Paketit ei kulje postissa, mikä on?
Johtuuko tämä nyt siitä kun ihmiset ei hae saapuneita paketteja? Tilasin kahdesta verkkokaupasta viime viikon alussa ja 1.4. olen saanut molempiin paketteihin seurantakoodin. Ei vaan ole liikkunut minnekään!
Kommentit (48)
Ainakin omat ostokseni ovat kulkeneet ihan normaalisti.
Ainakin omat ostokseni ovat kulkeneet ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin 3 vko sitten pienestä yrityksestä tuotteita ja sain seuraavana päivänä seurantakoodin. Paketti näkyi lajittelussa 2 vko ajan ja sitten se katosi. Soitin lähettäjälle ja sieltä kerrottiin, että paketti on palautunut heille, koska vastaanottajaa ei tavoitettu. Sitä ei siis koskaan tuotu edes lähipostiin, se vain palautettiin.
Postin mielestä tässä ei ole mitään outoa.
Minylke on perinkerran käynyt näin parin paketin kanssa jotka oli sen hintaisia että ne ois pitänyt tullata. Ihmettelemään kun paketeista ei kuulunut mitään ja aloin kysellä tullilta onko paketit unohtuneet tulliin tai otettu karantteeniin mutta tullissa heillä ei ollut mitään tietoa tai rekisteröintiä järjestelmässä kyseisistä paketeista. Kun selvitin asiaa enemmän ja otin yhteyttä lähettäjään niin paketit oli lähetetty noin tunti sen jälkeen takaisin lähettäjälle kun ne olivat saapuneet maahan koska "vastaanottajaa ei oltu tavoitettu".
Meille tuli nopeasti kaksi pakettia eri firmoista.
Kiinan lähetyksistä suuri osa on sakannut jo viime vuoden lopulta saakka. Moni mun pikkukrääsäpaketti jäänyt tulematta.
Tilasin briteistä vaatetta vajaa 3 viikkoa sitten. Viikon odottelun jälkeen pyysin lähettäjältä seurantakoodin, ja sen mukaan paketti makaa edelleen briteissä jossain lajittelukeskuksessa, ei siis ole edes Suomessa vielä(kään).
Oisko vaikka kotona? Kaikki tilaa nyt netistä postinkautta. Ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Oisko vaikka kotona? Kaikki tilaa nyt netistä postinkautta. Ruuhkaa.
*korona
Vierailija kirjoitti:
Kiinan lähetyksistä suuri osa on sakannut jo viime vuoden lopulta saakka. Moni mun pikkukrääsäpaketti jäänyt tulematta.
Tilasin briteistä vaatetta vajaa 3 viikkoa sitten. Viikon odottelun jälkeen pyysin lähettäjältä seurantakoodin, ja sen mukaan paketti makaa edelleen briteissä jossain lajittelukeskuksessa, ei siis ole edes Suomessa vielä(kään).
Mulla on ollut ongelmia ihan Suomen sisällä lähetettyjen kanssa.
Mä sain pakettini 2 tai 3 päivässä, en enää muista tarkalleen. Se meni kuitenkin pakettiautomaatin sijaan postiin, koska automaatti oli täynnä. Ihan ymmärrettävää kun nyt tilataan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Amerikasta lähtenyt paketti tuli parissa päivässä Suomeen, ja nyt jumittanut tullauksen jälkeen teillä tietämättömillä kohta 10 päivää. Hyvä posti!
Oletko muuten maksanut sen 2,9€ tullausmaksua postille? Siis tullauksen lisäksi? Oma Usasta tullut pakettini jökötti 3 vko tullissa, kun en ymmärtänyt sitä maksaa. Siitähän ei toki tullut mitään erillistä ilmoitusta, piti erikseen tajuta. No, en tajunnut, soitin postiin ja sieltä valistivat.
Täällä sama juttu!
Paketit tulleet aivan normaalisti vielä kaksi viikkoa sitten, ongelmat alkoivat viime viikolla.
Tulee sama tieto, että paketti lähtenyt, saan seurantutunnuksen ja sitten ei mitään. Matkahuollolla toiminta myös hidastunut 3-4 päivää normaalista.
Kotimaisista verkkokaupoista omat tilaukset.
Koska av-mammojen pitää juuri nyt tilata rättejä ja kevätverhoja. Ilman niitä ei pääse koronasta yli.
Mun euroopassa asuva ystävä laittoi mulle synttärilahjan postiin 11.3. ja tänään tuli lappu että olisi illalla haettavissa. Kumpikin yrittiin jäljittää sitä koodilla, mä en saanut mitään tulosta ja ystävälle tuli aina tulos että on siellä lähetysmaan pääkaupungin lajittelukeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikasta lähtenyt paketti tuli parissa päivässä Suomeen, ja nyt jumittanut tullauksen jälkeen teillä tietämättömillä kohta 10 päivää. Hyvä posti!
Oletko muuten maksanut sen 2,9€ tullausmaksua postille? Siis tullauksen lisäksi? Oma Usasta tullut pakettini jökötti 3 vko tullissa, kun en ymmärtänyt sitä maksaa. Siitähän ei toki tullut mitään erillistä ilmoitusta, piti erikseen tajuta. No, en tajunnut, soitin postiin ja sieltä valistivat.
Kiitos sinulle tästä vinkistä.
Sain juuri sunnuntaina tilaamani paketin postin kotiinkuljetuksella. Porista tuli Espooseen.
Toimitusajaksi olin valinnut tänään klo 12-15, kello oli 15.15 kun postin auto ajoi pihaan ja ovelle toivat. Ihan ok, vartin myöhästymisen hyväksyn näinä aikoina. Kiirettä kuulemma pitää heillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tilattu kaksi pakettia jo tammikuussa Kiinasta, maksutkin jo menneet, mutta paketteja ei näy.
Nyt antoivat osan hinnasta jo takaisin - kuun lopussa, jos paketteja ei tule maksavat loputkin rahat takaisin.
Sain yhdestä myös rahat takaisin. Outo tapaus. Antoivat väärän seurantakoodin, ja kun pyysin uutta, niin väittivät tullin lähettäneen paketin takaisn kiinaan ja palauttivat rahat. Tulli ei ikinä ole lähettänyt yhtään pakettia takaisin kiinaan aiemmin. Nehän ilmoittaa niistä. Lisäksi tässä ei ollut mitään tullia liikuttavaa, edes hinta.
Vierailija kirjoitti:
Nythän on astunut voimaan sellainen uusi kansainvälinen käytäntö, että idiooteille ei enää lähetetä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mun euroopassa asuva ystävä laittoi mulle synttärilahjan postiin 11.3. ja tänään tuli lappu että olisi illalla haettavissa. Kumpikin yrittiin jäljittää sitä koodilla, mä en saanut mitään tulosta ja ystävälle tuli aina tulos että on siellä lähetysmaan pääkaupungin lajittelukeskuksessa.
Tämä on loogista, koska sen lähetysmaan seuranta ei seuraa pakettia Suomeen asti. Vaan vain pysähtyy johonkin siellä lähtömaassa, vaikka oikeasti jatkaa matkaa.
Seurantakoodi pitäis yleensä näkyä Suomen postin seurannassa sitten kun tulee Suomeen. Voi olla, että tunnus vaihtuu Suomeen tullessa, mutta silloinkin pitäis näkyä.
Sitten joutuu senkin huomioimaan, että jos pakettia kuljettaakin Postnord niin silloin se tuleekin Matkahuollon, eikä postin kautta. Sekin on joissain tapauksessa mahdollista.
Onko ne paketit joskus kulkeneet?
Jaa-a, en tiedä mikä on nyt. Mutta viime vuoden lopulla, vähän ennen postin lakkoa tilaamistani ulkomaanpaketeista puolisen tusinaa jäi saamatta...