Sano rehellisesti, oletko valmis uhraamaan itseltäsi ja lapseltasi myös kesä- ja heinäkuun, jos hallitus ja THL sitä vaativat?
Eli pitäisi pysyä myös kesän helteet itsekseen kotona ja vältellä sosiaalisia kontakteja. Olisiko valmis tähän pandemian hidastamiseksi ja pitkittämiseksi?
Kommentit (98)
Heinäkuun alkuun saakka voin olla kotona etähommissa, mutta loman menen kyllä möksälle viettämään, sanoi THL mitä halusi. Mieluummin siellä loitolla sosiaalisista kontakteista luonnon keskellä kuin himassa.
En pysy siällä ennenkuin ikkunat ja ovet peitetään ja lukitaan! En , en, en!!!! En noudata mitään ohjeita ennen kuin poliisi valvoo ja pakottaa, niin! Ja minun lomaanihan EI pilata!
T. suomalaisten keski-ikäisten liitto
ai miten niin, olenko valmis? Tottakai olen. Kesä kuin kesä, ei se kalenterista mihinkään katoa. Edelleen saa hakea sen jäätelöpuikon kaupasta ja istahtaa puiston penkille syömään. Ja pyöräilyä ja grillaamistakaan tuskin kielletään. Mikäs tässä on ollessa?
No ei me olisi mitään tehty muutenkaan, että se ja sama. Ehkä uimme järvessä, jos vesi ei ole kylmää, viimeksi uskaltauduimme 2018 kesällä uimaan.
Nykyiset rajoitukset eivät häiritse, mutta jos joku ulkonaliikkumiskielto tulee niin menen kyllä äitini luokse maalle (en asu Uudellamaalla vaan toisen suurehkon kaupungin keskustassa). Menen omalla autolla, en käy siellä kaupassa tai tule kuormittamaan terveydenhuoltoa, kun senkin kylän lähin sairaala on kaupungissa, jossa itse asun.
Tietenkin. Ei ole kysymys vain itsestäni vaan on kysymys muistakin ihmisistä.
Kesiä mene ja kesiä tulee, mutta kuolleet ihmiset eivät koskaan tule takaisin heitä kaipaavien rakkaittensa luo.
Meillä on piha, ihan kivat ulkoilumaastot jne. Joku Lintsin reissun peruuntuminen ei kesää pilaa.
En noudata nytkään enkä tule noudattamaan rajoituksia. Vituttaa jo tämä
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset rajoitukset eivät häiritse, mutta jos joku ulkonaliikkumiskielto tulee niin menen kyllä äitini luokse maalle (en asu Uudellamaalla vaan toisen suurehkon kaupungin keskustassa). Menen omalla autolla, en käy siellä kaupassa tai tule kuormittamaan terveydenhuoltoa, kun senkin kylän lähin sairaala on kaupungissa, jossa itse asun.
Lisään, ettei äitinkään kuulu riskiryhmään vaan on alle 50v (jep, nuori äiti).
Olen valmis. Meillä tässä on kyse vain yhdestä keväästä ja yhdestä kesästä, joillekin tässä on kyse koko elämästä.
Oli rajoituksia tai ei, mun kesäni tulee olemaan ihan samanlainen kuin muutkin kesät. Helteillä sisällä, koska sisällä on viileää. Muina päivinä omalla pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Meillä tässä on kyse vain yhdestä keväästä ja yhdestä kesästä, joillekin tässä on kyse koko elämästä.
Toisaalta pitää muistaa, että emme me toimillamme pysty estämään taudin leviämistä. Ainoastaan hidastamaan sitä hetkeä, kun vanhukset ja sairaat saavat tartunnan. Tämä virallinen kanta unohtuu koko ajan.
Ei taida olla mun halusta kiinni tämä asia...