Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käyt töissä kun liikkeellä on tappava virus?

Vierailija
04.04.2020 |

Kyselen kun itse mietin että irtisanoudun tai pyydän potkuja töistä. Miettikää liikkeellä on tappava virus ja ihniset pelkäävät käydä kaupassa ja osa käy töissä normaalisti!Toki hoitajat ja lääkärit ymmärrän sekä poliisit ja palomiehet itse olen muulla alalla ja töissä käynti tuntuu tyhmän rohkealta. Etätyönä en voi tehdä työtäni mutta työ ei ole muuten tärkeän alan työtä.

Mitä tekisit itse tilanteessani? Irtisanoutuisitko? Onko kukaan muu miettinyt irtisanoutumista? Miettikää jos näkisitte elokuvan tappavasta viruksesta ja osa ihmisistä kävisi töissä normaalisti! Sairasta!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole Ebola, joka tappaa 70 pros sairastuneista.

En vähättele koronaa yhtään. Koko maapallo on karanteenissa.

Mutta yhteiskunta romahtaa, ellei ihmisiä ole sitä pitämässä pystyssä.

Tarkoittaa sitä, että sähkön tuotanto loppuu, vettä ei tule hanoista, ruoka loppuu kaupoista, sairaalat ovat tyhjinä jne...joidenkin on vain oltava töissä.

Ja 95% ihmisistä parantuu..saa immuniteetin.

Vierailija
22/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli se jo, sairastin sen läpi kuukausi sitten. En kuollut tai joutunut edes sairaalaan. Nyt voin liikkua ihan missä huvittaa.

Oletko kade?

Espanjassa on ollut tapauksia joissa ihminen sairastuu UUDELLEEN koronaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on joku venäjätrolli nyt

Vierailija
24/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn töissä, koska nälkä tapapaa myös. Ja näisä luonnonoloissa myös asunnottomuus tekee sen aika tahokkaasti.

Suomessa saa tukia elämiseen. Onko sinulle tärkeämpää raha vai oma terveys? Ja kohta ruokapula uhkaa koko maailmaa. Ei saa edes rahalla ruokaa. Jotenkin miettii ettei enää kannata yrittää mitään.

Mitä sinä saat näistä jutuista? Ihan oikeasti. Kertoisitko? 

Tässä on faktaa;

Ikä on tiedossa 19 kuolleen osalta. Kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta. 51-70-vuotiaita kuolleita on kaksi, 71-90-vuotiaaita on 13, yli 90-vuotiaita on neljä.

Siinä suomen 25 kuolleesta 19. 

Nyt mietit seko, mikä todennäköisyys on tälle työssäkäyvälle kuolla sairauteen jonka kuolleisuusprosentti on todennäköisesti hänelle prosentin kymmenys?

Vierailija
25/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lomautus koronan ajaksi, mun on pakko käydä töissä, taas 6päiväinen työviikko, pieni firma ja plaaa plaaa, mutta en töissä välttämättä näe ketään koko päivänä, tänäänkin näin pari tyyppiä.

Vierailija
26/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lomautus koronan ajaksi, mun on pakko käydä töissä, taas 6päiväinen työviikko, pieni firma ja plaaa plaaa, mutta en töissä välttämättä näe ketään koko päivänä, tänäänkin näin pari tyyppiä.

Vierailija
27/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on joku venäjätrolli nyt

Ai heti on trolli jos on huolissaan? Lue vähän lehtiä ja uutisia, kyseessä on vakava tauti! Vai miksi luulet että koko maailma on karanteenissa? Minä olen ihan tavis joka on huolissaan terveydestään ja ihmettelee miksi niin monet paikat on Suomessa auki kun muualla maailmassa ne on suljettu. Ymmärrän tärkeät työt ( hoitsjat sairaalassa, lääkärit, poliisit jne) mutten päiväkotien työntekijöitä, Alkon työntekijöitä jne, itsekästä porukkaa!

Vierailija
28/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä, koska sen lisäksi että rahan tulo on mukava asia, koen myös olevani omalta osaltani turvaamassa yhteiskunnan tärkeiden toimintojen pyörimistä myös poikkeusolosuhteissa. Jos me kaikki vaan irtisanouduttaisiin töistä ja eristäydyttäisiin kotiin tilaamaan ruokaa oven taakse (niin kauan kuin sitä joku kuitenkin kuljettaisi...) niin millainen maa meillä olisi koronan jälkeen jäljellä? Olen myös sotainvalidin lapsenlapsi. Kun ukkikin pystyi laittamaan oman turvallisuutensa ja terveytensä toissijaiseksi ja lähtemään puolustamaan Suomea, niin miksi minä luikkisin karkuun? Vihollinen on kuitenkin jonkin verran Neuvostoliittoa pienempi...

Vierailija
29/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn töissä, koska nälkä tapapaa myös. Ja näisä luonnonoloissa myös asunnottomuus tekee sen aika tahokkaasti.

Suomessa saa tukia elämiseen. Onko sinulle tärkeämpää raha vai oma terveys? Ja kohta ruokapula uhkaa koko maailmaa. Ei saa edes rahalla ruokaa. Jotenkin miettii ettei enää kannata yrittää mitään.

Mitä sinä saat näistä jutuista? Ihan oikeasti. Kertoisitko? 

Tässä on faktaa;

Ikä on tiedossa 19 kuolleen osalta. Kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta. 51-70-vuotiaita kuolleita on kaksi, 71-90-vuotiaaita on 13, yli 90-vuotiaita on neljä.

Siinä suomen 25 kuolleesta 19. 

Nyt mietit seko, mikä todennäköisyys on tälle työssäkäyvälle kuolla sairauteen jonka kuolleisuusprosentti on todennäköisesti hänelle prosentin kymmenys?

Miksi sitten on tehty näin massiiviset eritystoimet? Mitä jos tauti onkin vaarallisempi kuin uskotaan? Siitäei tiedetä kaikkea ja monissa maissa teholla on alle 40 vuotiaitakin! Kaverillani joka on perusterve 45 v oli korona ja oli todella vakavat oireet 2 viikkoa, 3 viikolla ei vielä edes kävelykenkillä voinut käydä!

Vierailija
30/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en kävisi? Kyllä ne hommat täytyy jonkun tehdä tai muuten jää kokonaan tekemättä. Lisäksi omalla työnantajalla lähes kaikki meistä työskentelevät niissä yhteiskunnalle kriittisiksi luokitelluissa tehtävissä. 

Vierailija
31/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli se jo, sairastin sen läpi kuukausi sitten. En kuollut tai joutunut edes sairaalaan. Nyt voin liikkua ihan missä huvittaa.

Oletko kade?

Espanjassa on ollut tapauksia joissa ihminen sairastuu UUDELLEEN koronaan.

Ne ei sairastu uudestaan, vaan yksinkertaisesti erittävät virusta jopa 5 viikon ajan. Välillä testit on negatiivisia, mutta voi muuttua uudelleen positiiviseksi.

Vierailija
32/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, koska sen lisäksi että rahan tulo on mukava asia, koen myös olevani omalta osaltani turvaamassa yhteiskunnan tärkeiden toimintojen pyörimistä myös poikkeusolosuhteissa. Jos me kaikki vaan irtisanouduttaisiin töistä ja eristäydyttäisiin kotiin tilaamaan ruokaa oven taakse (niin kauan kuin sitä joku kuitenkin kuljettaisi...) niin millainen maa meillä olisi koronan jälkeen jäljellä? Olen myös sotainvalidin lapsenlapsi. Kun ukkikin pystyi laittamaan oman turvallisuutensa ja terveytensä toissijaiseksi ja lähtemään puolustamaan Suomea, niin miksi minä luikkisin karkuun? Vihollinen on kuitenkin jonkin verran Neuvostoliittoa pienempi...

Onko vaateliikkeen myyjä, päiväkodin lastenhpitaja tai vaatekaupan myyjä tärkeitä töitä? Kaikki paikkoja jotka voisi sulkea!

Vierailija
33/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo loparit vaan ni joku motivoitunut pääsee tilallesi.

Ainahan noita tappavia viiruksia on liikkeellä...

Vierailija
34/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi etten ole venäläinen.

Vierailija
35/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajien työkö ei ole tärkeä...??

Kuka hoitaa sairaanhoitajan, lääkärin, laitoshuoltajan jne lapset kun he ovat töissä??? Ai niin, hehän voivat pyytää lomautusta, palkatonta jne... Kuka hoitaa sinua jos joudut sairaalaan???

En ole pöiväkodissa töissä mutta sääliksi kyllä käy niitäkin työntekijöitä.

Vierailija
36/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen päiväkodissa töissä.

Samoin.:(

Vierailija
37/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajien työkö ei ole tärkeä...??

Kuka hoitaa sairaanhoitajan, lääkärin, laitoshuoltajan jne lapset kun he ovat töissä??? Ai niin, hehän voivat pyytää lomautusta, palkatonta jne... Kuka hoitaa sinua jos joudut sairaalaan???

En ole pöiväkodissa töissä mutta sääliksi kyllä käy niitäkin työntekijöitä.

Suurimmalla osalla hoitajista tai lääkäreistä ei ole pieniä lapsia. Jos pienellä osalla on niin heille voisi perustaa oman päiväkodin koronan ajaksi jossa on hyvä hygienia. Turhaa pitää kaikkia auki kuten esim Helsingissä.

Vierailija
38/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kun tämä on ohi muutaman kuukauden päästä pitää lapsille olla ruokaa ja katto pään päällä. Olen pelkästään kiitollinen että, töitä on nyt ja jatkossakin. Moni tuttu onko jäänyt työttömäksi tai lomautettu.

Vierailija
39/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kade?

Koronaan ei immuniteettia tule. Pääset seuraavalle kierrokselle, kun tauti singahtaa käyrillä pystysuoraan Suomessakin. Ja toinen kierros, huh huh, kun sun keuhkot on jo muutenkin kärsineet edellisestä... otan osaa.

Millä perusteella ei tule? Luulen, että tiedän viruksista hieman enemmän kuin sinä, koska teen töitä mm niiden parissa. Selitätkö, miksei koronalle tule immuniteettia kun tutkimusten mukaan tulee?

Eikä mun keuhkoille ole mitään tapahtunut. Korona on kaltaiselleni perusterveelle yksilölle yleensä ihan perusflunssa, yskää ja kurkkukipua. Iso osa ei edes tiedä sairastaneensa sitä. Itseltä testattiin, koska oireet ja työnkuva.

Lakatkaa hysterisoimasta. Miettikää ennemmin sitä, että kun tämä pandemia on ohi, te nyt koronan lietsomisella päiviinne sisältöä saavat joudutte oikeasti hankkimaan vihdoinkin elämän jostakin.

Vierailija
40/60 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kausityötä joten tiedän millaista on kärvistellä puolet vuodesta eri tukien varassa enkä rehellisesti selviäisi ellen tienaisi kesän aikana säästöön. Teen ulkotyötä missä kontaktit ovat vähissä, joten oletan olevani suhteellisen turvassa, sekä ikäni puolesta en usko taudin olevan minulle kovin vakava jos sen saan. Lisäksi rakastan työtäni ja se parantaa mielenterveyttäni selkeästi, maaliskuun kestin sosiaalista eristystä vain sillä tiedolla että nyt huhtikuussa pääsen töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi