Ateistien hassut argumentit
Huvittaa kun ateistit uskontoja vastustaessaan aina jaksaa kaivaa esille jotkut satoja vuosia vanhat inkvisitiot ja muut muinaishistorian kauheudet. Ihan yhtä naurettavaa logiikkaa kuin se, että nykyään pitäisi kaikkien valkoihoisten tuntea hirveää syyllisyyttä kun pari sataa vuotta sitten valkoiset länsimaalaiset piti mustia orjia. En tiedä yhtäkään tämän päivän kristittyjä joka järjestelee inkvisioita.
Toinen on se jonkun julkkisateistin hieno oivallus jota toistellaan, että "tiede rakentaa lentokoneita, uskonnot saa ihmiset lentämään koneilla pilvipiirtäjiin" tai jotenkin noin, en muista sanatarkkaan. Samalla valikoivalla logiikalla voi sanoa että tiede rakentelee atomipommeja, uskonnot rakentelee lepraparantoloita, eli ihan miten vaan haluaa asiaa väännellä oman ideologiansa mukaiseksi.
Nyt jään odottelemaan alapeukkuja ja "Raamattu on satukirja, ootko vähän tyhmä!" tason vastauksia.
Jep. En ole itse uskovainen, mutta mun mielestä on hyvin älyllisesti epärehellistä väittää, että uskonnot olisivat kaiken pahan taustalla, tai edes suurimman osan. Kyllä uskonnot ovat olleet merkittävästi mukana myös ihmisen kehityksessä, ja ennen kaikkea lukutaidon ja sen myötä paremman elintason ja sivistyksen levityksessä. Lukutaidon opettamisen taustalla kun on voimakkaasti ollut tarve saada ihmiset lukemaan sitä raamattua.
Mutta muuten mun on vaikea pitää uskovaisia ihmisiä ihan aikuisina ja aidosti hyvinä ihmisinä. Millaista moraalia ihan oikeasti on se, että tehdään hyviä tekoja, koska muuten jumala rankaisee? Ja että ihan kaiken taustalla on se, että jumala vahtii ja on valmiina rankaisemaan kun vihdoin olet kuollut? Eikö hyväsydämisen ateistin moraali ole paljon korkeampaa, kun hänen hyvät tekonsa kumpuavat vain siitä, että jotkin asiat ovat oikein eikä siitä, että näillä miellytän jumalaa ja takaan itselleni taivaspaikkaa?
PS. Ihminen on aina yhtä hyvä tai paha. Uskonto vaan antaa monille välineen siihen. Jos katsotaan esim. lestojen aivan järkyttäviä ihmisiä rikkovia käytäntöjä, kuten että lasten seksuaalinen hyväksikäyttö piti kerta toisensa jälkeen antaa tekijälle anteeksi, jos tämä sitä pyysi, tai hoitokokoukset, tai vaikka ehkäisykielto, niin ei niissä kyllä mitään hyvää ja jumalallista ole. Ovat pienten likaisten ihmisten keksimiä keinoja kiusata toinen toisiaan. Niistä on kaikki laupeus ja armo hyvin kaukana.