Pentti Linkola menehtynyt, hyvää matkaa Pentti
Toivottavasti Luonnonperintösäätiö tekee pian Pentin muistoksi keräyksen, en ole hetkeen lahjoittanut, nyt on aika.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentti osasi provosoida, mutta hänen ajatuksiinsa kannattaa tutustua. Biologina koen, että Pentti halusi suojella aikakautta ja elämäntyyliä, hänelle oli ihanne vahva ihminen joka teki ruumiillista työtä maatalous-Suomessa, jossa metsät kukoisti ja linnut lauloi.
Eli juuri sellainen Suomi, jota juuri tässä ajassa pyritään vastustamaan mahdollisimman kiivaasti pyrkimällä tukahduttamaan suomalainen elintarviketuotanto.
Ehkäpä mekin palaamme juurillemme koronan myötä. Vähän perinteisempiin ja monipuolisempiin metsän- ja maatalouden menetelmiin, jossa lajikirjo pitää huolta esimerkiksi elintärkeiden pölyttäjien kunnosta. Metsätkin voivat paremmin suojelualueiden liepeillä, koska petohyönteiset ja monenkirjavat linnut pitävät luontaisesti tuhohyönteisiä kurissa.
Linkola oli kansainvälisestikin tunnettu. Alla muutaman vuoden takainen El Confidencialin juttu (espanjaksi) Linkolasta.
https://www.elconfidencial.com/cultura/2015-08-29/el-ecologista-que-qui…
Vuosia sitten olleessa haastattelussa Linkola toivoi koko maapalloon kohdistuvaa pandemiaa, joka harventaisi reilusti maailman väkilukua. Jonkin aikaa tuon jälkeen luin Linkolan haastattelun, jossa hän kertoi saaneensa diabeteslääkityksen. Aika itseriittoista, että juuri hänen elämänsä olisi muita tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea vihreä, joka eli niin kuin myös opetti! Kukaan muu vihreä ei tee niin.
Hölmöjä väitteitä. Millä perustelet sen että Linkola oli vihreä? Tai että kukaan muukaan on vihreä? Tai mikä on asia jota kaikki muut vihreät tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten olleessa haastattelussa Linkola toivoi koko maapalloon kohdistuvaa pandemiaa, joka harventaisi reilusti maailman väkilukua. Jonkin aikaa tuon jälkeen luin Linkolan haastattelun, jossa hän kertoi saaneensa diabeteslääkityksen. Aika itseriittoista, että juuri hänen elämänsä olisi muita tärkeämpää.
Sanoiko Linkola tosiaan että hänen elämänsä on muita tärkeämpää?
Tällaisia juttuja keksitään kun ei ole kykyä keskustella itse ideologiasta tai asiasta. Ei tarvitse nälviä henkilökohtaisia asioita jos joku Linkolan mielipiteissä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt tänään kolmen Pentti Linkolaa ja hänen muistoaan herjaavan kommentin poistoa.
Tähän vastaan vain että et ole älykkyydeltäsi edes ihminen, vaan jälkeinen.
Ihmettelen (tai ehkä en), että monella on niin vajaata, että on (niin vähän, matalaa ja luisua) otsaa kirjoittaa 'miksi ei kuollut aiemmin' (diabeteslääkkeen käyttöön en viitsi vastata, en edes selkokielellä).
Lahjoittakaamme Luonnonperintösäätiöön sitten kun on sopiva tilanne.
Kuollutta on helppo ylistää ja kirota, mutta mitä sanoisit elävälle Pentille kasvotusten?
Vierailija kirjoitti:
Kuollutta on helppo ylistää ja kirota, mutta mitä sanoisit elävälle Pentille kasvotusten?
Näin elävän Pentin kasvotusten 80-luvulla Esa Saarisen vieraana filosofian luennolla. Mieleen jäi Linkolan vaatimus siitä, että merihädässä jo pelastusveneessä olevien pitäisi katkaista kirveellä veneeseen pyrkivien kädet - se olisi sitä armotonta luonnonvalintaa, jota Linkola saarnasi. Itseään eikä lapsiaan ei toki ollut uhraamassa.
Linkola oli viherfasisti. Hyvästä taistasta tullut omaperäinen ylellisyysajattelija.
Kiinnosta tyyppi joka tapauksessa. R.I.P.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt tänään kolmen Pentti Linkolaa ja hänen muistoaan herjaavan kommentin poistoa.
Ihmettelen (tai ehkä en), että monella on niin vajaata, että on (niin vähän, matalaa ja luisua) otsaa kirjoittaa 'miksi ei kuollut aiemmin' (diabeteslääkkeen käyttöön en viitsi vastata, en edes selkokielellä).Lahjoittakaamme Luonnonperintösäätiöön sitten kun on sopiva tilanne.
Olen eri henkilö kuin tuo, jolle vastasit, mutta haluaisin kyllä kuulla perustelut sille, miksi diabeteslääkkeen käyttäminen on ok, jos itse toivoo muiden kuolevan pandemiassa tai missä tahansa muussa mullistuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen (tai ehkä en), että monella on niin vajaata, että on (niin vähän, matalaa ja luisua) otsaa kirjoittaa 'miksi ei kuollut aiemmin' (diabeteslääkkeen käyttöön en viitsi vastata, en edes selkokielellä).Lahjoittakaamme Luonnonperintösäätiöön sitten kun on sopiva tilanne.
Mitä herjaavaa tuossa on, Linkolan itsensä kommentteja? Jos opettaa, pitää elää kuten opettaa. Oletko siitä eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Kysyisi kannattaako hän naisten ja tyttöjen koulutukseen panostamista? Se vähentäisi väestönkasvua ja lisäisi ihmisten hyvinvointia, kun ei tarvitsisi odottaa tautien harventavan väkilukua.
Vierailija kirjoitti:
Surettaa. Viimeinenkin ihminen, joka oikeasti uskalsi elää omalla kestävällä tavallaan ja puhua ikävistäkin asioista ilman pelkoa siitä mitä muut ajattelevat, on poissa.
Mikset itse uskalla?
Olen itsekin lahjoittanut Luonnonperintösäätiölle ja nyt voisi taas laittaa. Mietin vaan että millainen poikkeuslaki tarvitaan että ne säätiön omistamat metsät voidaan hakata kansallisen ” hätätilan” vuoksi kun ei esimerkiksi ole mahdollista maksaa enää yhtä suuria osinkoja?
Muistan ohjelman, jossa haukuttuaan kissoja Linkola sai syliinsä leppoisan kotikissan. Kissa puski ja kiehnäsi ja Linkola suli onnessaan ja loppulähetys meni posket punaisina änkyttäen :)
Pentillä taisi olla rankasta julistuksestaan pehmeä sydän.
Tein paljon eläinsuojelutyötä Linkolan kanssa 1960-luvulta lähtien. Erittäin älykäs. Uskon, että toinen samanikäinen, suomalainen ajattelija tekn.tri Eero Paloheimo tuntee suurta surua ystävänsä poismenon takia.
Näitä Linkolan tapaisia ei enää nykynuorista tule.
Linkolan muistoa kunnioittaen, läheisille surunvalitteluni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri henkilö kuin tuo, jolle vastasit, mutta haluaisin kyllä kuulla perustelut sille, miksi diabeteslääkkeen käyttäminen on ok, jos itse toivoo muiden kuolevan pandemiassa tai missä tahansa muussa mullistuksessa?
Jospa hän ajatteli, että sairauksia on ihan ok hoitaa, ja kaikilla on oikeus siihen; mutta olisi kuitenkin hyvä että ihmisten määrä vähenisi radikaalisti tarvitsematta alkaa kuitenkaan tap ppohommiin ja olisi hänelle ihan ok olla vaikka yksi niistä pandemian uhreista jos niikseen tulisi?
Meni oikealla hetkellä. Ymmärsi mennä.
Juuri tulin kirjoittamaan jokseenkin samansisältöistä viestiä, mutta ehdit ensin.