Koronariski ja mummon ikkunanpesu.
Olen lomautettuna ja mulla olis aikaa mahdollisuus auttaa mummoni ja pestä hänen parvelasit ja ikkunat. Mietin uskallanko mennä asuntoon? Jos mummoni olisi makuuhuoneessaan ja minä kävelisin parvekkeelle, toki joudun ottamaan vettä kyloyhyoneesta. Pesisin lasit ja pyyhkisi ovenkahvat joihin olisin koskenut. Huoneiston ikkunoita en ehkä uskaltaisi jäädä pesemään. Mikä on riskiarvionne?
Kommentit (9)
Mikä ihmeen pakko niitä laseja olisi nyt pestä?
Ei kannata nyt mennä ollenkaan. Jos mummosi sairastuisi niin miettisit vaan, että minähän sen viruksen sinne kannoin, kannattaako ottaa riskiä?
Jos mummosi on niin jääräpää että pakko pestä niin maksakoon ammattilaisen tekemään.
Joidenkin aivot vain toimivat noin. Pakkomielteenkaltainen ajatus tulee ja siitä ei voi antaa periksi.
Ei liene mitenkään pakollista? Jos mummo jaksaa ulkoilla turvallisesti koko sen ajan kun siivoat ja lopuksi peset kaikki ovenkahvat ja jätän asunnon tuulettumaan muutamaksi tunniksi, niin ehkä sitten. Mutta silti turhaa altistamista.
Älä mene, kyllä niistä ikkunoista sen verran läpi näkee, että ei kannata nyt lähteä kokeilemaan. Peset sitten joku viikonloppu kesällä.
Kiitos vastauksista. En mene. Ei niitä tosiaan oo pakko nyt pestä. Oikeasti ajattelin, että se voisi onnistua, en ymmärtänyt sitä noin mutta kiitos kun ohjeistitte. Todellakaan en halua joutua tilanteeseen, että minäkö tartuin. Jatkan päivittäistä soittelua mummolleni ja kauppakassin vientiä oven taakse kerran viikossa. Se on riittävää.
Vierailija kirjoitti:
Pitää saada mummulta rahaa.
Tästä ei todellakaan ole kyse. Vaikka minut on lomautettu, on minulla rahaa tilillä ja mieheni käy töissä. Asia on ihan toisinpäin. Esim. Jouluisin ostan mummolleni ruoka/herkkukassin ja syntymäpäivälahjaksi esim. takin tai kengät. Ap
Oletko tyhmä, vai esitätkö sellaista?