Aarghh...kalorien laskeminen
Pitää laihtua 10-15kg. Olen siis ollut ikuisuuden tässä samassa painossa.
Ylläpitäkseni tämän paino voin syödä 2300kcal lihomatta. Miten on mahdollista etten 1700-2100 kaloreilla laihdu?!
Lepokulutus inbody mittauksessa 1470kcal.
Kommentit (13)
Yksi kilo on 7000 kaloria. Jos kulutat 2300 ja syöt 2100, kalorivaje on niin pieni, että laihdut vain kilon reilussa kuukaudessa. Lisäksi tuo on niin pieni määrä, että saat olla laskemisessa todella tarkkana. On mahdollista, että aliarviot syömäsi kalorit juuri tuon 200 kalorin verran, joilloin et laihdu sitäkään.
Mutta jos olet kärsivällinen, niin toki laihdut pienelläkin vajeella. Se vain vie sitten vuoden pari.
Erittäin rehellisesti niin kyllä punnitsen ja olen todellakin perillä erilaisten ruokien energiapitoisuuksista.
Voisko kuitenkin niinkin typerä syy olla että välillä kiiressä olen heittänyt vapaalla kädellä esim. Öljyä tai maitoa kahviin?!
Silmämitta on tarkka.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin rehellisesti niin kyllä punnitsen ja olen todellakin perillä erilaisten ruokien energiapitoisuuksista.
Voisko kuitenkin niinkin typerä syy olla että välillä kiiressä olen heittänyt vapaalla kädellä esim. Öljyä tai maitoa kahviin?!
Silmämitta on tarkka.
No huhhuh. Yhdessä ruokalusikallisessa öljyä on noin 120 kaloria.
Vierailija kirjoitti:
Silmämitta on tarkka.
Huono provo
Vierailija kirjoitti:
Yksi kilo on 7000 kaloria. Jos kulutat 2300 ja syöt 2100, kalorivaje on niin pieni, että laihdut vain kilon reilussa kuukaudessa. Lisäksi tuo on niin pieni määrä, että saat olla laskemisessa todella tarkkana. On mahdollista, että aliarviot syömäsi kalorit juuri tuon 200 kalorin verran, joilloin et laihdu sitäkään.
Mutta jos olet kärsivällinen, niin toki laihdut pienelläkin vajeella. Se vain vie sitten vuoden pari.
Kirjoitin jo aikaisemmin ja kait se tästä on kiinni. Just se ylimääräinen öljy tai maito määrä.
Mä en tiedä miten kulutus saa paremmaksi kun tämän enempää en voi tehdä. Koitan lihakuntoa ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmämitta on tarkka.
No huhhuh. Yhdessä ruokalusikallisessa öljyä on noin 120 kaloria.
Teillä trolleilla ei taida olla minkäänäköistä lukutaitoa... huolestuttavaa
Lueppas uudestaan mitä ap kirjoitti.
Off topic mutta itse onnistuin laihtumaan vihdoin viimein pätkäpaaston avulla. Ensimmäinen kokeilemani keino joka helpottaa arkea, kaikki liikunnan lisäämiset, kalorien / hiilareiden laskemisen jne jne vaikeuttavat elämää sen verran ettei vaan jaksa!
Paastossa päätettäviä asioita on aiempaa vähemmän, ei enemmän. Syön nykyään n klo 17-18 alkaen mitä huvittaa, siis siihen asti kunnes menen nukkumaan. Paino putoaa tasaisesti kilon viikossa, arki on helpompaa, närästys ja vatsavaivat ja turvotukset ovat vähentyneet. Ensimmäistä kertaa jokin toimii ja tuntuu helpolta!
Mutta on helppoa syödä liikaa vaikka on koko päivän ollut syömättä. Pasta lautanen, voileipä ja muuta pientä siinä on jo 1000-1300 kcal.
Mä en vain rehellisesti laihdu ilman rääkkiä. Ihmettelen kovasti miten esim. Pippa Laukka saa ihmisiltä 10kg pois 8 kuukaudessa.
Mä kuntoilemalla ja 3 aterialla en saa kun 0.5kg kuukaudessa pois.
Vierailija kirjoitti:
Mutta on helppoa syödä liikaa vaikka on koko päivän ollut syömättä. Pasta lautanen, voileipä ja muuta pientä siinä on jo 1000-1300 kcal.
Mä en vain rehellisesti laihdu ilman rääkkiä. Ihmettelen kovasti miten esim. Pippa Laukka saa ihmisiltä 10kg pois 8 kuukaudessa.
Mä kuntoilemalla ja 3 aterialla en saa kun 0.5kg kuukaudessa pois.
Miksi syöt jotain pastaa ja leipää? Lopeta se ja syö proteiinia ja kasviksia, niin saatat laihtuakin.
Vierailija kirjoitti:
Off topic mutta itse onnistuin laihtumaan vihdoin viimein pätkäpaaston avulla. Ensimmäinen kokeilemani keino joka helpottaa arkea, kaikki liikunnan lisäämiset, kalorien / hiilareiden laskemisen jne jne vaikeuttavat elämää sen verran ettei vaan jaksa!
Paastossa päätettäviä asioita on aiempaa vähemmän, ei enemmän. Syön nykyään n klo 17-18 alkaen mitä huvittaa, siis siihen asti kunnes menen nukkumaan. Paino putoaa tasaisesti kilon viikossa, arki on helpompaa, närästys ja vatsavaivat ja turvotukset ovat vähentyneet. Ensimmäistä kertaa jokin toimii ja tuntuu helpolta!
Minä en laihdu pätkäpaastolla mutta se auttaa pitämään aiemmin kaloreita laskemalla pudottamani painon poissa.
Se on kaloreista kiinni!!! Voit syödä vaikjka irtosokeria ja laihtua, kunhan et syö yli kulutuksen.
Miten nää keskustelut menevät aina väännöksi?! Kiitos muille asiallisille, asiallisista vastauksista.
Punnitsetko ruuat? Arvio voi heittää paljonkin.