Vuosi 2020: Uutiset, joita olisimme vielä vuosi sitten luulleet vitsiksi
Luetellaan absurdeimpia uutisia, otsikoita, ohjeistuksia ja tapahtumia maailman menosta! Voivat olla vakavia, epäuskottavia, tragikoomisia tai mitä tahansa. Vähän huumoria kurjuuden keskelle.
Aloitetaan vaikka ihan tästä, että itse olisin vetänyt epäuskoisena huutonaurut, mikäli joku olisi vuosi sitten kertonut seuraavaa:
"Keväällä 2020 maailmalla velloo pandemia, joka alkoi siitä, kun kiinalainen söi lepakon torilla"
Kommentit (296)
Perussa naiset ja miehet ulkoilevat vuoropäivinä.
Läheiset huolissaan kurittomista senioreista. 852
Ei uutinen mutta lääkäri joka ei oo koskaan nähnyt mua määräsi viikon sairausloman kun pyysin mehiläisen digiklinikan kautta uusimaan duact-reseptin kun oli pientä tukkoisuutta.
Yleensä meillä saa just ja just saikkua ehkä päivän vaikka olis 38,5 lämpö eikä tosiaan kuin omilta tarkoin valituilta lääkäreiltä.
Leijonat on unohdettu, eikä Suomessa kukaan öyhötä jääkiekosta ja MM-kisoista. Lehdissä ei spekuloida, ketkä NHL-tähdistä ehtivät pelastamaan leijonia eikä hehkuteta, että toukokuussa tavataan torilla.
Yli 70-vuotiaat raggari-vanhukset karkailevat kotoa ja aiheuttavat pahennusta.
Punkit verryttelevät jo leukaloukkojaan.
Moni suomalainen alkoholisti kuluttaa alkoholia enemmän käsiinsä kuin juomalla.
Häät, hautajaiset ja ristiäiset on peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus, jossa Keskusta on mukana, määrää mm Paavo Väyrysen kotikaranteeniin.
Vuosi sitten Väyrynen ei ollut keskustan jäsen, hänellä oli joku toinen itse perustamansa puolueviritelmä, josta hänet oli erotettu/hän oli eronnut itse/hän oli erottanut kaikki muut. Veikkaanpa, että keskustan silloinen johto olisi ihan mielellään sulkenut Väyrysen karanteeniin ja hukannut avaimen.
Vierailija kirjoitti:
Suomen pääministerinä on 34 vuotias legginseihin pukeutuva nuori nainen jonka äiti oli kahden naisen suhteessa ja isä hunnigolla.
Marinin nousu oli vuosi sitten jo hyvin näkyvissä. Kun hän sijaisti Rinnettä, SDP:n kannatus näytti oikein hyvältä. Kun Rinne palasi kehiin, puolueen kannatus lähti jyrkkään laskuun, ja demarit saivat vain niukasti enemmän eduskuntapaikkoja kuin perussuomalaiset.
Myös Marinin perhetausta oli sen verran tunnettu, että minäkin, joka en ole koskaan demareita äänestänyt, tiesin siitä.
Vierailija kirjoitti:
En nähnyt hyvää otsikkoa, mutta luksusristeilijöiden muuttuminen surmanloukuiksi, joita ei päästetä satamiin, on ihan hemmetin absurdia.
Se on kyllä absurdia, mutta telakkakaupungeissa mietitään jo kylmä hiki otsalla millaisia laivoja enää kukaan tilaisi.
Joka uutislähetyksessä näitä tulee lisää.
Kaiken sen anarkismi- ja burkha-väännön jälkeen joissain Euroopan maissa on nyt PAKKO peittää kasvot kauppaan mennessä.
Ei ole tyttöjä ja poikia.
Äitiä ja isiä.
Stockmann muutetaan ruumishuoneeksi
Yhdysvalloissa rebuplikaanienemmistöinen hallitus hyväksyi historian suurimman avustuspaketin työttömille ja lomautetuille kansalaisille samalla kun estivät rebuplikaanisen presidentin yrityksiä hyötymästä lakipaketista.
Rebuplikaanikuvernöörit huutavat keskuvallan apua.
Taustaa: Rebuplikaanit on vuosikymmeniä pyrkineet pienentämään sosiaaliturvaa, valtion valtaa, sääntelyä ja nostamaan yksilön ja osavaltion vastuuta maksimaalisesti.
Suomi pääsee vihdoin ja viimein ensimmäistä kertaa jalkapallon arvokisoihin - Kisat perutaan (siirretään).
Vierailija kirjoitti:
"Uudessa viihdeohjelmassa mikkiin tarttuu muun muassa heinäseiväs"
Luulin aluksi, että tällä tarkoitettiin Katri Kulmunia, mutta se taisikin olla viittaus Masked Singer -ohjelmaan.
Puun polttaminen tuhoaa luontoa
Tämäkin seuraus koronaepidemialla on: Romanikerjäläiset ovat poistuneet Suomesta (Yle 30.3.2020)
Jotain mitä ainakin kirjotan päiväkirjaani on kun miesystävä syyllistyi rikokseen tullakseen tapaamaan minua ja viestinvaihtoomme kuuluu "okei, nähdään rajalla". Aika elokuvaromantiikkaa.