Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käyt töissä kun liikkeellä on tappava virus?

Vierailija
04.04.2020 |

Kyselen kun itse mietin että irtisanoudun tai pyydän potkuja töistä. Miettikää liikkeellä on tappava virus ja ihniset pelkäävät käydä kaupassa ja osa käy töissä normaalisti!Toki hoitajat ja lääkärit ymmärrän sekä poliisit ja palomiehet itse olen muulla alalla ja töissä käynti tuntuu tyhmän rohkealta. Etätyönä en voi tehdä työtäni mutta työ ei ole muuten tärkeän alan työtä.

Mitä tekisit itse tilanteessani? Irtisanoutuisitko? Onko kukaan muu miettinyt irtisanoutumista? Miettikää jos näkisitte elokuvan tappavasta viruksesta ja osa ihmisistä kävisi töissä normaalisti! Sairasta!

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkuopettaja ja luokassanai on muutama kriittisen alan lapsi lähiopetuksessa. Ne päivät kun en ole lähiopetuksessa, teen työtäni etänä. Nyt ensimmäistä kertaa opettajatkin luettiin kriittisiin ammatteihin...

Vierailija
42/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska te tarvitte ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajien työkö ei ole tärkeä...??

Kuka hoitaa sairaanhoitajan, lääkärin, laitoshuoltajan jne lapset kun he ovat töissä??? Ai niin, hehän voivat pyytää lomautusta, palkatonta jne... Kuka hoitaa sinua jos joudut sairaalaan???

En ole pöiväkodissa töissä mutta sääliksi kyllä käy niitäkin työntekijöitä.

Suurimmalla osalla hoitajista tai lääkäreistä ei ole pieniä lapsia. Jos pienellä osalla on niin heille voisi perustaa oman päiväkodin koronan ajaksi jossa on hyvä hygienia. Turhaa pitää kaikkia auki kuten esim Helsingissä.

Hoitajia, lääkäreitä ja muita terveydenhuollon työntekijöitä on todella paljon, ja pieniä lapsiakin on aika monella. Heidän lapsistaan tulisi aivan massiivinen päiväkoti ainakin isoissa kaupungeissa. Tartuntariskin kannalta on ehdottomasti parempi, että lapset ovat ripoteltuna pieniin ryhmiin kuten nyt.

Vierailija
44/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki voi jäädä kotiin makaamaan. Yhteiskuntaa pitää pitää pystyssä ja maksaa myös kotona makaavien elatus. Koronaan kuolleisuus on kuitenkin kohtuullisen pientä työikäisillä. Mulla on suurempi todennäköisyys kuolla radonin aiheuttamaan keuhkosyöpään kuin koronaan.

Jep, ja terveellä työikäisellä on suurempi riski kuolla liikenneonnettomuudessa tai muussa tapaturmassa. Ei edes vauvapalstalla kukaan itke että työnantaja vaatii tulemaan silti töihin! Ja jotkut käy ihan normaalisti töissä! Miksi ei ole liikennettä kielletty! Jotkut tuolla ajelee vaan! Joka päivä! Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
45/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi irtisanoutumaan, koska uudelleen työllistyminen on todella epävarmaa tässä tilanteessa. Itse käyn töissä, koska olen sairaalassa töissä, eikä työtäni voi tehdä etänä. Toki tuntuu epämiellyttävältä altistaa itsensä joka päivä sekä työmatkoilla että itse työpaikalla, mutta minkäs teet?

Vierailija
46/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä ja muut elintarvikeryöntekijät emme kävisi töissä, loppuisi teiltä kotonaolijoilta ruoka. Siksi käyn töissä nytkin, vaikka en haluaisikaan.

Vierailija
47/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte vastailla näin ala-arvoisiin provoihin? Ai niin, tylsää...

Vierailija
48/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koko korona on yksi hiton sama. Olen valmis kuolemaan eikä kenenkään muunkaan kuolema haittaa minua. Nämä rajoitukset sen sijaan haittaa. Toivon että tauti riistäytyy hallinnasta ja pyyhkäisee Suomen yli kertarysäyksellä kunnolla.

Vierailija
49/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne, kun AP:lla, en tee "kriittistä" työtä ja käyn siis töissä normaalisti. Ei ole pokkaa irtisanoutua, tuskin saisin uutta työtä enää. Kadehdin kaikkia kotona etätyötä tekeviä ja muita fiilistelijöitä kotoilemassa.

Vierailija
50/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole Ebola, joka tappaa 70 pros sairastuneista.

En vähättele koronaa yhtään. Koko maapallo on karanteenissa.

Mutta yhteiskunta romahtaa, ellei ihmisiä ole sitä pitämässä pystyssä.

Tarkoittaa sitä, että sähkön tuotanto loppuu, vettä ei tule hanoista, ruoka loppuu kaupoista, sairaalat ovat tyhjinä jne...joidenkin on vain oltava töissä.

Ja 95% ihmisistä parantuu..saa immuniteetin.

Ebola ei ollut tehokas virus, koska se tappoi nopeasti ja näkyvästi kantajansa liian suurella kuolleisuusprosentilla.

Espanjantaudin toinen aalto oli tappavin, koska ensinmäisen aallon jälkeen väestöllä oli heikentynyt immuniteetti.

Kuka sanoo, että coronan sairastuminen nyt, antaa suojaa toiseen aaltoon, kun virus matkalla mutatoituu?

Vierailija
51/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilan työt on pakko tehdä.

Vierailija
52/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyt työmatka kävellen ja vain pari työkaveria. Mutta suurin syy on vanhanaikainen pomo. Mun työn tulos on niin näkyvää, että etätöissä ei voisi lusmuilla. Kotona olisi työrauha. Vihaan avokonttoria ja sitä, että yksi tyyppikoko ajan puhuu yksikseen ja saattaa pamauttaa pöytääkin nyrkillä kun asiat ei suju, vähän pelkäänkin tätä. En vihaa tyyppiä, vaan hänen tapojaan, jotka häiritsevät työtäni. Syy on se, että saisin potkut jos en menisi työpaikalle ja mulla on niin repaleinen työhistoria, että uutta vakkarityötä on tässä iässä luultavasti tosi vaikea saada.

Vierailija
53/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä ja muut elintarvikeryöntekijät emme kävisi töissä, loppuisi teiltä kotonaolijoilta ruoka. Siksi käyn töissä nytkin, vaikka en haluaisikaan.

Tämä. Olen nollasopimuksella, joten voisin myös kieltäytyä työvuoroista ja eristäytyä kotiin. Haluan kuitenkin tehdä osuuteni tän yhteiskunnan pyörittämisestä ja samalla säästää työttömyyskassan rahoja.

Vierailija
54/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli se jo, sairastin sen läpi kuukausi sitten. En kuollut tai joutunut edes sairaalaan. Nyt voin liikkua ihan missä huvittaa.

Oletko kade?

Koronaan ei immuniteettia tule. Pääset seuraavalle kierrokselle, kun tauti singahtaa käyrillä pystysuoraan Suomessakin. Ja toinen kierros, huh huh, kun sun keuhkot on jo muutenkin kärsineet edellisestä... otan osaa.

Nyt puhut potaskaa. Eikö tästä sanottu, että pari vuotta kestää immuniteetti tätä tautia vastaan jos sen on sairastanut? Itse sairastin myös jo tammikuussa, en joutunut sairaalaan, hyvin lieväoireinen tauti oli ja nyt kuljen ihan huoletta töissä ja kaupassa ja salillakin edelleen. Taidat oikeasti olla vain kade.

Vierailija
55/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli se jo, sairastin sen läpi kuukausi sitten. En kuollut tai joutunut edes sairaalaan. Nyt voin liikkua ihan missä huvittaa.

Oletko kade?

Uusimpien tutkimusten mukaan koronatartunnan saanut levittää tautia eteenpäin 5 viikon ajan siitä, kun ensimmäiset oireet alkavat. Eli 2 viikon "karanteeni" ei riitä mihinkään. Pitäisi ottaa oikea rakanteeni käyttöön, eli 40 päivän eristys, kun tauti iskee.

Vierailija
56/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oeln yt-asioita hoitava juristi. Käyn töissä, jotta muutaman muun ei kohta tarvitse.

Ja juu, käyn työpaikalla, mutta seon vain siksi, että mies on jo kotona. En pysty järjestämään asunnossa tilaa, jossa salassa pidettävät kerskustelut ym pysyisivät salassa.

Vierailija
57/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, isoin todennäköisyys on tällä hetkellä se, että säilyn hengissä. Haluan omistaa kasvot vielä pandemian jälkeenkin. Joten olisi lapsellista erota nyt. Toisekseen alallamme saattaisi olla 4 kk irtisanomisaika pandemian takia, joten se olisi aika iso taloudellinen menetyskin. Yksinkertaisesti tiivistettynä: en usko, että voin kuolla.

N47

Vierailija
58/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vain lentsu

Vierailija
59/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappavia viruksia on ollut liikkeellä koko ajan. Poltan myös tupakkaa, vaikka tiedän että sekin tappaa. Lisäksi haluan asua tässä asunnossa ja ostaa ruokaa + muuta. Ei kiinnosta jäädä kotiin nurkkaan tärisemään jonkun hemmetin flunssan takia. Suurempi riski mulla on kuolla työtapaturmassa.

Vierailija
60/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on vain lentsu

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä