Mitä sanoisit 25-vuotiaalle itsellesi, jos saisit?
Mitä sanoisit 25-vuotiaalle itsellesi, jos saisit?
Kommentit (1751)
Pidä itsestäsi huoli. Älä anna muiden muuttaa sinua. Pidä kiinni harrastuksistasi ja intohimoistasi. Älä jää suhteeseen, jossa sinulla on huono olla. Löydät kyllä uuden kumppanin.
Saanko kysyä näin 24-vuotiaana vinkkiä? Millä tavalla te "uudelleen opiskelevat" olette rahoittaneet opinnot? Itse olen siis valmistumassa maisteriksi ensi kuussa, mutta tyhmästi menin valitsemaan alan joka kiinnosti, mutta ei luultavasti tule työllistämään. Eli enhän minä saa mitään vuorotteluvapaita/opintovapaita (mitkä lie viralliset termit), jos en ikinä edes pääse töihin. En myöskään voi opiskella töiden ohessa, jos en saa sitä työpaikkaa in the first place. Eli kauanko joutuu olemaan työkkärin listoilla, ennen kuin pääsee korjaamaan tätä väärän alan opiskelun mokaa jonkun uudelleenkoulutus-ohjelman kautta?
Epätoivoinen, toivottavasti ei pitkäaikaistyötön kirjoitti:
Saanko kysyä näin 24-vuotiaana vinkkiä? Millä tavalla te "uudelleen opiskelevat" olette rahoittaneet opinnot? Itse olen siis valmistumassa maisteriksi ensi kuussa, mutta tyhmästi menin valitsemaan alan joka kiinnosti, mutta ei luultavasti tule työllistämään. Eli enhän minä saa mitään vuorotteluvapaita/opintovapaita (mitkä lie viralliset termit), jos en ikinä edes pääse töihin. En myöskään voi opiskella töiden ohessa, jos en saa sitä työpaikkaa in the first place. Eli kauanko joutuu olemaan työkkärin listoilla, ennen kuin pääsee korjaamaan tätä väärän alan opiskelun mokaa jonkun uudelleenkoulutus-ohjelman kautta?
Lisään vielä, että opintotukikuukausia jäljellä 4. / sama epätoivoinen
Mieti tarkkaan koulutusvalintaa. Mieti sitä erityisesti työllistymisen kannalta.
Jätä se mies nyt, tyyppi on minäminä, ei tule koskaan ajattelemaan sun tunteita. Aiheuttaa kipua ja harmia vuosikymmenten ajan.
Älä mene yliopistoon, pääset paljon helpommin rahan kantaan kiinni amiskassa.
Et kyllä oo lopun elämääsi tollanen tossu. Lopeta turha kiltteys!
1. Älä värjää hiuksia. Värjää vasta sitten kun tulee harmaita, jos haluat.
2. Älä käytä poolokauluksia. Kaula on siloinen ja hieno, käytä pooloja vasta kun kaulasta näkyy vanhuus (jos haluat).
3. Koeta jaksaa vielä opiskella se unelmiesi tutkinto, koeta kiertoteitse vaihtamalla pääainetta jossain vaiheessa.
4. Ole kiitollinen toimivasta kehosta, näe sen kauneus ja ihmeellisyys joka päivä. Älä mene siihen lankaan että pitäisi olla tietyn mallin mukainen. Sinä olet kaunis juuri noin!
Eroa heti tästä suhteesta , jossa olet. Vaikka sulta jäisi kaksi lasta tekemättä mutta säästyt paljolta pahalta.
JAtka eteenpäin, eläkä tee enää lapsia, sillä sinulla on niitä jo kaksi.
Älä ikinä, ikinä mene naimisiin. Osta osakkeita joka palkasta
Nyt 30 vuoden kuluttua totean että menin naimisiin ja että se oli VIRHE.
Vaikka kaksi tytärtäni ovat parasta, mitä minulle on tapahtunut, naimisiin ei olisi ikinä pitänyt mennä!
Joskus on vain helpompi muuttaa itseään sopiakseen joukkoon, kuin elää erilaisena/ainutlaatuisena yksin. Eli joskus se on ihan suositeltavaa värjätä jokin tylsä trenditukka ja ostaa vain trendikkäitä vaatteita. Erilaisuus ei ole aina rikkaus.
Usko, että paniikkihäiriö lievenee iän mukana ja olet siitä aivan varmasti parantunut joku päivä.
Heivaa mt-ongelmista kärsivä bestiksesi. Heivaa narsisti myös. Muuta Helsinkiin. Kiinnitä huomiota syömisiisi. Lopeta lapsuuden kauhuissa rypeminen.
Jätä tää mies, kun olet sen kanssa vähän kuin muuten vaan- hän ei ole se oikea. Nyt mietit ihan oikeasti, millaisia ominaisuuksia kumppanissa pitää olla ja että siinä pitää olla oikeaa rakkautta. Tämän jälken ehtinyt mennä naimisiin, erota, uusi suhde, erota :d en siis oppinut tuota. Nyt vasta viiskymppisenä tiedän, miltä oikea rakkaus tuntuu!
Nait väärän miehen, mutta lapsia en kadu.
Olis pitänyt vaihtaa ammattia.
Yksinäinen N37 kirjoitti:
Joskus on vain helpompi muuttaa itseään sopiakseen joukkoon, kuin elää erilaisena/ainutlaatuisena yksin. Eli joskus se on ihan suositeltavaa värjätä jokin tylsä trenditukka ja ostaa vain trendikkäitä vaatteita. Erilaisuus ei ole aina rikkaus.
On, erilaisuus on rikkaus, itse olen aina ollut, kyllä sen huomaa ja olen itse ainakin ylpeä siitä.
Vaatii se paljon, se pitää kääntää voitoksi, älä häpeä sitä, muut on pelkkää massaa.👽😁
Sanoisin että eroa, koska joudut petetyksi kun esikoinen on taapero ja lastesi isästä tulee paljastumaan paljon muitakin ikäviä piirteitä. Sanoisin myös, että kuuntele tunteitasi ja kerro rohkeasti hyvälle opiskelukaverimiehelle tunteistasi, koska tulet näkemään hänestä unia vielä yli 10 vuotta opiskeluiden loputtua ja hänkin on aivan päivänselvästi ihastunut sinuun (et vain usko sitä koska mies tuntuu liian hyvältä ollakseen totta).. Sanoisin, että teillä on paljon enemmän yhteistä kuin sinulla ja poikakaverillasi ja ehtisit kokea perhosia mahanpohjassa aiheuttavan rakkauden.
Sanoisin myös, että älä muuta töiden perässä kauas vaan ota vastaan se vaatimattomampi harjoittelupaikka opiskelupaikkakunnalta ja pysy siellä missä nykyiset ystäväsi asuvat. Lisäksi sanoisin, lähde vaihto-oppilaaksi äläkä jätä vaihtovuotta kokematta nykyisen seurustelusuhteen ja ”valmistumiskiireiden” vuoksi. Lisäksi lapset kannattaisi tehdä jonkun niistä sinusta kiinnostuneiden kanssaopiskelijamiesten kanssa ennemmin kuin nykyisen seurustelukumppanin, koska hänen geeneillä lapsista tulee impulsiivisempia ja levottomia niin kuin isänsä. Opiskelukaverisi ovat enemmän kaltaisiasi ja he ovat jaksaneet päntätä pääsykokeisiin ja keskittyä niin kuin sinäkin. Älä myöskään ole liian kiltti, naiivi ja sinisilmäinen. Katso enemmän tekoja kuin kuuntele sanoja. Teot kertovat todelliset tunteet.