Mistä saa tietää oman veriryhmän? Tiedätkö, mikä oma veriryhmäsi on?
Itse tiedän niin summittaisesti, että B ryhmää, olin leikkauksessa muutama vuosi takaperin. En kyllä omakannasta löytänyt tarkempia tietoja, luovuttaa en voi koska lääkitys ja vaadittu 50 kg painominimi.
Kommentit (34)
Tiedän veriryhmäni, A+, neuvolakortista löytyy.
Neuvolakortista. Muutoin ei ole ollut tarpeen virallisesti selvittää.
A+ ja tiedon sain jokunen vuosi sitten verenluovutuksen yhteydessä.
Jos on ollut leikkauksessa tai synnyttämässä, niin niistä tiedoista selviää.
Koulussa pilsan tunnilla mitattiin. Oon b, mutta en tiedä sitä +-mikälie hässäkkää.
Tiedän, koska olin verenluovuttaja. Valitettavasti luovuttaminen loppui aivoinfarktiin.
A+, tieto verenluovutuksen yhteydessä
Meidän yläasteella 2000-luvun alussa testattiin biologian tunnilla veriryhmä. Luulin että tämä on yleisempääkin, mutta ilmeisesti moni on saanut tietää vasta verta luovuttaessa tai leikkaukseen valmistautuessa.
Neuvolakortista sain tietää lapsena, lisäksi yläasteen biologian tunnilla selvitettiin koulutyönä. Verenluovutuksen yhteydessä sai myös tietää.
Tiedän.se on 0 😊 näkyy äitiysneuvolakortissa.
Tiedän, äitiyskortissa on että olen O verta. Eli tähän veriryhmään ei helposti iske korona, näin luin jostain, lekurit on tutkinut asiaa :D JES!
Koulun biologian tunnilla tulkitsin olevani O mutta varmuuden sain vasta verenluovutuksen yhteydessä, eli O+
Minulla on hämärä mielikuva että veriryhmäni olisi O. En tiedä mistä tämän olisin joskus saanut selville. Neuvolakorttia ei ole enkä ole synnyttänyt tai käynyt luovuttamassa verta. Mistähän tämän tiedon veriryhmästä voisi saada, tietääkö kukaan?
Bilsan tunnilla määritettiin meilläkin, mutta siinä ei saanut sitä tietoa, onko + vai - , tosin päättelemällä arvasin oikein että +.
Olen siis AB+
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hämärä mielikuva että veriryhmäni olisi O. En tiedä mistä tämän olisin joskus saanut selville. Neuvolakorttia ei ole enkä ole synnyttänyt tai käynyt luovuttamassa verta. Mistähän tämän tiedon veriryhmästä voisi saada, tietääkö kukaan?
Yksityisen lääkäriaseman labra?
Ajattelin itse testata, kunhan tämä kriisi on ohi.
Luovutan verta ja siitä sain tietää
AB-
Tiedän. Sain tietää kun 18-vuotiaana aloin luovuttaa verta. Ikää nyt 40+.