Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** KESÄKERTTUJEN VIIKONLOPPU **

30.06.2006 |

[color=fucshia]En ainakaan huomannut, että olisi viikonlopun pinoa aloitettu..[/color]

[color=blue]Linkki eiliseen --> http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7676855&p=2&tmode=1&smode… [/color]

Hanna*

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Ihanaa, kun aurinko paistaa täydellä teholla! Masujen ja turvotusten kanssa kärsiville VOIMAHALEJA! Itse ainakin hikoilin hellepäivinä ihan mielettömästi, mutta kaipa sekin kuuluu asiaan :) Nautitaan siis siitäkin![/color]

[color=fucshia] Tytölle vaihdoin juuri vaipan ja puhdasta ylle..Pesukone on pyörinyt ainakin meillä ahkeraan! Tuntuu siltä, että joka päivä Adeliina näyttää vähän erilaisemmalta. Isommalta.. :)

Kasvaa silmissä! Kirjotin eilen meidän synnytyskertomuksen, josta tuli huikea romaani. Ja arvatkaapa hävisikö se jonnekkin, kun painoin ok. Eipä huvittanu alkaa kirjottaa siinä vaiheessa enään uutta..katsotaan vaikka tänään uusiksi, jos ehtii?![/color]

[color=blue] Meillä on tänään mun vanhempien mökillä pienimuotoiset sukujuhlat. Isän puolen suku kokoontuu. Ne jotka asuvat Suomessa. Siis isän serkkuja pääasiassa ja muutama sisarus..Grillataan ja jutustellaan! Tarvis itseasiassa lähteä kauppaan. Taidampa pukea tytön ja huristella kauppaan..[/color]

[color=fucshia] Kaikille kärvistelijöille vielä, että ne joilla ei oo mitään synnytyksenmerkkejä näkyny niin tiedoksi, että eipä mullakaan näkyny ja supistukset vaan alkoivat yksi kaunis aamu! Se voi olla vaikka tänään! TSEMPPIÄ! Kaikki menee varmasti tosi hyvin..Kaikki ovat käärönsä saaneet :)[/color]

Hanna* ja Adeliina 12 vrk

TÄNÄÄN SIIS ON KESÄKUUN VIIMINEN PÄIVÄ, MUTTA KYLLÄ PINOA JATKETAAN NIIN KAUAN KUIN ON MASUJA ' POKSAHTAMATTA' !!

EIKÖ?! :)

Vierailija
2/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin että on ihan vereslihalla toinen nänni. taidan pitää sen puolen vuorokauden lypsysession että paranis.

hitsi mie oon jo tänä aamuna kaks kertaa ripuloinut ja vatsa on kipeä. kiva jos mulla on mahatauti. mites sitten vauva?

tytteli-83

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ihana prinsessamme syntyi 27.6 02.22. 3180g ja 52 cm.

Synnytys kun vihdoin lähti käyntiin, supisteluja oli, mutta paikat eivät alkaneet aueta, kaikki menikin sitten vauhdilla. Kestoksi merkittiin 2,22 tuntia.

Eilen kotiuduttiin ja ihmetellään vauva-arkea..

Esikoinen on valtavan innokas hoitaja, saa vahtia kokoajan, ettei neiti melkein 3v ole liian kovakourainen.

Maitoa tulee liiankin hyvin ja rinnat ovat melko täys, mutta kyllä se tästä..

On niin ihanaa!!

Onnea kaikille muillekin kerttujen äidille ja työn iloa tuleville äidille, kyllä se h-hetki on pian kaikilla.

miniä ja prinsessa 3vr

Vierailija
4/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois sitten viimeinen eräpäivä kesäkertuille, hyvä päivä, mullakin on tänään synttärit..31 v tulee lasiin: ) Poika jo odottaa kakkua, on syntymäpäiväfani, hänenkin pitäisi saada lahja : ) Ei juhlita sen kummemmin, edellisiä synttäreitä tuli juhlittuja tämänkin edestä. Lähdetään pohjoiseen mummolaan, ja viedään tuliaiseksi kakkua.

Tytöllä meni viime yönä rytmit uusiksi: Nukkumaan jo 22, (tavallisesti 24:00 +/- 30 min), eka syönti 1:30, ja sitten 6:00 aikaan...saapa nähdä mihin suuntaan lähdetään menemään. Eilen aloitettiin Jekovit yhdellä tipalla, toistaiseksi ei mitään oireilua.

Mulla haluttas kovasti lähteä jonnekin reissuun, on tullut tässä pari viime kuukautta kökittyä aika ahkeraan kotona, ensin loppuraskauden vuoksi, ja nyt vauvan. Nyt tuntuu, että vaavin kanssakin voisi jo liikuskella..No, ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä käymään Ranuan eläinpuistossa, ja viikon päästä on kaverin häät Kajaanissa/Sotkamossa...onhan siinä jo äksöniä.

Vauvapuolelle voisi jo varmaan perustaa meille oman pinon? Mä en varmaan vieläkään osaa asettautua yahooseen, jotenki sitä on " kotiutunut" viime talven aikana tänne palstalle.

sokuri ja tyttövaavi 16 vrk

Vierailija
5/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laskettu aika. Ei taida tää meitin muruliini paljoa päivistä perustaa!

Eilen teki ihmeellisen tempun tämä olento: Käänsi selän tuohon eteen! Liikkeet tuntuu tärähtelyinä, kun potkii selkään päin ja vasempaan kylkeen, jonne on potkinu viimeksi varmaan 10 viikkoa sitten.. Pelkäsin tietty aluksi, että napis kiristyy mutta niinhän tuo myllää kuin ennenkin ja työntää päätään haaroihin niin, että vihloo.. Auts!! Pääsen liikkumaan erittäin h-i-t-a-a-s-t-i.

Eilen viimein koottiin vauvan sänky loppuun ja laitettiin peti valmiiksi. On se niin soma, kun pieni pinnis nököttää makuuhuoneen kulmassa valmiina vauvaa varten. Syntyis nyt vaan niin sais sekin sänky omistajansa pehmeisiin peittoihin!

Nyt vaan koetan kuluttaa aikaa ja odottaa viikonloppua! Onneksi miehellä on säännöllinen päivätyö, että illat ja viikonloput on täällä mun seurana.. En varmaan jaksain ollenkaan mitään viikonloppua ittekseni.

Supistussäteitä meille viimeisille kovasti toivoen:

Alide ja Muruliini 40+0

Vierailija
6/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli ihmeissään kun äiti nappas hänet kolme kertaa pois rinnalta ja juos vessaan. Soitin ensineuvoon ja kysyin miten todennäköistä on että tarttuu vauvaan. Sanoi, että erittäin epätodennäköistä. Vauvalla on vielä niin hyvä bakteerikanta, että siihen ei pitäisi mikään helpolla tarttua, pitää vaan ahkerasti pestä käsiä ja käyttää käsidesiä. Äsken oli pakko syödä kun oli niin kova nälkä, pitää katsoa tuleeko nekin kohta pihalle. Se sairaanhoitaja kyllä sanoi, että tämä tauti on pikatauti, kestää max. päivän, sitä on kuulemma liikkeellä. Mie luulen, että tää alkoi jo eilen kun silloinkin koski mahaan ja tuli löysänä ulos. Nyt tuntuu kyllä, että alkais jo vähän helpottaa. Ei oo kivaa vauvan kanssa sairastaa kun se vaatii koko ajan huomiota. Äskenkin meni 3,5 tuntia ennen kuin sain taas tytön nukkumaan. Siitä se imi ainakin 2,5 tuntia rintaa.

Enhän mie edes missään vaiheessa kerkiä lypsää kun toinen on koko ajan sylissä. Onneks mies pääsee jo klo 11 töistä ja on viikonlopun kotona. Toinen käsipari ei nimittäin ole pahitteeksi. Ajattelin nyt käyttää muutaman päivän rintakumia tuossa kipeessä rinnassa, on niin vaikeeta rueta lypsylle. Ainakin äsken tuntui ihan hyvälle sen kanssa imettää. Mie nyt teen kaikkeni että imetys ei tyssää mihinkään mahatautiin.

Hitsi, ei vielä sittenkään helpottanut, pakko mennä vessaan.

Voi kökkö mikä olo. Eilen suunnittelin että tänään käytäs pitsat, tais jäädä suunnitelmaksi. En oo syönyt pitsaa pariin kuukauteen... On tää kyllä ärsyttävää kun vauva-arjen vaan pitää rullata vaikka mitä tapahtuisi. Vitsi kun tuntuisi helpolta antaa miehelle pullo käteen ja sais syöttää tyttöä kun äiti parantelis itseään mut jälkeenpäin kaduttaisi kun imetys tyssäisi. Pakko vaan jaksaa...

Miulla on koko ajan maidonkerääjät liiveissä, ilmakylpyjä on vaikea antaa muuten kun rinnat valuu ihan lorona. Voi että kaikki ois niin helppoa kun nuo rinnat vaan paranis. Toisessa nännissä on ihan syvä haava, se ei varmaan helpolla parane. Mulla on tosi isot nännit ja ne on aika lituskat, joten vauvan on vaikea saada tosi hyvää imuotetta. Ei se koko nänni mahtuis millään sen suuhun.

Niin että vielä kärvistelijät, nautiskelkaa vielä hetki omasta rauhasta. Syökää hyvin, käykää ravintolassa miehen kanssa, lueskelkaa, ulkoilkaa. Kaikki nämä jää moneksi viikoksi kun uusi tulokas tulee kotiin. Sit on vaan tissi tissi tissi ja auts niiden tissien kanssa.

Tytteli-83 (jee, vauva nukkuu, saan hetken juosta vessassa yksikseni)

Vierailija
7/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalla ilmalla ainakin tämä päivä näyttää etenevän. Täällä alkaa tänään viikon kestävä Big Band-festivaali eli BB-viikko. Ajatuksena että mennään iltasella katseleaan ihmisvilinää. Hiljainen ja autio kun on tämän kaupungin normaali tila. Niin on kiva kun kerran kesässä herää eloon. Saapi nähdä " keretäänkö" monena iltana pällistelemään menoa vai koska se laitos kutsuu. Ensiviikolle sattuu myös meidän hääpäivä. Mies kyseli että mahdetaanko tehdä mitään kun sä olet niin valmis. Mä sanoin että varaa vaan pöytä ravintolasta eihän sitä tiedä. Sen voi aina perua. On se kiva jotenkin juhlistaa sitä päivää. Ties vaikka nasu tulis sillepäivälle lahjaksi. Kah no se jää nähtäväksi.

Onhan meitä kokonaisia viel muutama! Pitäähän jonkun olla viimenen " heinäkerttu " se on varma se!

myymamma&nasu38+6

Vierailija
8/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun täällä vielä kirjoittelee vauvankin saaneet. Muuten olis aika hiljaista odotellessa vauvaa.

Onnea bombo ja Miniä! Ja toivottavasti bombo paranet pian!

Mä en enää odota tai tunnustele mitään synnytykseen viittavia merkkejä, vaan uskon sen sitten vasta, kun pää tuntuu jalkovälissä :)

Yöllä vaan miettii, että miks tää vauva ei synny, vaikka eihän se mitenkään myöhässä edes ole. Olis niin kivaa, jos vauva syntyis spontaanisti ilman käynnistystä, mutta onhan tässä vielä se pari vkoa aikaa.

Nyt tosiaan vielä vois nauttia ajasta ilman vauvaa, mutta kun aina odottaa sitä, mitä ei ole..Tänään aion mennä uimarannalle. Oon koittanut järjestää joka päivälle jotain kivaa tekemistä tai ihan vaan tekemistä (ei se siivous aina niin kivaa oo..)

pidetään palstaa vielä elossa :)!

anninapa 40+1

Vierailija
9/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä olis pienet pinot jos ei vauvansa lunastaneet pitäis meille pallomahoille seuraa!!! Tänään tosiaan on se maaginen laskettuaika. Oma velikulta eilen kirjotteli tekstiviestillä mulle " lohdutukseksi" et jos on vauva yhtään äitiinsä tullut nii kyllä nyt on kaks niin ittepäistä ihmistä vastakkain et kyllä tietää kumpi voittaa!! (maha-asukki tietty) Eli kun mä en voi asialle mitään tehä nii yli paukkuu ja reilusti.

Mä miettisin illalla et tää kaveri ei ainakaan oo vähentänyt liikkeitään yhtään, ne on vaan muuttunut sellasiks " laahaaviks" , eli potkuja ei tuu tai ne ei oo mitään terävii. Onks joillain oikeen selvästi vähentynyt?

Joku kirjotti et vauva on kääntynyt selkä mahanahkaa vasten, ensin hyvät uutiset: sitä sanotaan et se on vauvan " viiminen" asento et pian syntyy. Sit ne vähän huonommat: mulla vauva on köllinyt nii nyt sit jo kaks viikkoo! =)

nyt täytyy lähtee nauttiin tosta keltasesta mollukasta!

odottavaparturi 40 tasan

Vierailija
10/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään merkkejä synnytyksestä ei ole ja viikonlopuksi suunnataan mökille saunomaan ja rentoutumaan. Miehelläkin alkaa loma maanantaina, joten isyyslomat jää sitten myöhemmälle ajalle. :) Lapset lähtevät jo kohta mun vanhempien kyydissä mökille, miehen kanssa suunnataan sinne illalla.

Mullakaan liikkeet ei ole vähentyneet, ehkä hiukan muuttaneet tosiaan luonnettaan täälläkin. tilaa ei vauvalla juurikaan ole, joten heiluttaa pyllyään aika ahkerasti puolelta toiselle ja on välillä aika hurjan näköistä tuo vatsan liikehdintä. ;) Ainakaan liikkeistä ei siis tarvitse olla huolissaan, vähän mietin sitä, että th ultrasi neuvolassa kaksi viikkoa sitten ja sanoi,e ttä lapsivettä aika vähän, mutta sitä ei sen jälkeen ole mitenkään kontrolloitu. ? Mistään arvoista ei kyllä puhuttu (jollain oli jotain arvoja mitattu, en nyt musita kenellä, sori). No, tiistaina yliaikaiskontrollissa varmaan selviää sekin.

Mukavaa viikonloppua!

vaaksa ja Tuutikki 41+3

Vierailija
11/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaas kuin kauan poitsu antaa mutsin kirjotella...Ei sitte niin millään viihdy muualla kun sylissä. Jos vaikka nukahtaa syliin ja siirrän omaan sänkyyn, on saman tien simmut auki! vaunuisa ei viihdy ja jos sattuu nukahtamaan, herää saman tien kun vaunut pysää. yöt on menny valvoessa, päivisin ei ehdi yhtään huilaamaan kun on tuo esikoinenkin. tuntuu et poju nukkuu tosi vähän. eilenkin ekan kerran nukkui illalla 18-20, sit yö unet 23-02 ja siitä heräili 1,5h-2h välein. jatkuvasti9 tissitellän. painoo on kyllä tullut hyvin, 500g 2 viikossa että maitoo kyllä saa. huh. toivottavasti joskus helpottaa. alkaa vaan olee aika väsy. rintarepussa tuo sentään viihtyy.

nyt on poika sylissä joten tulee pieniä kirjaimia...vähän hankala kirjotella,...huomenna on ristiäiset ja puuhaa piisais ku ehtis tekee! mieskin tekee iltavuoroa joten ei siitäkää oo apua. nyt pitää taas mennä...

queen ja poika 1kk

Vierailija
12/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki on tissit aivan sairaan hyper kipeät, niin että ahdistaa jo etukäteen kun tietää että vauvan ruoka-aika alkaa lähestyä ja yritän kovasti jopa tutilla sitä venyttää hetken kun psyykkaan itseäni kidutus tuokioon. Oikea nänni on mullakin vereslihalla, ja vuotaa verta, mies jo mietti voiko tuolla edes imettää, siis onko hyväksi vauvalle? No, eipä oikein voi olla imettämättä kun sitten on tissit niin räjähdys-täynnä maitoa että tuska on potenssiin 100.

Meidänkin poika viihtyy vain sylissä, toistaiseksi on mennyt hyvin kun mieskin on kotona mutta kunhan isyysloma loppuu pitäis pojukin saada nukkumaan vähän omassakin sängyssä että saan ruoat laitettua jne..

TYTTELI, sun vauvelis kuulostaa kovin samanlaiselle kuin mun esikoinen! Ei nukahtanu vaunuihin ei millään, meilläkin auttoi jonkin verran se että menin kirjaimellisesti kyntöpellolle (kovalle) ajamaan vaunuilla offroadia, eli mitä hurjemmin vaunut kiikkui ja tärisi niin sitä helpommin poika nukahti. Muutenkin on ollut jo vauvasta saakka tulta ja tappuraa, esim. kun on nälkä niin sitten on nälkä ja huuto oli aina kauhea jos ei ihan heti paikalla syöksynyt suuhun maitoa ja kovaa. Niinpä meillä imetyskin takkusi kun herran hermot ei kertakaikkiaan kestänyt kun multa ei silloin tullut maitoa näin hyvin kuin nyt ja jo tuon neidin kanssa. Myöhemmin kun poika oli joku 3-4kk aloin jo " huudattaa" uneen vaunuissa eli poika vaunuihin ja menoks, aikansa itkettyään uni tuli. Mutta meilläkään ei uskallettukäydä paljoa julkisilla paikoilla esim. shoppailemassa jumbossa tms. kun poika alkoi aina huutamaan eikä mikään oikein auttanut..Tsemppiä vaan sulle " vaativan" vauvan kanssa ;).

Aamulla olin menossa suihkuun ja mies tuli perässä vessaan niin ihmetteli miten olin jo käynyt suihkussa kun ei ollut kuullut veden valuvan?? Enpä ollut suihkussa käynyt kun oli vaan maitoa valunu pitkin poikin niin näytin ihan " uitetulta" , mies meinas kuvaa alkaa ottaa, juu kiitos ei! Näillä maha-makkaroilla ja sektioarvilla, mustelmilla, huh, kelle sitä nyt olis voinu näyttää, suoraan kuin jostain kauhu-filmistä! Oikeasti tämä kroppa on kyllä aivan karmean näköinen, itkin jo miehelle että varmaan sä jätät mut kun oon tällainen tätä nykyä!! Sektiohaava on oikeasti niin RUMA etten voi käsittää miten kukaan lääkäri saa sellaista jälkeä aikaseksi`? Naapurin hoitoalan ammattilainen jo kehotti tekemään valituksen siitä nähtyää haavan..

Tänään otettiin tikit pois, mutta mustelmat ovat aivan kauheita, mahassa navan ympärillä ja haavan alla koko häpyluu on oikeasti sinisenmustan kirjava ja yläosa mahasta siis kellertävän mustelimilla isoja mustelmia noin 10x15cm. Ei ole aiemmin sektioista tullut moisia. Lisäksi tuo täydellinen tunnottomuus vaivaa, eli maha on navan korkeudelta häpyluuhun asti totaalisen tunnoton!! Lääkäri sanoi että meni tuntohermot poikki leikkauskessa, kivaa.

Jotenkin oon ollut koko päivän taas niin itkuinen ja mieli maassa. Nämä hormonit! Lisäksi mun isä vietiin eilen ambulanssilla sairaalaan kun epäilivät keuhkoveritulppaa, siitäkös alkoi loputon vollotus mulla joka kesti aamu neljään kunnes isä laittoi tekstiviestin että kaikki ok! Ihan kauheeta!!!!

Oliko Bombo, jolla oli kohtutulehdus(?), onneksi pääsit näin nopeaan hoitoon, mulla oli myös sama kohtalo kakkosen syntymän jälkeen, ei tosiaan kiva homma!

t. mariadee + " jussi" 6vrk

Vierailija
13/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olis kiva jos muitakin innostuneita olis jatkamaan vauva-puolella kunhan kaikki kertut ovat jakautuneet? Mä en ainakaan tuolla yahoossa osaa käydä ja muutenkin olen niin " kiinni" tässä palstassa että olis kiva jos tämä jatkuis vielä?

Onko muuten muilla jo jakautuneilla huimausta? Mua huimaa ja on jotenkin ollut sellainen kummallinen olo aika ajoin. Verta mä menetin vajaan litran ja aloitin raudan syönnin, voisko olla siitä? Hemoglobiini oli kyllä vielä kuitenkin 111 ei nyt ihan " nollissa" kutenkin esikoisen syntymän jälkeen oli. Verenpaine oli lievästi koholla kun lähdin osastolta kotiin joten en tiedä missä se mahtaa huidella. Maanantaina on neuvola, täytyy siellä kysellä..

Vierailija
14/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt tänne juurikaan kirjoittelemassa, mutta olen nyt viime viikot kovinkin ahkerasti lueskellut teidän kuulumisia. =)

Mulle määrättiin tänään sectio aika, syynä normaalia pienempi lantio, paikkojen epäkypsyys sekä edellinen synnytys päätynyt käynnistys-yrityksistä huolimatta sectioon. Pläh, minä olen kyllä pettynyt!

Mutta siis 5.7.06 keskiviikkona on varattuna aika sectioon, ellei sitä ennen tapahdu ihmettä, ja vauva kyllästy yksiöönsä.. tuskin..!

kuutar 41+1

Vierailija
15/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko kokeillu rintakumin käyttöä? mullakin meni vereslihalle jo synnärillä rinnapäät ja kotona otinkin heti kumit käyttöön ja nyt on jo paljon parempi. jätä vaan lypsy, mut älä imetystä siitä rinnasta kuitenkaan (en oo varma ymmärsinkö oikein).

summerska

Vierailija
16/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin verenpaine laski synnytyksen jälkeen. Ja se hb-muutos tekee huimaavan olon, vaikka arvo sinänsä ei oliskaan alhainen. ja sit vielä valvomiset ja mahd. niskan kipeytyminen imetyksen takia.

kokeile säkin niitä rintakumeja! (kävelevä rintakumimainos ;-) ) totesin, et niitä sais olla melkeen kahdet parit, niin ei tarttis koko ajan pestä, mut vähentää vihlontaa huomattavasti. vauvaa kyl taitaa hiukan hämätä alkuun, mut tottuu kyllä, kun nälkäisenä tarjoaa tissiä, niin ei sen niin väliä, vaik kumia ois välissä (silikonia taitaa olla oikeesti eikä kumia).

summerska

Vierailija
17/32 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että käynnistyy itsestään... Mut ei kannata odottaa liikaa, niin ei pety. voihan normaalistikin käynnistynyt synnytys johtaa sektioon, mutta todennäköisempäähän se aina käynnistetyssä on. Sulla on sitten ainakin se vars. synnytys nopeasti ohi, tietty se toipumisaika on vähän tylsää. Mut pääasia, että saat vauvasi terveenä ja sinä pysyt terveenä. Voithan tietysti vielä kysyä, voisiko sektiota siirtää hiukan myöhemmäksi, jos vauvan vointi sen sallii? Tietenkin noilla viikoilla aletaan olla jo aika tarkkoja vauvan voinnin seurannasta, eikä kukaan halua liikaa riskeerata. Mutta on niitä myös 3vk yli menneitä (tietty sitten voi lapsen koko olla jo sinulle ihan liikaa?) hyväkuntoisia vauvoja (ja synnytyksetkin ok). Kukaan kun ei osaa ennustaa, niin pitää vaan arvioida, mikä on todennäköisesti paras vaihtoehto sinulle ja vauvalle! Kyllä kaikki hyvin menee varmasti!

