Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla olet etuoikeutettu tässä koronatilanteessa?

Vierailija
06.04.2020 |

Esim. työpaikka, jota korona ei kosketa? Mahdollisuus etätyöhön? Taloudellinen puskuri? Mahdollisuus jäädä palkattomalle hoitamaan lapsia? Perusterve? Omakotitaloasuja? Tai jotain muuta, mitä?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuo. Asun maalla, tein etätöitä jo ennen koronaa (kunnollinen työhuone, toimivat yhteydet), olen alalla, jota korona ei kurita, talous on kunnossa, olen perusterve.

Vierailija
2/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka takuuvarma, etätyömahdollisuus miten paljon tahansa, ok palkka, varakas jo muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihini ei ole vaikuttanut mitenkään, eikä miehenkään töihin. Ollaan molemmat ihan teknisellä alalla, mutta jos meidän töihin vaikuttaa, se vaikuttaa vasta viiveellä, jos vaikuttaa.

Vierailija
4/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani pääsi minusta eroon. Eli olen välillisesti tuottanut hyvän mielen jollekin.

Säästöni riittävät vuodeksi, joten aion kadota vuodeksi yhteiskunnasta. En hae mitään tukia, en hae uutta työtä ja lopetan yhteydenpidon muihin.

Vierailija
5/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perusterve. Oma piha, Kiva puoliso ja sen ikäiset lapseT, että ovat seuraksi toisilleen ja eivät kaipaa minun ”viihdytystäni”. Päivät menee mukavasti. Osaan tehdä hyvää ruokaa ja rahatilanne ei ole surkea. Viihdyn kotona. En ole konmarittanut, vaan kotona on paljon lukemista tekemistä ja virikettä jokalähtöön.

Vierailija
6/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeltä ei mene toimeentulo, en joudu olemaan yksin, lapsi on alle kouluikäinen, olen perusterve.

Vierailija
7/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei vaikuta, mutta en pidä sitä täysin etuoikeutena, koska joudun kulkemaan julkisilla töihin.

Vierailija
8/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka alalla joka ei ole suhdanneherkkä ja työnantaja ilmoittanut että ketään ei irtisanota koronan takia, etätyömahdollisuus, hyvä palkka, rahaa säästössä, puolisolla myös pysyy työpaikka ja on hyvä palkka, lasten etäkoulu sujuu ongelmitta, olemme kaikki terveitä, avioliitossa ja perheessä sopu eristyksestä huolimatta.

Vierailija
9/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme miehen kanssa erillään, jotta saisin edes jotain tukia. Miehen töihin tämä ei ole vaikuttanut, eikä minun tukiini. Emme omista mitään, emmekä ole velkaa. Elän kuten ennenkin.

Vierailija
10/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta töihin, mulla tai puolisolla (viiveellä ehkä)

Olen tehnyt töitä kotoa jo kohta 10 v, eli hyvin tottunut tähän. Introverttinä en kaipaa ystäviä ja muuta  perhettä ainakaan vielä. Kaikki harrastuksetkin on kotona.

Ei ole lapsia.

Ei ole sairaita läheisiä, joiden puolesta joutuisi kovasti pelkäämään.

Vierailija
11/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ihan täydellisesti. Töitä riittää (vähän liikaakin), etätyöt, lapset kotona, pihaa ja tilaa riittää. Sukukin vielä pysynyt terveenä.

Vierailija
12/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve, tottunut elämään vähillä rahoilla, töitäkin on satunnaisesti tarjolla, oma pieni piha, asutaan pienessä taajamassa, joten ihmiskontakteja on helppo vältellä, ei puolisoa hälläväliä-asenteella, fiksut lapset, jotka ymmärtää, ettei nyt kannata tavata ketään eikä käydä kaupassa yhden karkkipussin takia, ei velkaa, omaisuutta eikä sijoituksia, joiden arvon laskua pitäisi pelätä.

Vierailija
13/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen postia. Työt ei lopu, fyysinen yhteys on pelkkiin työkavereihin (toisin kuin jakajilla) sekä pääsee tekemään töitä työpaikalle. Palkka tosin ei ole kummoinen, mutta pääsee kotoa pois muiden jaloista. Ja tietysti se itsekäs syy: mies on etätöissä ja pääasiassa hoitaa/valvoo lasten koulunkäynnin.

Vierailija
14/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Laittelen hakemuksia ettei päästä sanomaan mutta iän (60) takia en saa töitä. Kuulun perussairauden vuoksi riskiryhmään ja etu on se että voin linnottautua kotiini. Käyn kävelyllä ja kaupassa. Ei tarvitse ajella julkisilla. Toivottavasti tämä katastrofi kuitenkin loppuisi mahdollisimman pian.

Vierailija
15/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on varma. Liksa on ok, voin tehdä jatkuvasti etätöitä, ja taloudellinen käteispuskuri puoleksi vuodeksi on olemassa. Asun yksin, joten ei tarvitse huolehtia kuin omasta hygieniasta. Lapsia ei ole, joten ei tarvitse murehtia myöskään lasten etäopiskeluista jne. Kaikki on siis ihan hyvin (tällä hetkellä). Viihdyn kotona. Haaveilen silti kyllä jo paluusta toimistolle.

Vierailija
16/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töissä. Olin viime vuoden lopussa mutta työ oli määräaikainen. Minulla on hieman säästöjä, elän tuilla ja olen aika erakko introvertti ja asun yksin. Olen perus terve nuori. En hirveästi tuhlaa enkä käy ulkona. Ei ole korona vaikuttanut mun elämään mitenkään kunhan perhe pysyy terveenä.

Vierailija
17/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuoikeutettu sikäli, että asun Suomessa jonkin kehitysmaan sijaan. Olen ammatissa, josta ei työt lopu. Mutten koe sitä etuoikeudeksi vaan tietoiseksi valinnaksi. Kellä vain suomalaisella on mahdollisuus kouluttautua kyseiselle alalle.

Vierailija
18/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset päiväkoti-ikäisiä ja vauva. Kotiäitinä kotihoidontuella muutenkin tarkoitus tämä vuosi mennä ennen töihin paluuta niin hyvin kaikkien lasten kanssa kotona

Vierailija
19/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toistaiseksi olen kofonaviruksenkin jyllätessä etuoikeutettu. Saan oleskella mukavasti omissa oloissani kalsarillani itsekseni kotosalla katselemassa TV:n laatuohjelmia. Eläke tulee säännöllisesti tililleni, joten ei mitään hätää. Ainakin toistaiseksi saan vielä käydä aamutuimaan kaupassa hakemassa viikon eväät. Tilanteen jatkuessa nekin tuodaan ystävällisesti kotiin.

Tervetuloa aikanaan autuaitten joukkoon!

Vierailija
20/89 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt, velaton, hätävararahaa todennäköistä työttömyyttä varten, kuulun työttömyyskassaan ja hakenut töitä tsiljoona kertaa ennenkin eli ei mitään uutta tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi