Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin äsken pikkuvauvan vanhempineen ruokakaupassa

Vierailija
04.04.2020 |

Tuskin oli muutamaa kuukautta vanhempi. Todella, siis todella järkevää ja tarpeellista tulla tällaisena aikana kanniskelemaan sylivauvaa kauppaan. Mitähän helvettiä tuollaistenkin vanhempien päässä liikkuu?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä tilanteissa voisi hyvin huomauttaa vaikka sivullisena, mieluummin odottaa sen vauvan kanssa autossa, kuin koko perheen voimin kauppaan...

Tää asia nyt ei vaan kuulu muille. Pitäkää huolta niistä omista penskoistanne.

Vierailija
42/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintojaan voi sitten miettiä lapsensa sairaalapedin äärellä, kun pieni on kytkettynä hengityskoneeseen. :(

Vanhemman tehtävä on suojella lastaan, kaikki ei siitä suoriudu vaan asettavat tietoisesti vaaroille alttiiksi... ap

Olen pienen vauvan yksinhuoltaja. En voi jättää lastani yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Minkäs teet.

Kyllä sulla sen verran täytyy tukiverkostoa olla, kun olet lapsenkin hankkinut, että kauppareissuihin saat siksi aikaa lapsenhoitoapua tai sitten jonkun käymään kaupassa puolestasi. Siellä kaupassa kun tuskin tarvitsee ihan joka päivä ravata. Ja kaikenlaista apua on tarjolla kun viitsii vaivautua hakemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä tilanteissa voisi hyvin huomauttaa vaikka sivullisena, mieluummin odottaa sen vauvan kanssa autossa, kuin koko perheen voimin kauppaan...

Meidän muiden sairastuminen on noiden tollojen varassa.

Vierailija
44/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän me nimenomaan pidämmekin huolta ja empatiakykyisenä aikuisena ihmisenä on myös ymmärrettävää huolestua viattomasta ja puolustuskyvyttömästä lapsesta.

Vierailija
45/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku vauvan kohdalla ei edes aina tiedetä onko hän täysin terve, sydänvika tai joku muu voi alkaa oireilla vasta myöhemmin, en todellakaan uskaltaisi ottaa huvikseen riskiä vauvan kanssa, vaikka tää yleensä ei ole vaarallinen lapsille...

Vierailija
46/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki kylillä hengaavat kakarat - iästä riippumatta - sairastuvat. Ei muuta. Täältä tähän.

Olen samaa mieltä ja ihanaa että vanhmpien pitää nyt itse selviytyä ongelma kakaroidensa kanssa eikä voi syyttää muita ihmisiä niistä tai tappouhkauksia jaella muille jotka niitä ovat komentaneet.

Sekopäisiä vanhempia nyt kyllä kuritetaan oikein olan takaa niin että mitä viljelee niin edestään löytää. 

Vierailija
47/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä ja aivottomia ihmisiä riittää. Kaikille kun ei ole annettu aivoja synnyinlahjaksi.

Vierailija
48/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näemmä vähemmistössä, mutta minusta vauva ei ole niin paha. Se vaan makoilee kopassaan ja suojaksi voi vielä vetää kuomua ja vaunuverhoa. Isommat lapset on pahempia, ne jotka kaivaa nenää ja räplää naamaa ja sen jälkeen lähmii pakkauksia hyllyssä.

Vierailija
49/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole onneksi törmännyt lapsiperheisiin, mutta mikäli näkisin tälläisen villiperheen kaupassa varmistaisin että he menevät kassalle joko hyvissä ennen minua, tai minun jälkeen, eliminoiden riskin että joku tenavista alkaa lääppiä ostoksiani siellä pakkauspäässä. Tätä jotkut tenavat kuulemma harrastaa, että rähmivät toistenkin ostoksia, eikä vanhemmat välillä edes kiellä. 

Vierailija
50/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee väkisinkin silmiä pyöriteltyä kun viimeisillään raskaana olevat notkuu isoissa kaupoissa (mies mukana).

Vierailija
51/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt? kirjoitti:

Lapset eivät ole koronan riskiryhmää.

Ihan pienet, alle vuoden ikäiset on, kun keuhkot ovat kehittymättömät, etkö tiennyt?

Mä en ainakaan tiennyt vaikka seuraan säännöllisesti tiedotusvälineitä. Kaikkialla vaan puhutaan vanhuksista, jännä että vanhuksien suojeleminen on tärkeämpää kuin pienten vauvojen joilla on elämä edessä.

Vierailija
52/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintojaan voi sitten miettiä lapsensa sairaalapedin äärellä, kun pieni on kytkettynä hengityskoneeseen. :(

Vanhemman tehtävä on suojella lastaan, kaikki ei siitä suoriudu vaan asettavat tietoisesti vaaroille alttiiksi... ap

Olen pienen vauvan yksinhuoltaja. En voi jättää lastani yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Minkäs teet.

Pyydät jonkun käymään puolestasi tai hoitamaan lasta.

Vierailija
53/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos perheestä esim. mies käy kaupassa ja nainen on lapsen kanssa kotona, niin mikä sitä miestä estää tuomasta kaupasta saadun koronan kotiin sille vauvallekin?

Vierailija
54/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun päässäsi liikkuu joka vaan kyttäät muita?! Hanki elämä niin ei tarvi taivastella muiden tekemisiä.

Vierailija
55/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiennyt? kirjoitti:

Lapset eivät ole koronan riskiryhmää.

Ihan pienet, alle vuoden ikäiset on, kun keuhkot ovat kehittymättömät, etkö tiennyt?

Mä en ainakaan tiennyt vaikka seuraan säännöllisesti tiedotusvälineitä. Kaikkialla vaan puhutaan vanhuksista, jännä että vanhuksien suojeleminen on tärkeämpää kuin pienten vauvojen joilla on elämä edessä.

Siis eikö sulla tosiaan ole omia aivoja millä ajatella ja sitä kautta itse tutkia asioita? Kaiken saamasi tiedon vaan imet jostain tiedotusvälineistä, joissa liikkuu paljon kyseenalaista ja suorastaan väärääkin tietoa.

Vierailija
56/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole onneksi törmännyt lapsiperheisiin, mutta mikäli näkisin tälläisen villiperheen kaupassa varmistaisin että he menevät kassalle joko hyvissä ennen minua, tai minun jälkeen, eliminoiden riskin että joku tenavista alkaa lääppiä ostoksiani siellä pakkauspäässä. Tätä jotkut tenavat kuulemma harrastaa, että rähmivät toistenkin ostoksia, eikä vanhemmat välillä edes kiellä. 

hyvissä ajoin ennen minua* siis. 

Vierailija
57/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä ja aivottomia ihmisiä riittää. Kaikille kun ei ole annettu aivoja synnyinlahjaksi.

Ja aloittaja on yksi näistä.

Vierailija
58/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Darwin korjaa daijuimmat.

Vierailija
59/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ymmärrä.

Kaikki ei välitä.

Onneksi on niin niitäkin, jotka ymmärtää ja välittää.

No eipä paljon lohduta tuo niiden lasten puolesta, jotka altistamalla altistetaan koronavirukselle...

Vierailija
60/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli uutista, että alle 10kk ikäiset vauvat ovat riskiryhmää. Sen vuoksi isiä ei oteta synnytykseenkään enää kuin loppuvaiheeseen. Eli älkää nyt hyvät ihmiset menkö vauvojen kanssa väkijoukkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi