Miksi ihmiset ei pese käsiään kauppaan tullessaan ja sieltä lähtiessään jos se on mahdollista?
Kahdessa kaupassa jota yleensä käytän on kummassakin käsienpesumahdollisuus heti ovenpielessä. Tänäänkään kukaan muu kuin minä ei pessyt käsiään, ei vaikka oli kassajonoa vaikka kuinka. En ymmärrä. Vouhkataan maskeista mutta halpaa ja yksinkertaista keinoa ei voi käyttää. Ihan sama asenne kuin heijastimien käyttämättömyydessä, keksitään tsiljoona syytä että ei voi pestä niitä käsiään. Argh!
Kommentit (40)
Ei taida olla siellä käsipyyhepaperia.
Näissä kummassakin kaupassa on automaatti hana, saippuaa ja paperia tarjolla. Ja pesupisteet ovat tosi hyvin näkyvissä kauppaan tullessa
No jos mä tuun suoraan kotoa, missä olen jo käteni pessyt ja kävelen sisään kauppaan jonka ovet aukeaa automaattisesti, niin minkä helvetin takia ne kädet pitäisi pestä vielä kaupassa?
Mä taas oon ollut iloisesti yllättynyt kuinka monen olen nähnyt pesevän käsiään kauppaan tullessaan ja sieltä poistuessaan. Täälläpäin ainakin on kaupoissa yleensä pullonpalautusautomaattien lähellä ollut aina pestä kädet. Käsidesi on viime aikoina ollut lopussa mutta saippuaa on riittänyt!
Toki valtaosa ei edelleenkään pese käsiään kaupassa mutta ilahduttavan monet pesevät!
En tahdo leimaantua koronapelkoiseksi.
Eivät kehtaa, näyttäisi vainoharhaiselta
Asun yksin ja käyn kaupassa kerran viikossa. Kauppaan tulen suoraan kotoa omalla autollani. Käytännössä olen siis täysin virukseton.
Kun lähden kaupasta, vien ostokseni autoon, istun kuskinpenkille, pyyhin käteni desinfioivalla kosteuspyyhkeellä ja läträän sitten kunnolla käsidesillä. En lähde takaisin kauppaan käsiäni pesemään.
Kotona pesen ensimmäiseksi kädet, sitten panen ostokset paikoilleen ja pesen kädet uudestaan. Kyllä tämän pitää riittää.
En kulje kaupassa paljain käsin ja en todellakaan ole valmis muiden mielenrauhan vuoksi riisumaan sormikkaita.
Vierailija kirjoitti:
No jos mä tuun suoraan kotoa, missä olen jo käteni pessyt ja kävelen sisään kauppaan jonka ovet aukeaa automaattisesti, niin minkä helvetin takia ne kädet pitäisi pestä vielä kaupassa?
Peset siis kuitenkin kaupasta poistuessasi? Mitä haittaa olisi jos pesisit kauppaan sisään astuessasi?
Pesin jo ennen tätä koronavouhotustakin.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot tullut paljain käsin, koskenut avaimiin, kodin oven nippelistä avannut, ehkä auton ratti...sä peset, ettet saastuta tomaatteja, omenoita, joita kuitenkin klähmit.
Ei olekaan tarkoitus SUA suojata
Tsiljoona? Terveisiä ala-asteelta?
meidän cittarissa ja prismassa on käsienpesumahdollisuus toisella puolen isoa rakennusta pullonpalautusautomaatin yhteydessä. Tee siinä sitten valinta, että lähdetkö kävelemään ennen ostoksia ja niiden jälkeen pullonpalautusautomaatille ja yrität vältellä ihmisiä, jotka eivät pidä huolta etäisyyssäännöstä. Päädyn joka kerta siihen vaihtoehtoon, että en mene. Pesen käteni kotona ennen kauppaan lähtöä ja sitten pyyhin ne autossa desinfioimispyyhkeeseen. kaupat voisivat oikeasti laittaa _kaikkien_ sisääntuloväylien yhteyteen joko sen käsienpesupisteen tai sitten käsidesiautomaatin tai käsidesipyyhkeitä, tai sitten laittaa niitä kassojen läheisyyteen _ennen_kassalinjaa
Koska ne on tyhmiä, eikä tajua miksi pitäisi tai itsekkäitä, eikä välitä vaikka tajuaisivat.
Tänään pikkukaupassa. Ihmisiä lappasi sisään, eipä juuri kukaan käyttänyt käsidesiä tai hanskoja mitä oli tarjolla. Oli äitejä lasten kanssa jätskiostoksilla ja nuorisoa hakemassa limua yms plus tietty muita ruoka ostajia. Itselläni oli kumihanskat ja huivi naaman edessä. Sisälle tuli resuisissa "punkvaatteissa" oleva nuorehko mieshenkilö (anteeksi kun sanon näin). Hän desinfioi käsiä kauan, ranteita myöten, sen jälkeen laittoi kumihanskat, joita kaupalla oli tarjota. Samalla kun ostin ostokseni seurailin tätä kaveria. Hän osti vauhdilla, reippaasti ostoksensa, räpelöimättä tuotteita tai kännykkäänsä. Piti väliä ihmisiin.
Aivan käsittämättömän hienoa toimintaa. Voi kun kaikki toimisivat näin.
Miksi käytte nyt jätskiostoksilla? Eräskin äiti osti jätskin itselleen ja lapselle. Siinä ne oli kiva vetäistä huiviin likaisin käsin kaupan pihalla.
Stalkkeri musta on tullut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot tullut paljain käsin, koskenut avaimiin, kodin oven nippelistä avannut, ehkä auton ratti...sä peset, ettet saastuta tomaatteja, omenoita, joita kuitenkin klähmit.
Ei olekaan tarkoitus SUA suojata
Kun olen viimeksi käyttänyt avaimia ja kyseisiä ulkovaatteita noin 2 viikkoa sitten, olen varma, että olen puhtaampi viruksista ennen pesua kuin sen jälkeen. Pesun aikana on useita mahdollisuuksia myös saada tartunta, jos joku hetki aiemmin pesupaikalla ollut on esim oireeton tartuttaja. En väitä että mahdollisuus on suuri, mutta se on varmasti pienempi, jos jätän tässä tilanteessa pesemättä.
Bussilla tulevat ja/tai muissa yleisissä tiloissa liikkuneiden pitäisi ehdottomasti pestä kädet.
Vierailija kirjoitti:
Tänään pikkukaupassa. Ihmisiä lappasi sisään, eipä juuri kukaan käyttänyt käsidesiä tai hanskoja mitä oli tarjolla. Oli äitejä lasten kanssa jätskiostoksilla ja nuorisoa hakemassa limua yms plus tietty muita ruoka ostajia. Itselläni oli kumihanskat ja huivi naaman edessä. Sisälle tuli resuisissa "punkvaatteissa" oleva nuorehko mieshenkilö (anteeksi kun sanon näin). Hän desinfioi käsiä kauan, ranteita myöten, sen jälkeen laittoi kumihanskat, joita kaupalla oli tarjota. Samalla kun ostin ostokseni seurailin tätä kaveria. Hän osti vauhdilla, reippaasti ostoksensa, räpelöimättä tuotteita tai kännykkäänsä. Piti väliä ihmisiin.
Aivan käsittämättömän hienoa toimintaa. Voi kun kaikki toimisivat näin.Miksi käytte nyt jätskiostoksilla? Eräskin äiti osti jätskin itselleen ja lapselle. Siinä ne oli kiva vetäistä huiviin likaisin käsin kaupan pihalla.
Stalkkeri musta on tullut...
Minä ainakin käyn ostamassa jäätelöä jos jäätelöä tekee mieli. Myös yhden jäätelön kerrallaan.
Koska ovat ajattelemattomia ja viitsimättömiä juntteja? Eikö se ole selvää?
Harvassa kaupassa se on mahdollista joten siihen ei ole totuttu. Harva tosin muutenkaan pesee käsiään kunnolla edes vessakäyntien jälkeen.