Minkä ikäisenä sinulta on viimeksi kysytty paperit ostaessasi ikärajoitettuja tuotteita?
Kommentit (38)
Pari viikkoa sitten, kun ostin, tai siis yritin ostaa, tupakkaa. Olen 40 ja sinne jäi röökit kun ei ollut henkkareita mukana.
Sitä ennen marraskuussa Alkossa jäi viinit kassalle kun ei ollut henkkareita.
Kaverin piti käydä ostamassa mulle viiniä sitten :)
En muista että olisi kysytty sen jälkeen kun 25-vuotiaana en päässyt kapakkaan kun olisin päähänpistosta mennyt, ja ajokortti oli jäänyt kotiin.
Olen jo viisikymppinen joten kun tuo alle kolmikymppisen oloisilta kysyminen alkoi niin olin jo melko vanha.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan kysytty.
N55
Nyyh. jaxuhaleja sulle😢
Ei koskaan. :)
Samasta syystä en koskaan saanut nuoria naisia, koska pitivät minua ikäistäni vanhempana. :( Mutta 10 vuotta vanhempaa naista riitti. :)
43 v kun ostin ruokaostosten yhteydessä pari siideriä. Nuori naismyyjä häkeltyi täysin iästäni ja pyyteli anteeksi, johon sanoin, että oli niin hyvä kohteliaisuus, että jaksan hymyillä koko vuoden tuon voimalla.
27 vuotiaana. Tuolloin tupakan ostoraja oli 16 vuotta. Samanikäisenä pääsin myös yhteen tapahtumaan automaattisesti lastenlipulla.
33 vuotta ja Alkossa kysytään lähes joka kerta. Kaupasta saan ostettua siideriä isojen ruokaostosten kanssa.
Viime perjantaina. En edes saanut niitä kahta olutta, kun oli passi mennyt vanhaksi kaksi viikkoa sitten enkä koronan vuoksi ole tohtinut käydä kuvassa hakemusta varten.
Olen 41.
SIlllon ku mulla ei ole partaa ja näytäään homolta.
Vierailija kirjoitti:
43 v kun ostin ruokaostosten yhteydessä pari siideriä. Nuori naismyyjä häkeltyi täysin iästäni ja pyyteli anteeksi, johon sanoin, että oli niin hyvä kohteliaisuus, että jaksan hymyillä koko vuoden tuon voimalla.
Mulla myös 43 v kun ostin yhden ykkösoluen muiden ostosten kanssa. Myyjä oli vanhempi rouvashenkilö ja hämmentyi niin, että rupesi puolustelemaan itseään melkein vihaisena. No nyt olen 5 vuotta vanhempi ja todellakin uskon tuon olleen vihoviimeinen kerta.
47 ja ennen sitä 42. En ymmärrä, olen mielestäni elättänyt läski. Ehkä minua nuorensi tuntemani onni ja rakastuminen.
Vasta yli 40 vuotiaana voi kehuskella sillä että kysytään papereita.
Olisinko ollut 38-vuotias, kun en meinannut saada viinilasillista ostettua. Oli vaan luottokortti mukana, kun päätin odotella noutoruokaa terassilla auringossa.
Vaikutin ilmeisesti niin yllättyneen ilahtuneelta, että sain kuitenkin valkkarini.
Joudun näyttää varmaan koko elämäni, ellen sitten ala vanhentua.
Olen 36v, ja mies kysyy kauppaan lähtiessämme, onko minulla henkkarit varmasti mukana. Sen verran usein on jäänyt häneltä saunaoluet kauppaan, kun olen ilman niitä lähtenyt. Alkossa kysytään aina.
Ei ole kivaa näyttää nuorelta, eikä se mielestäni ole mitenkään tavoiteltava tai positiivinen asia.
Taisin olla juuri täyttänyt 30. Ainoa ostokseni oli K18 tietokonepeli... Ihan oikeasti. Tilanne oli lähinnä huvittava.
49 vuotiaana, kun ostin tupakka-askin. Onneksi oli henkkarit mukana.