Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin äsken pikkuvauvan vanhempineen ruokakaupassa

Vierailija
04.04.2020 |

Tuskin oli muutamaa kuukautta vanhempi. Todella, siis todella järkevää ja tarpeellista tulla tällaisena aikana kanniskelemaan sylivauvaa kauppaan. Mitähän helvettiä tuollaistenkin vanhempien päässä liikkuu?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäitä. Kai nuolettivat vauvalla vielä ostoskorin kahvankin? Mikä voi olla motiivi tuollaiselle toiminnalle? Ehkä haluavatkin että lapsi saa tartunnan. ”Jos tarttuu niin on tarttuakseen” -hulluja.

Vierailija
22/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopäitä. Kai nuolettivat vauvalla vielä ostoskorin kahvankin? Mikä voi olla motiivi tuollaiselle toiminnalle? Ehkä haluavatkin että lapsi saa tartunnan. ”Jos tarttuu niin on tarttuakseen” -hulluja.

Tarjoaa penskansa naamataulua kaikille asiakkaille: ”Anteeksi, voisitteko vähän yskäistä Pikku-Pirren naamaan?”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lapsia ottanut mukaan kauppaan ja omaakin kaupassa ravaamista vähentänyt.

En hysterisoi mutta maalaisjärjen käyttö sallittua.

Ihan sama vaikkei lapset olekaan riskiryhmää. En silti halua että he sairastuvat (yhtään mihinkään) enkä itse halua sairastua. Kyllä siinä taudissa on todella kipeä ja kova kuume vaikkei siihen kuolisikaan niin ei houkuttele.

Toki ymmärrän että joidenkin on pakko ottaa lapsi kauppaan jos on vaikka yh mutta ei sinne nyt koko perheen tarvitse tällaisena aikana mennä. Ei minkään perusflunssan takia maailmaa ole pysäytetty. Ei tämä mitään turhaa hysteriaa ole.

Vierailija
24/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisivät

Vierailija
25/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin noita useita Kärkkäisellä eilen. Ijan pieniä vauvoja ja lapsiperheitä PALJON!

Vierailija
26/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole lapsia ottanut mukaan kauppaan ja omaakin kaupassa ravaamista vähentänyt.

En hysterisoi mutta maalaisjärjen käyttö sallittua.

Ihan sama vaikkei lapset olekaan riskiryhmää. En silti halua että he sairastuvat (yhtään mihinkään) enkä itse halua sairastua. Kyllä siinä taudissa on todella kipeä ja kova kuume vaikkei siihen kuolisikaan niin ei houkuttele.

Toki ymmärrän että joidenkin on pakko ottaa lapsi kauppaan jos on vaikka yh mutta ei sinne nyt koko perheen tarvitse tällaisena aikana mennä. Ei minkään perusflunssan takia maailmaa ole pysäytetty. Ei tämä mitään turhaa hysteriaa ole.

Kova kuume ja potenttiaalinen keuhkojen arpeutuminen sekä mahdolliset vaikutukset aivoihin jos virus sinne leviää.

Vierailija
27/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIK! APUA! IHQUA! Olihan se Talvivauva? Olihan??

Vierailija
28/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa kyseisessä tapauksessa voi toki miettiä, että oliko nyt ihan tarpeellista mennä koko perheen voimin. Mutta kyllä minua totaaliyksinhuoltajana häiritsee se, että paikalliseen fb-puskaradioon jotkut raportoi kuinka jollain oli taas lapset mukana kaupassa.

Itse olen ottanut lapset päiväkodista kotiin, ja teen samalla 40h viikossa etätöitä sekä opiskelen lisäksi etänä. Missään muualla ei käydä kuin kaupassa, mutta pakko siellä vain on käydä. Enkä anna lääppiä mitään vaan toinen istuu rattaissa ja toinen pitää rattaista kokoajan kädellä kiinni (kuten normaalistikin). Jopa niin turhaa ollaan tehty kuin valittu leluosastolta uusia leluja, jotta viihtyvät kotona rauhassa minun työskennellessäni.

Vierailija
29/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kamalaa. Korona ei ole vauvoille ja lapsille erityisen vaarallinen tauti. Luulen että tilastollisesti sille pikkuvauvalle olisi isompi riski influenssasta tai rs-viruksesta. Todennäköisesti se pikkuvauva ei myöskään sieltä sylistä tartuta koronaa ympäriinsä.

Mutta hysteria&vauvat ovat tulenarka yhdistelmä..

Vierailija
30/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kaksi vanhempaa samassa taloudessa niin olis hyvä toisen vaan käydä.

Yh-äidit ja isät on vähän tiukilla kun nyt ruuan ja kodintarvikkeiden kotiinkuljetuksen jonot on kuukausien mittaiset ja kaikkea ei saa pienemmistä nettikaupoista. Ja jos jotain akuuttia tarvitsee parin päivän sisään niin on pakko lähteä hakemaan jos kaverit ei pysty auttamaan. Kellään ei nyt ole hirveästi resursseja lähteä muiden ovien taakse viemään ostoksia, liikkumista kun rajoitetaan ja ystävien tapaamista pitäisi välttää jne.

Enemmän kun vauva kaupassa kyllä ihmetytti keski-ikäinen naishenkilö joka tuppasi suoraan selän taakse lähelle kaksi kertaa kassajonossa, itse kun turvavälistä pidin huolta koko kauppareissun ajan. Sekä mies kadulla joka yskäisi kuuluvasti ja tuli samaa reittiä, piti itse väistää kauemmas.

Kun nämä säännöt on nyt laitettu ja ne varmasti lähes kaikkien elämää vaikeuttaa niin voisiko ihmiset olla reiluja niin että kaikki noudattaisivat niitä parhaansa mukaan.

Ja lisää kapasiteettia ruuan kotiinkuljetuksiin kaupoissa tarvittaisiin.

Vierailija
31/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa oli tänään mamma pikkuvauvan kanssa. Ruuat vielä edes jotenkin tajuan, vaikka en kyllä itse veisi pientä nyt edes ruokakauppaan, mutta että viinakauppaan on niin pakko päästä vauva mukana.

Vierailija
32/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkossa oli tänään mamma pikkuvauvan kanssa. Ruuat vielä edes jotenkin tajuan, vaikka en kyllä itse veisi pientä nyt edes ruokakauppaan, mutta että viinakauppaan on niin pakko päästä vauva mukana.

Mistäs tiedät, vaikka samalla reissulla kävi vielä ruokakaupassakin?

Vierailija
33/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksinkö se lapsi pitäis kotiin jättää?

Vierailija
34/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite en ainakaan uskaltaisi lähteä oman vastasyntyneen kans. Enkä kyllä vanhemman kans... aika typerää lähteä pienen vauvan kans liikenteesee........

Vierailija
35/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tiedät, vaikka samalla reissulla kävi vielä ruokakaupassakin?

No miten se muuttaa tota typeryyttä mitenkään?

Vierailija
36/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kamalaa. Korona ei ole vauvoille ja lapsille erityisen vaarallinen tauti. Luulen että tilastollisesti sille pikkuvauvalle olisi isompi riski influenssasta tai rs-viruksesta. Todennäköisesti se pikkuvauva ei myöskään sieltä sylistä tartuta koronaa ympäriinsä.

Mutta hysteria&vauvat ovat tulenarka yhdistelmä..

Juu eipä tietenkään ole vaarallinen, ihan muuten vaan esimerkiksi muutama päivä sitten kuusi viikkoinen vauva kuollut Connecticutissa koronavirukseen.

https://nypost.com/2020/04/01/connecticut-baby-dies-of-coronavirus/

Koronatarunta joko on tai ei ole hengenvaarallinen, terveelle tai riskiryhmäläiselle.... tarttuu tai ei tartu... Ei voi tietää. Aikamoista venäläistä rulettia eräät pelaavat pienokaisensa terveydellä.

Vierailija
37/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:lla vähän eri juttu, mutta noita pariskuntia vauvan kanssa en kyllä tajua ollenkaan. Toinen käy kaupassa ja toinen on pikkuisen kanssa kotona. Tämä nyt pitäisi olla ihan selvä asia.

Vierailija
38/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tilanteissa voisi hyvin huomauttaa vaikka sivullisena, mieluummin odottaa sen vauvan kanssa autossa, kuin koko perheen voimin kauppaan...

Vierailija
39/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintojaan voi sitten miettiä lapsensa sairaalapedin äärellä, kun pieni on kytkettynä hengityskoneeseen. :(

Vanhemman tehtävä on suojella lastaan, kaikki ei siitä suoriudu vaan asettavat tietoisesti vaaroille alttiiksi... ap

Olen pienen vauvan yksinhuoltaja. En voi jättää lastani yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Minkäs teet.

Vierailija
40/79 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki kylillä hengaavat kakarat - iästä riippumatta - sairastuvat. Ei muuta. Täältä tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme