Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kantasuomalaiset, pitkätukkaiset naiset, miten teette itsellenne lettikampauksia?

Vierailija
06.04.2020 |

Olen itse ulkomaalaistaustainen, ja minulla on erilainen hiustyyppi kuin kantasuomalaisilla yleensä. Veljeni tytär asuu väliaikaisesti meillä, ja hän on perinyt hiuksensa suomalaiselta äidiltään. Haluaisin tehdä hänelle jonkinlaisen lettikampauksen kun hän sellaisen haluaa. Ongelma on, että hänen hiustyyppinsä on niin erilainen kuin minulla tai omalla tyttärelläni, joten sama tekniikka jota käytän meidän hiuksiimme ei toimi hänelle. Kun yritän letittää hänen hiuksiaan, niin kun olen saanut yhden osion valmiiksi niin yksittäisiä hiuksia lähtee purkautumaan ja sitten koko letti on pilalla. Tämän paremmin en osaa valitettavasti selittää.

Joten, sinä kantasuomalainen nainen, miten teet itsellesi lettikampauksen niin, että hiuksesi eivät lähde purkautumaan siitä letistä?

Kiitos jos joku auttaa :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letitä tiukemmalle, pidä letin osista tiukasti kiinni, kun letität. Kiinnitä letti heti hiuslenksulla.

Vierailija
2/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.cheatsheet.com/wp-content/uploads/2017/04/blur-1853957_1280…

Tässä netistä otettu kuva, joka antaa vähän suuntaa sille miten hänen hiuksilleen käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ongelmaa tuottaa suomalainen sileä hiuslaatu. Suolasuihketta tai muotovaahtoa tueksi, niin hiukset ei karkaile yhtä helposti letiltä. Karkeampi hius pysyy helpommin letitettynä, mutta ohut, lasimainen luistaa ja karkailee herkästi ympäriinsä.

Vierailija
4/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ne on varmaan aika liukkaat ne hiukset. Lettiä pitää tehdä tiukalla otteella, tai sitten käyttää jotain muotoilutuotetta apuna, esim muotovaahtoa. Kannattaa muuten tsekata fb:sta Braiding bad -sivu, siellä on tosi kivoja lettivinkkejä. Suomalainen sivusto, mutta varmaan vinkit sopivat toisenlaiseen hiuslaatuun myös.

Vierailija
5/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.cheatsheet.com/wp-content/uploads/2017/04/blur-1853957_1280…

Tässä netistä otettu kuva, joka antaa vähän suuntaa sille miten hänen hiuksilleen käy.

Ai jaa, ei tuo ole "pilalla", se on ihan normaalia. Jos haluat, että letistä ei tule irtohiuksia, niin sitten runsaasti muotoilutuotteita, tai jos et halua niitä käyttää, niin sokerivettä. Mä luulin, että tarkoitat sitä, että se purkautuu.

Vierailija
6/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jotain letityssuihkeita ole olemassa? En kyllä ole mikään ekspertti, mutta omille leteille käy aina tuollain kuten ap kuvailee ja jostain luin että pitäisi käyttää letityssuihkeita :D

Vierailija
7/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ongelmaa tuottaa suomalainen sileä hiuslaatu. Suolasuihketta tai muotovaahtoa tueksi, niin hiukset ei karkaile yhtä helposti letiltä. Karkeampi hius pysyy helpommin letitettynä, mutta ohut, lasimainen luistaa ja karkailee herkästi ympäriinsä.

Kiitos sinulle ja kaikille muille jotka ovat vastanneet! :) Minulta löytyy varmaan kotoa muotoiluvaahtoa, yritän käyttää tuota hänelle.

Vierailija
8/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! :)

Vierailija
9/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukkaiden, lasimaisten hiusten ongelmia. Voi letittää kosteana tai käyttää muotoilutuotteita (muotovaahtoa, suolasuihketta tms) saamaan hiuksista karheammat. Jos letittää kosteana, se letti saattaa alkaa purkautua kyllä sitten kuivuttuaan, mutta sitä voi estää tietysti hiuslakalla.

Vierailija
10/10 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän näitä neuvoja ja menen uudestaan tekemään hänelle letin, toivottavasti nyt onnistuu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä