Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos te pienten lasten äidit ja isät kun pilaatte tämän etätyömahdollisuuden tulevaisuudessa muilta!

Vierailija
06.04.2020 |

Jatkuvaa kitinää kuinka rankkaa, ei saa mitään tehtyä, ei mitään rauhaa!

Itsellä on osa lapsista vielä alakoulussa, mutta minulla on työrauha, jokainen hoitaa oman päivänsä. Ruuat tehdään valmiiksi edellisenä iltana, ei kesken työpäivän. Saan huomattavasti enemmän töitä tehdyksi kuin töissä avokonttorilla missä käsittämätön meteli.

Kuitenkin tämä osan vaikea työnteko on mennyt esimiehen ja isojen pomojen korviin ja kun tähän asti etätyö oli kielletty, niin tuskin tilanne noiden pikkulasten vanhempien toiminnalla ja valituksella paranee. Että ärsyttää!!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No normaalitilanteessa lapset eivät ole kotona, kun tehdään etätöitä, joten miten tämä nyt liittyy mihinkään?

Ymmärrätkö, kun korona on ohi lapset menevät kouluun ja päiväkotiiin. Kotona etätyötä tekevä vanhempi.

Vierailija
2/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan johdon omaa typeryyttä, jos he kieltävät etätyön niiltä, jotka kokevat sen toimivana ja tehokkaana tapana työskennellä vain sen perusteella, että osa kokee sen hankalana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapset eivät mene tulevaisuudessakaan kouluun tai päiväkotiin? Mistä se iso pomo on tälläistä saanut päähänsä?

Vierailija
4/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei paljoa valmiiksi tehty ruoka ja vaikka kuinka sanoo että jokainen hoitaa oman hommansa, auta kun kotona on päiväkoti-ikäisiä lapsia. Koululaiset ymmärtää jo kun sanoo että vanhempi on nyt töissä eikä saa häiritä. Jos saat saman menemään 2,5 vuotiaan ymmärrykseen ja sen että ei kiipeile kaappiin, tyhjennä keittiön laatikoita lattialle tai mene suihkuun kastelemaan itseään, niin Okei minä olen sitten huono työntekijä kun sanon että etätyö on hankalaa.

Vierailija
5/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan sitä mieltä, että etätyö on vain rasite ja nämä jolla pieniä lapsia lyövät koko ajan kapuloita rattaisiin kuinka paljon enemmän saa aikaiseksi toimistolla. Olisi edes hiljaa.

Vierailija
6/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei paljoa valmiiksi tehty ruoka ja vaikka kuinka sanoo että jokainen hoitaa oman hommansa, auta kun kotona on päiväkoti-ikäisiä lapsia. Koululaiset ymmärtää jo kun sanoo että vanhempi on nyt töissä eikä saa häiritä. Jos saat saman menemään 2,5 vuotiaan ymmärrykseen ja sen että ei kiipeile kaappiin, tyhjennä keittiön laatikoita lattialle tai mene suihkuun kastelemaan itseään, niin Okei minä olen sitten huono työntekijä kun sanon että etätyö on hankalaa.

Juu tiedän tämän että pienen lapsen kanssa on hankalaa. Mutta eräällä työkaverillakin on 2- ja 4- luokkalaiset, ja mitään ei pysty kuulemma rauhassa tekemään, kauhea huuto, itku ja avuntarve koko ajan.... :O

Vierailija
7/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No normaalitilanteessa lapset eivät ole kotona, kun tehdään etätöitä, joten miten tämä nyt liittyy mihinkään?

Ymmärrätkö, kun korona on ohi lapset menevät kouluun ja päiväkotiiin. Kotona etätyötä tekevä vanhempi.

Ja ovat nytkin, kun pitää saada työ tehtyä.

Vierailija
8/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työn tulokset kerro puolestaan, ja eihän ne lapset ikuisesti kotona ole.

Vierailija
9/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin, että ne joilla on hankalaa tehdä etätöitä eivät tee etätöitä tulevaisuudessa ja ne joilla ei ole häiriötekijöitä tekevät.

Itse olen nyt ollut kuukauden etänä enkä kaipaa toimiston sosiaalista elämää tai työkavereita pätkän vertaa. Miehen kanssa vuorotellaan niin, että toinen on lasten kanssa ja toinen tekee töitä ja toinen tekee työnsä sitten myöhemmin, esim kun lapset on nukkumassa

Vierailija
10/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi nytkin lapsi päiväkotiin

Vierailija
11/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teini kotona joskus kun vuosia sitten tein kotona etätöitä. Se aika meni hyvin, kun teini oli koulussa, mutta kun tuli kotiin, niin ei millään ymmärtänyt, että en ollut kotona häntä passaamassa - vaan töissä.

Vierailija
12/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli teini kotona joskus kun vuosia sitten tein kotona etätöitä. Se aika meni hyvin, kun teini oli koulussa, mutta kun tuli kotiin, niin ei millään ymmärtänyt, että en ollut kotona häntä passaamassa - vaan töissä.

Ja siis oli erillinen työhuone, josta sai oven kiinni.

Vierailija
13/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olin sillä tavalla väliinputoaja, että toisilla työkavereilla oli niin pienet lapset että ne saattoi viedä koko työpäiväksi hoitoon. Ja toisilla lapset aikuisia, eivätkä enää asuneet kotona.

Vierailija
14/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja olin sillä tavalla väliinputoaja, että toisilla työkavereilla oli niin pienet lapset että ne saattoi viedä koko työpäiväksi hoitoon. Ja toisilla lapset aikuisia, eivätkä enää asuneet kotona.

Erikoinen teini!

Vierailija
15/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tämä kertoo kyllä teinin kasvatuksesta. 

Sen ymmärrän kyllä, ettei 1 - 2 - luokkalainen tajua mitä työnteko tarkoittaa. 

Itse lopetin etätyöt kun lapsi meni kolmannelle. Tämä sen takia, että samalla loppui ip- hoito. Lapsi ja kaverit ovat aika meluinen yhdistelmä, mutten katsoin kuitenkin, ettei kodissa tarvitse olla hipihiljaa koulupäivän jälkeen, joten siirryin suosiolla toimistolle. 

Vierailija
16/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisivuotias kotona lomautetun isänsä kanssa, kun olen etätöissä. Neuvotteluiden ajaksi heitän ne pihalle leikkimään, muuten pyörivät tässä. Ei ole hankalaa. Kaikki eivät pidä etätöistä. Nytkin toimistolla on aina muutama työntekijä, eivät ole edes sellaisia, joilla olisi kotona pieniä lapsia, eivät vaan viihdy kotona töitä tekemässä. Toisia taas ei ole näkynyt enää viikkoihin, koska ovat niin tiiviisti etänä. Eivät nämä aikusiten työpaikalla ole mikään ongelma, että ihmiset tekevät töitä eri tavalla ja pitävät eri tavoista tehdä. Miksi se ap olisi mitenkään sinultakaan pois, jos toisilla on hankalaa?

Vierailija
17/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on viisivuotias kotona lomautetun isänsä kanssa, kun olen etätöissä. Neuvotteluiden ajaksi heitän ne pihalle leikkimään, muuten pyörivät tässä. Ei ole hankalaa. Kaikki eivät pidä etätöistä. Nytkin toimistolla on aina muutama työntekijä, eivät ole edes sellaisia, joilla olisi kotona pieniä lapsia, eivät vaan viihdy kotona töitä tekemässä. Toisia taas ei ole näkynyt enää viikkoihin, koska ovat niin tiiviisti etänä. Eivät nämä aikusiten työpaikalla ole mikään ongelma, että ihmiset tekevät töitä eri tavalla ja pitävät eri tavoista tehdä. Miksi se ap olisi mitenkään sinultakaan pois, jos toisilla on hankalaa?

Siksi että työnantaja ilmoitti että tämä on väliaikaista ja kun korona ohi tämä on loppu. Jos tämä sujuisi hyvin niin ajattelen että voisi auttaa asiaa. Siksi en jaksaisi yhtään valitusta.

Vierailija
18/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että työnantaja ilmoitti että tämä on väliaikaista ja kun korona ohi tämä on loppu. Jos tämä sujuisi hyvin niin ajattelen että voisi auttaa asiaa. Siksi en jaksaisi yhtään valitusta.

Ei työnantaja halua maksaa siitä, että työntekijä hoitaa kotona lapsiaan. Ei nyt eikä myöhemmin

Vierailija
19/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on mahdollisuus nyt näyttää töiden sujuvan etänä. Älä anna toisten häiritä omaa työtäsi. Kerrot pomolle vaikka päivittäin kuinka mahtava päivä ja asiat sujui niin hyvin että sait erityisen paljon tehtyä.

Vierailija
20/21 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö ei ole tässä se hankaluus, vaan pienet lapset. Puhukaa asioista niiden oikeilla nimillä.