Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentti Linkola menehtynyt, hyvää matkaa Pentti

Vierailija
05.04.2020 |

Toivottavasti Luonnonperintösäätiö tekee pian Pentin muistoksi keräyksen, en ole hetkeen lahjoittanut, nyt on aika.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten olleessa haastattelussa Linkola toivoi koko maapalloon kohdistuvaa pandemiaa, joka harventaisi reilusti maailman väkilukua. Jonkin aikaa tuon jälkeen luin Linkolan haastattelun, jossa hän kertoi saaneensa diabeteslääkityksen. Aika itseriittoista, että juuri hänen elämänsä olisi muita tärkeämpää.

Olen pyytänyt tänään kolmen Pentti Linkolaa ja hänen muistoaan herjaavan kommentin poistoa.

Tähän vastaan vain että et ole älykkyydeltäsi edes ihminen, vaan jälkeinen.

Ihmettelen (tai ehkä en), että monella on niin vajaata, että on (niin vähän, matalaa ja luisua) otsaa kirjoittaa 'miksi ei kuollut aiemmin' (diabeteslääkkeen käyttöön en viitsi vastata, en edes selkokielellä).

Lahjoittakaamme Luonnonperintösäätiöön sitten kun on sopiva tilanne.

Olen eri henkilö kuin tuo, jolle vastasit, mutta haluaisin kyllä kuulla perustelut sille, miksi diabeteslääkkeen käyttäminen on ok, jos itse toivoo muiden kuolevan pandemiassa tai missä tahansa muussa mullistuksessa?

Kerron mielelläni mitä asiasta ajattelen.

Uskon että Linkola on nähnyt väestön liikakehityksen aiheuttaman vaaran maapallolle äärimmäisen vakavana eläinkunnan kannalta. Hän on myös nähnyt sen, että vaikka ihmiset teoriatasolla kannattavat väestönkasvun rajoittamista, ilmastonmuutoksen rajoittamista ja saastuttamisen lopettamista se ei onnistu, jos ihmisen pitäisi vapaaehtoisesti luopua jostakin. Varmaan paras esimerkki on omakohtainen halu pitää henkirievusta kiinni.

Linkolalla ei siis ollut uskoa ihmisten kykyyn (hän itse mukaanluettuna) ratkaista ongelmia. Siksi hän toivoi ratkaisua jolle ihmiset eivät voineet mitään.

Sinulla ja minulla voi olla erilaisia mielipiteitä tästä asiasta. Voit olla sitä mieltä että mitään ei tarvitse tehdä ja Suomessa ilmasto saisikin lämmetä. Voit olla sitä mieltä että kyllä se siitä, ihmiset tulevat järkiinsä viimeistään silloin kun Kuhmossa opiskellaan riisinviljelyä sujuvalla kiinan kielellä.

Minusta pandemian toivominen on melko passiivista toimintaa, itse kannatan rankempiakin aktiviteetteja maailman pelastamiseksi. Sellaisia, jotka sinä ja minä tunnemme nahoissamme.

Vierailija
42/46 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten olleessa haastattelussa Linkola toivoi koko maapalloon kohdistuvaa pandemiaa, joka harventaisi reilusti maailman väkilukua. Jonkin aikaa tuon jälkeen luin Linkolan haastattelun, jossa hän kertoi saaneensa diabeteslääkityksen. Aika itseriittoista, että juuri hänen elämänsä olisi muita tärkeämpää.

Olen pyytänyt tänään kolmen Pentti Linkolaa ja hänen muistoaan herjaavan kommentin poistoa.

Tähän vastaan vain että et ole älykkyydeltäsi edes ihminen, vaan jälkeinen.

Ihmettelen (tai ehkä en), että monella on niin vajaata, että on (niin vähän, matalaa ja luisua) otsaa kirjoittaa 'miksi ei kuollut aiemmin' (diabeteslääkkeen käyttöön en viitsi vastata, en edes selkokielellä).

Lahjoittakaamme Luonnonperintösäätiöön sitten kun on sopiva tilanne.

Olen eri henkilö kuin tuo, jolle vastasit, mutta haluaisin kyllä kuulla perustelut sille, miksi diabeteslääkkeen käyttäminen on ok, jos itse toivoo muiden kuolevan pandemiassa tai missä tahansa muussa mullistuksessa?

Kerron mielelläni mitä asiasta ajattelen.

Uskon että Linkola on nähnyt väestön liikakehityksen aiheuttaman vaaran maapallolle äärimmäisen vakavana eläinkunnan kannalta. Hän on myös nähnyt sen, että vaikka ihmiset teoriatasolla kannattavat väestönkasvun rajoittamista, ilmastonmuutoksen rajoittamista ja saastuttamisen lopettamista se ei onnistu, jos ihmisen pitäisi vapaaehtoisesti luopua jostakin. Varmaan paras esimerkki on omakohtainen halu pitää henkirievusta kiinni.

Linkolalla ei siis ollut uskoa ihmisten kykyyn (hän itse mukaanluettuna) ratkaista ongelmia. Siksi hän toivoi ratkaisua jolle ihmiset eivät voineet mitään.

Sinulla ja minulla voi olla erilaisia mielipiteitä tästä asiasta. Voit olla sitä mieltä että mitään ei tarvitse tehdä ja Suomessa ilmasto saisikin lämmetä. Voit olla sitä mieltä että kyllä se siitä, ihmiset tulevat järkiinsä viimeistään silloin kun Kuhmossa opiskellaan riisinviljelyä sujuvalla kiinan kielellä.

Minusta pandemian toivominen on melko passiivista toimintaa, itse kannatan rankempiakin aktiviteetteja maailman pelastamiseksi. Sellaisia, jotka sinä ja minä tunnemme nahoissamme.

Tämä on tietenkin yksi tapa ajatella asiasta, mutta silloin on turha väittää, että Linkola eläisi, kuten opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut oikea vihreä. Kun katselee nykyistä vihreiden edustusta eduskunnassa...aiheuttaa lähinnä naurun pyrskähdyksiä.

Vierailija
44/46 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen perunkirjoitus kun vanhemmat olivat hyvin hyvätuloisia ja kivitalo Helsingistä ja koko kalastajajutut taisi olla vain hiukan sepitettä kun tuollakaan toimeen oikeasti tullut ja millä metsät sitten hankki?

Vierailija
45/46 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkola sanoi muutaman vuoden takaisessa haastattelussaan, että odottelee kuolemaansa. Ei ole kuulemma kiva elää heikkona ja vanhana surkimuksena ja seurata sivusta ihmiskunnan järjettömyyttä, biosfäärin raiskausta ja elämän tuhoutumista.

Vierailija
46/46 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, joimme kristallinkirkasta vettä suoraan järvestä kun olimme mökillä. Nyt vesi on sameaa ja siinä lilluu viherlevää. Menetys on aivan sanoinkuvaamaton. Metsänomistajat yhä kaivavat suoraan järveen laskevia metsäojia ja veden laatu heikkenee vuosi vuodelta. Mitään ei voida tehdä. Ihminen on ihmisluonnonvoiman edessä avuton.

Nykyajan nuoret aikuiset eivät ole koskaan saaneet kokea suomalaista kirkkaan järven järviluontoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä