Minkä ikäisenä sinulta on viimeksi kysytty paperit ostaessasi ikärajoitettuja tuotteita?
Kommentit (38)
Alkossa n. 40 v. Tuota ennen edellinen kerta oli 30 v. Siihen asti kysyttiin aina.
Samana päivänä, kun täytin 40.
En kyllä ole mikään nuoren näköinen. Lapseni tahtoi ostaa minulle lahjaksi kuoharipullon ja olin mukana valitsemassa. Myyjä kysyi häneltä paperit ja perään minultakin. Mutta olihan se silti paras lahja :D
40v viinipullo Alkossa.
Tätä ei kysytty: 39v paparit K18 keikalle
40 vuotiaana. - En tosin ole varma johtuiko siitä, että näyttaisin hyvin nuorela, vai siiiä, että myyjä halusi tietää ja varmistaa ikäni, kun siihen tuli tilaisuus. - Edelliseä iltana hän (arviolta 50 vuotias gubbe) kun yritti iskeä minua baarissa...
35-vuotiaana viimeisen kerran Alkossa.
24 taisin olla kun viimeksi henkkarit kysyttiin, ja olen miettinyt olenko tosiaan jo silloin näyttänyt 30-vuotiaalta, kun alle sen ikäisen näköisiltä pitäisi pyytää.
Minulta ei ole kysytty ikinä. Mies on lyhyt ja hoikka, ja häneltä on kysytty vielä 40-vuotiaanakin, vaikka ostoksissa olisi sen yhden saunaoluen lisäksi vaippoja, isot lapsiperheen ruokaostokset ja mukana lauma niitä lapsiakin vauvasta kouluikäiseen.
38-vuotiaana ostaessani tupakkaa.
M 45
40 vuotiaana kun ostin alkosta kaksi tölkkiä viiniä. Tais tyttö haluta vain tiedot yhteydenottoa varten mutta eipä kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
24 taisin olla kun viimeksi henkkarit kysyttiin, ja olen miettinyt olenko tosiaan jo silloin näyttänyt 30-vuotiaalta, kun alle sen ikäisen näköisiltä pitäisi pyytää.
Sama jatkaa että toisaalta en osta tupakkaa koskaan ja alkoholiakin harvoin, yhden pullon tai tölkin kerrallaan, enkä koskaan pelkästään sitä, vaan muiden ruokaostosten ohessa. En tiedä onko sillä osuutta asiaan, että ostoskäyttäytyminen ei vaikuta alaikäiseltä, vai onko kyse puhtaasti naamasta.
Vielä kysytään lähestulkoon aina, mutta jotkut ihan nuoret myyjät eivät välttämättä aina kysy. Varmaan heidän silmissään näytän sitten sen verran vanhemmalta oman ikäisiinsä verrattuna tai jotain.
N27
27-vuotiaana eli puoli vuotta sitten, sen jälkeen en ole ostanutkaan/mennyt mihinkää mihin tarviis henkkarit.
Ei ole ikinä kysytty. Ei edes 18 v.
N51
Aika usein kysytään ja monet uudet tuttavuudetkin luulee että oon n. 25v
N33
Yleensä ei kyselty alaikäisenäkään, en ny muista mutta joku hämärä mielikuva on että joskus on kysytty aikuisena, en vaan muista että miksi ja missä ja koska se oli,
42