Stockmann konkurssiin!
Kommentit (460)
Eikös tää oo jo ainakin kolmas yrityssaneeraus muutaman vuoden sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Tää on tämmöinen persaukisten maa, jossa unelmien vaateostos on jotkut halvat camokuvioiset verkkarit Prisman alelaarista, ilmainen Olvin t-paita sadan ostetun bissen kylkiäisenä tai joku Ikean paperista ja jäätelötikuista kasattu himmelilamppu. Koita siinä sitten myydä jotain merkkituotteita, edes niitä keskitason merkkituotteita, puhumattakaan mistään kalliista, joita ei oikein Stockaltakaan enää saanut. Ja yhä vaan persaukisemmaksi muuten menee, joten on valitettavan selvää ettei Stockan konseptilla oikein enää menestytä.
Jaa no minä olen aina rakastanut laatua ja tyyliä. Teininä pyörin stockalla lähes joka viikonloppu, silloin se olikin maaginen kauppa ja ihan eri maailmasta kuin muut liikkeet.
Mutta nykyään stocka on pirun tylsä. Hullareiden kuvastoissa on jotain umpitylsiä tanttatelttoja, lenkkareita ja voidetuubeja. Ketä kiinnostaa.
Muutenkin naurettavaa, että minulta perittiin 70 € kadonneesta paketista, jonka sisältöä en todellakaan pitänyt itselläni. Siitä lähtien aloin vältellä stockaa. Jos pitää muutaman kymmenen euron takia alkaa hankalaksi, niin pitäköön tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on tämmöinen persaukisten maa, jossa unelmien vaateostos on jotkut halvat camokuvioiset verkkarit Prisman alelaarista, ilmainen Olvin t-paita sadan ostetun bissen kylkiäisenä tai joku Ikean paperista ja jäätelötikuista kasattu himmelilamppu. Koita siinä sitten myydä jotain merkkituotteita, edes niitä keskitason merkkituotteita, puhumattakaan mistään kalliista, joita ei oikein Stockaltakaan enää saanut. Ja yhä vaan persaukisemmaksi muuten menee, joten on valitettavan selvää ettei Stockan konseptilla oikein enää menestytä.
Jaa no minä olen aina rakastanut laatua ja tyyliä. Teininä pyörin stockalla lähes joka viikonloppu, silloin se olikin maaginen kauppa ja ihan eri maailmasta kuin muut liikkeet.
Mutta nykyään stocka on pirun tylsä. Hullareiden kuvastoissa on jotain umpitylsiä tanttatelttoja, lenkkareita ja voidetuubeja. Ketä kiinnostaa.
Muutenkin naurettavaa, että minulta perittiin 70 € kadonneesta paketista, jonka sisältöä en todellakaan pitänyt itselläni. Siitä lähtien aloin vältellä stockaa. Jos pitää muutaman kymmenen euron takia alkaa hankalaksi, niin pitäköön tunkkinsa.
Omaa hölmöyttä jos ei säilytä palautuksien kuitteja. Muuten olen Stockasta täysin samaa mieltä.
Ja tuon 70 €-jutun takia tunnen melkeinpä vahingoniloa tulevan konkan takia. Toisenlaisella kohtelulla olisivat saaneet minulta moninkertaisesti tuon 70 € eri tilausten muodossa. Nyt se oli vain vikatikki enkä halunnut ottaa enää yhtäkään riskiä pskan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jään kaipaamaan vanhaa herkkua! Se oli aikoinaan Suomen paras ruokakauppa. Haikeat muistot myös Helsingin Aleksanterinkadun sisäänkäynnistä, nimittäin sen kellon alla tuli joskus seisoskeltua.
-Mies
Niin! Oli vähän kuin ois käynyt ulkomailla, kun piipahti Stokkalle. Siellä oli vanhanajan hienoa. Tämä joskus ysärin alussa. Sitten alkoi lähtsähtää... alkoi valua tusinatavarataloksi samaan aikaan kun ne maanalaiset tunnelit valmistu.
Yläkerrassa oli se hieman mysteerinen mummoravintola, tyylikkäästi kuuskytluvulle jämähtänyt. Ja se ihana avara kahvilataso josta näkyi läpi kerrosten alas asti. Ikävöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa hölmöyttä jos ei säilytä palautuksien kuitteja. Muuten olen Stockasta täysin samaa mieltä.
No totta kai säilytän. Mutta niitä on kerralla sellainen kasa, ettei löydy aina oikeaa sieltä seasta. Kun ei siellä lue että vastaanottaja on stocka, vaan se pitäisi itse päätellä paketin painosta, joka on ilmoitettu kuitilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te sillä tavaralla teette?
Maailma on jo täynnä tavaraa ja vaatetta.
Tänään kävin kirppiksellä ja ihastelin kauniita esineitä ja kivoja vaatteita, osa ihan uusia.
Stocka oli elämys. Kuin pieni matka. Kävin kahvilla ja katselin turistimyymälän tavaroita ja ostin ehkä lehden. Mummoni vei krimiturkin yläkertaan kesäksi säilöön.
Täällä näyttää olevan sitä samaa "ei koske Suomea" sakkia melko paljon, mutta äänellä "ei voi mennä konkurssiin".
Ettekö te milloinkaan lopeta trollaamasta?
Jään kaipaamaan vanhaa herkkua! Se oli aikoinaan Suomen paras ruokakauppa. Haikeat muistot myös Helsingin Aleksanterinkadun sisäänkäynnistä, nimittäin sen kellon alla tuli joskus seisoskeltua.
-Mies
Ööö, miksi vtussa viestit täytyy allekirjoittaa sukupuolella? 🤣🤣🤣 En tajua mitä väliä sillä on että mitä olet olevinasi????
Herkku oli kyllä ihanan laadukas kauppa, sitten sekin pilattiin.
NAINEN
Vierailija kirjoitti:
Kun Amazon saa logistiikkaketjunsa hiottua nopeaksi myös Suomessa, kuolee 90 % verkkokaupoistakin.
Amazon on tosin alkanut availla kivijalkakauppoja. Ihmiset tykkää kävellä kaupungilla ja kosketella tavaroita, netti on kyllästyttävä.
Koronarokotusta odotellessa.
Kun Oulun tavaratalo suljettiin, ymmärsin että nyt vajotaan entistä syvemmälle. Vaikka Helsingissä irvaillaan että oululaiset on niin maalaisia ja ylpeilevät etteivät käy Stockalla, niin totuus oli eri. "Stockan kello" tai kahvila olivat meille yleisiä kohtaamispaikkoja. Tavaratalosta sai kaiken mitä etsi, ei haitannut maksaa ekstraa laadusta ja hyvästä palvelusta. Herkku oli aivan ihana. Kaikki muuttui joskus 2013-14 tienoilla. Osastoja alettiin lakkauttaa ja pienentää, Akateeminen loppui ja myyjiä ei näkynyt mailla eikä halmeilla. Sokos ei ole lähellekään Stockmannin tasoa, muuta kuin kosmetiikassa.
Helsingissä ja Tampereella olen huomannut samaa kehityssuuntaa. Olisi hirveää jos Stockmann häviää kokonaan! Kyllä Suomi tarvitsee oman, turistejakin vetävän luksustavaratalon.
Ihmiset itkee Stokkan perään, mutta käyvät sovittamassa ja tilaavat saman tuotteen jostain zalandolta. Jos haluaa, että jokin menestyy, sinne sinne pitää laittaa rahaa. Milloin sinä haikailija ostit sieltä jotain?
Iso iso osa Helsinkiä muuttuu, kun Stockmann lähtee. Mä ostan aina hulluilta päiviltä kaikkea. Se on kevään merkki, syksyn piristys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Amazon saa logistiikkaketjunsa hiottua nopeaksi myös Suomessa, kuolee 90 % verkkokaupoistakin.
Amazon on tosin alkanut availla kivijalkakauppoja. Ihmiset tykkää kävellä kaupungilla ja kosketella tavaroita, netti on kyllästyttävä.
Koronarokotusta odotellessa.
Amazonilla on aina ollut kivijalkakauppoja. Itse olen asioinut niissä viimeiset viisi vuotta. Sattuu olemaan useampi 50 kilometrin säteellä. Nyt ne on täällä suljettu. Netistä sitten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun Oulun tavaratalo suljettiin, ymmärsin että nyt vajotaan entistä syvemmälle. Vaikka Helsingissä irvaillaan että oululaiset on niin maalaisia ja ylpeilevät etteivät käy Stockalla, niin totuus oli eri. "Stockan kello" tai kahvila olivat meille yleisiä kohtaamispaikkoja. Tavaratalosta sai kaiken mitä etsi, ei haitannut maksaa ekstraa laadusta ja hyvästä palvelusta. Herkku oli aivan ihana. Kaikki muuttui joskus 2013-14 tienoilla. Osastoja alettiin lakkauttaa ja pienentää, Akateeminen loppui ja myyjiä ei näkynyt mailla eikä halmeilla. Sokos ei ole lähellekään Stockmannin tasoa, muuta kuin kosmetiikassa.
Helsingissä ja Tampereella olen huomannut samaa kehityssuuntaa. Olisi hirveää jos Stockmann häviää kokonaan! Kyllä Suomi tarvitsee oman, turistejakin vetävän luksustavaratalon.
Valitettavasti Stockmann on kaukana luksustavaratalosta, jos vertaa esim. Tukholman Nordiska Kompanietiin.
"Milloin sinä haikailija ostit sieltä jotain?"
Ydinkysymys.
Monen rehellinen vastaus on, että eipä ole tullut sieltä mitään ostettua pitkiin aikoihin.
Se on minunkin vastaukseni.
Virolaiset vois tuoda Kaubmajan tänne.
Harmittaa jos/kun menee nurin. Toisaalta tänään tilasin ensimmäistä kertaa nettikaupasta, kun oli tarvetta ja kerrankin ilmainen kotiinkuljetus. Pikkuhousuja sai tilattua, mutta aluspaitoja olisi voinut vain myymälään varata noutoa varten. En ymmärrä millä perusteella. Nettikauppa oli hidas, ja tilausta vahvistaessa tuli ties kuinka monta virheilmoitusta ennen kuin meni läpi.
Myynti riippuu nyt siis täysin nettikaupan toimivuudesta, ja edelleen se vaan on kökkö. Yrittääkö ne edes?
Olen Stockan kanta-asiakas ja jään kyllä kaipaamaan jos menee konkkaan. Olen lähestulkoon aina saanut hyvää palvelua mutta viime aikoina siellä on ollut jopa törkeitä asiakas palvelijoita joten uskon että Stocka ampui itseään jalkaan kun alkoi myymään tilaa näille brändeille ja sitten hävisi se kuuluisa Stockan palvelutaso.
Onhan se ärsyttävää kun joutuu kävelemään koko kerroksen läpi että löytyy yksi kassa, näitä myyjiä kyllä löytyy tärkeän näköisinä kävelemästä eri osastoilla mutta mitään apua heistä ei asiakkaalle ole.
Herkku oli aikoinaan paras ruokakauppa, sinne oli kiva mennä ruoka ostoksille kun halusi vähän extraa. En tajua miksei Stocka ottanut oppia esim. Berlinin KaDeWe - tavaratalon ylimmän kerrksen ruokamaailmasta jossa erilaisia herkkuosastoja. Nyt siellä on tylsä ylihintainen Fazer ja joku mitättömän oloinen lounas ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliit hinnat, huono palvelu ei ole hyvä yhdistelmä. En ole koskaan tykännyt, kun vaateosasto jaettuna eri brändien mukaan. Jos etsin esimerkiksi uutta paitaa, niin joudun kiertämään paljon enemmän kuin jos paidat olisi yhdessä.
Missä kaupassa muka on kaikki paidat samassa hyllyssä?
Oikeasti aikaa vievää käydä läpi jokainen brändi erikseen sen sijaan, että esim. tietyn tyyppiset vaatteet ja kengät olisivat omina osastoinaan. En minäkään ole Stockmannin vaateosaston brändijaosta tykännyt. - Ja verkkokauppa voisi olla valikoimiltaan paljon laajempi. On niin paljon kaikenlaista kivaa, mitä voi tilata suoraan ulkomailta esim. Amazonin tai Ebayn kautta.
Rakennus on mielettömän upea, arkkitehtuuria parhaimmillaan. Sitä ei toivottavasti tulla ikinä purkamaan. Liikepaikkana se on myös mitä parhain. Tiloihin saisi esim. sen toivotun Uniqlon, taidemuseon tai muiden brändien liikkeitä tai ravintoloita. Myös hotelli, kuntosali tai uimahalli olisivat mahdollisia. Nyt korona-aikana tietenkin huonommin, mutta tämän ajan jälkeen.