ja lopuksi pyyhin kaikki ovenkahvat kloriitilla, joihin olen kauppareissun jälkeen koskenut (ulko-ovi, vessan ovi, jääkaappi, kuiva-ainekaappien kahvat jne).

Jos olisin kaupassa paljain käsin, niin pesisin kädet kyllä.

Vierailija
39/40 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupan pesupiste on niin epäsiisti, että kerta riitti.  Puuttuu sekä kunnollinen saippuateline että käsipyyheteline. Lattia on altaan ympärillä iltapäivällä märkä ja likainen, etenkin kun vieressä on pulloautomaatti.

Konttaatko siellä lattialla?  Entä liikutko ylipäätään Suomessa kura-aikana ulkona; maakin on märkää ja likaista?

Vierailija
40/40 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesevät käsiään, siinä on pitkät jonot. Todella epäsiisti paikka, ei turvaväleistä tietoakaan, lattia täynnä pesuvettä. Pesen käteni kotona. En käytä julkisia, ne ovat niitä tautipesiä.