Summerska

Vierailija
18/32 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt aivan hautauduta heinäkuun helteisiin!!

Vielä meitäkin pallomahoja on jäljellä!

Vierailija
19/32 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summersnow: Joo mie kans käytin synnärillä rintakumia ja eilen yritin taas ottaa käyttöön kipeeseen rintaan. Ei vaan vauva enää huolinut sitä. Suostuu syömään paljasta tissiä. Pitää nyt vaan yrittää antaa niitä ilmakylpyjä, nyt se on suht helppoa kun on mies kotona. Ja pidän maidonkerääjiä liiveissä, on se parempi kuin liivinsuojus hautomassa. Jospa tää tästä.

Voimia Mariadeelle! On tosi raskasta jos ei saa levättyä tarpeeksi. Meidän neiti huus koko eilisen päivän ihan sairaasti ja rupesin sit kattoo vyöhyketerapeutteja netistä. Yks suostui tulemaan heti kotiin. huuto loppui kuin seinään. käydään viel ens viikolla uudestaan. toivottavasti on jatkossakin apua.

tytteli-83

Vierailija
20/32 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tosiaan enemmän vauvan saaneita pinoissa nykyään, mutta niinhän se kuuluu ollakin. Heinäkuukin vaihtui jo, joten kesäkerttuja ei taida enää kovin montaa ollakaan kokonaisena.

Tytteli, toivottavasti nyt löytyy apu tuosta vyöhyketerapiasta!

Marieelasta ei ole tainnut sen torstain jälkeen kuulua mitään? Taisi synnytys käynnistyä sielläkin. Eiköhän heistä pian jo kuulla jotain.

Mariadee, kuulostaa kyllä aika hurjalta nuo sun mustelmat yms. Toivottavasti kuitenkin paranee hyvin ja ettei jäisi kovin pahan arvet. Minkälainen lääkäri lie ollut, kun tuollaista jälkeä sai aikaan?!?

Nyt on viikko kulunut meidän neidin syntymästä. Päivä päivältä hullaannun vaan entistä enemmän tuohon tyttöön. Aivan ihanan helppo vauva on tähän asti ainakin ollut. Yöllä syö 1-2 kertaa. Ei itke ollenkaan vaan herätessäänkin jää vaan makoilemaan ja sitten alkaa ähisemään vaan kun nälkä yllättää. Tänään jaksoi jo olla hereillä toista tuntia kerrallaan. Tähän asti on vaan pääasiassa syönyt ja nukkunut.

Pojatkin on ottanu pikkusiskon ihanasti vastaan. Nuorempi 2v4kk haluaa pitää jatkuvasti vauvaa sylissä ja hoitaa sitä äidin avuksi. Vanhempi 3v7kk ei ole niin kiinnostunut, mutta huolehtii kyllä esim. kaupassa, että vauvallekin pitää ostaa jäätelö kun hekin saavat.. :D Suloisia ovat kaikki kolme!

Jaksamisia teille, joilla vauva vielä mahassa asustelee. Nyt jälkeenpäin ajateltuna oli tosi hyvä, että vauva kasvoi mahassa kunnolla ennen syntymää. Luulen, että sen vuoksi onkin vähän helpompi kuin veljensä, koska elopainoa on jo enempi ja syntyi ns. valmiimpana. (painoi siis 3740g ja syntyi rv40+6) Mutta onhan se tuskaista odotella ne viimeiset viikot ja päivät. Varsinkin näin lämpimillä.

Mirju ja viikon vanha neiti