Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vuokranantaja aikoo tänä keväänä nostaa vuokraasi, reagoisitko mitenkään vaan maksaisit ihan normaalisti?

Vierailija
06.04.2020 |

Ymmärtääkseni monissa paikoissa jopa puhutaan että vuokria pitäisi laskea tilanteen takia. Ajatuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen vuokranantajan vuokrankorotukset perustuu täysin inhimillisyyteen ja omaan harkintaan.

Mulla on kaksi vuokrakämppää ja aion nostaa molemmissa vuokria vuosikorotuksen verran. Toinen vuokralaisista on opiskelija eli valtio maksaa vuokran. Toinen on sairaanhoitaja vakivirassa, joten työt ei lopu.

Huh huh etkö yhtään häpeä?

Vierailija
2/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan suosiolla. En jaksa muuttaa. Jos vuokra ihan älyttömästi nousisi, niin sitten tietysti alkaisin etsiä uutta kämppää, mutta nykyisellään on kyllä ihan kohtuullinen vuokra asuntoon ja alueeseen nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen vuokranantajan vuokrankorotukset perustuu täysin inhimillisyyteen ja omaan harkintaan.

Mulla on kaksi vuokrakämppää ja aion nostaa molemmissa vuokria vuosikorotuksen verran. Toinen vuokralaisista on opiskelija eli valtio maksaa vuokran. Toinen on sairaanhoitaja vakivirassa, joten työt ei lopu.

no nyt on kyllä erikoiset oikeutukset ahneudelle. noidenko avulla saat nukuttua yösi?

Vierailija
4/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon nousee. Normaali indeksikorotus on ok, mutta mielivaltaiset 30+e korotukset saavat harkitsemaan muuttoa.

Vierailija
5/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen va koska en saa myytyä 50 tuhannen ostohinnan kaksiota edes 25 tuhannella, joten juoksevien kulujen ja kahden asunnon loukun takia se kaksio on vuokralla. Haluaisin eroon siitä kaksiosta ja lainaa on 30 tuhatta jäljellä, mutta edes 25 tuhannen pyyntihinta ei houkuttele. Vuokralaisia oli kuitenkin jonoksi asti.

Mutta jos vastike nousee, mun on pakko nostaa vuokraa että saan lainanlyhennyksen kummastakin kämpästä maksettua.

Vierailija
6/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis vaihtoehdot on maksaa tai muuttaa. Ei ole sitä vaihtoehtoa, että ihan omin päin vaan päättää jatkaa asumista entisellä hinnalla, kuten ap minusta antoi ymmärtää. Tai on, mutta sitten tulee häätö.

Vierailija
7/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat laskevat, kun vastikkeet laskevat eli esim. talon siivouksesta huolehtivatkin asukkaat yhdessä. Moniko vuokralainen suostuu siihen, että osa vuokrasta on työtä taloyhtiön talkoissa?

Vierailija
8/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä yksityisellä vuokranantajalla voi olla yhtä huono tai huonompi rahatilanne kuin vuokralaisella. Ei kaikkia vuokralaisia ole lomautettu tai irtisanottu, eikä kaikki vuokranantajat ole säästyneet näiltä.

Vierailija
9/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis vaihtoehdot on maksaa tai muuttaa. Ei ole sitä vaihtoehtoa, että ihan omin päin vaan päättää jatkaa asumista entisellä hinnalla, kuten ap minusta antoi ymmärtää. Tai on, mutta sitten tulee häätö.

AP taisi puhua siis siitä, että ottaisitko yhteyttä vuokranantajaan ja koittaisit neuvotella että nostoa ei tehtäisi. Sehän on se humanitaarinen teko tällä hetkellä, ja kaikkien vuokranantajien pitäisi niihin talkoisiin tulla ellei ole ahne sika.

Vierailija
10/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä yksityisellä vuokranantajalla voi olla yhtä huono tai huonompi rahatilanne kuin vuokralaisella. Ei kaikkia vuokralaisia ole lomautettu tai irtisanottu, eikä kaikki vuokranantajat ole säästyneet näiltä.

Totta, kovin useinhan sijoitusasuntoja omistavat ovat hirveissä rahavaikeuksissa, ihan sääliksi käy poloja!

Vierailija
11/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen va koska en saa myytyä 50 tuhannen ostohinnan kaksiota edes 25 tuhannella, joten juoksevien kulujen ja kahden asunnon loukun takia se kaksio on vuokralla. Haluaisin eroon siitä kaksiosta ja lainaa on 30 tuhatta jäljellä, mutta edes 25 tuhannen pyyntihinta ei houkuttele. Vuokralaisia oli kuitenkin jonoksi asti.

Mutta jos vastike nousee, mun on pakko nostaa vuokraa että saan lainanlyhennyksen kummastakin kämpästä maksettua.

Tarkoitit varmaan 225 000!

Sen verran vähintään kaksiot maksavat paikassa, jossa on vuokralaisia jonoksi.

Vierailija
12/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraatko tosiaan tulonsiirto sakille asuntoja.

Niitä varten on kommunistien säätiöt.

Vierailija
13/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, kovin useinhan sijoitusasuntoja omistavat ovat hirveissä rahavaikeuksissa, ihan sääliksi käy poloja!

Minun tuntemani sijoitusasunnon omistajat ovat joko perineet jonkun niin karmean luukun ettei sitä saada myydyksi tai jättäneet velkaisen sinkkukämppänsä vuokralle muuttaessaan yhteen puolison kanssa. Monin paikoin Suomessa on asuntojen hinnat laskeneet eikä asunnon arvo aina välttämättä kata edes velkaa ja välityskuluja. Ei kaikki vuokranantajat ole mitään miljonäärejä. Iso osa on ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä.

Vierailija
14/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP taisi puhua siis siitä, että ottaisitko yhteyttä vuokranantajaan ja koittaisit neuvotella että nostoa ei tehtäisi. Sehän on se humanitaarinen teko tällä hetkellä, ja kaikkien vuokranantajien pitäisi niihin talkoisiin tulla ellei ole ahne sika.

Tai vaikkapa irtisanottu asuntovelkainen.

Vierailija
15/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on kyllä kummallisen paljon porukkaa, jolla katoaa heti kaikki normaali ajatustoiminta jos sanotaan sana "vuokranantaja" tai "yrittäjä". Ihan kuin nämä eivät olisi ihmisiä ollenkaan, eikä heitä voisi koskea koronakriisi millään olennaisella tavalla. Kuinka teidät oikein on kasvatettu?

Vierailija
16/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taulapää nosti jo mun vuokraa, 1.7 alkaen. Kiva kiitos kun muutinkin yv t painaa päälle ja kilpailutus

Vierailija
17/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitostästäkin kirjoitti:

Se taulapää nosti jo mun vuokraa, 1.7 alkaen. Kiva kiitos kun muutinkin yv t painaa päälle ja kilpailutus

Millä lailla tuosta ilmoitettiin sinulle? Kirjeellä vai muutoin?

Odotan itse tuleeko yhteydenottoa....

Vierailija
18/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosti jo 2% indeksikorotus. Mutta eipä näinä aikoina voi ainakaan muuttaakaan.... ehkä jos ja kun 1v päästä tulee sama korotus niin muutettava. Kun sopimus on tällainen "indeksin mukaan tai minimi 2%" vuosittain niin ainahan tässä on muutettava parin vuoden välein koska vuokra karkaa käsistä. Muiden asuntojen vuokrat kun tuskin tuota 2% tahtia nousevat.

Vierailija
19/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitostästäkin kirjoitti:

Millä lailla tuosta ilmoitettiin sinulle? Kirjeellä vai muutoin?

Odotan itse tuleeko yhteydenottoa....

Vuokrasopparissa, vuosittainen tarkastus nyt tuli vuosi täyteen asumista niin päätti et nyt nostaa vuokraa... Oli vesivahinko taloyhtiössä niin se vaikutti suurilta osin

Vierailija
20/27 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa oma kämppä jos ei ole varaa asua vuokralla, vuokraa pitää maksaa, jos ei omaa ole varaa ostaa tai sitten muuttaa halvempaan. No kesäksi voi mennä vaikka telttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä