Minkä ikäisenä ostit ensimmäisen omistusasunnon?
Kommentit (36)
25-vuotiaana. Siihen aikaan oli vielä voimassa vuokrasääntely, mikä käytännössä tarkoitti sitä, että vuokra-asuntoja ei ollut saatavissa, jos ei ollut tarpeeksi pienituloinen päästäkseen kaupungin asuntoon. Niinpä asunnon osto oli käytännössä ainoa tapa saada katto pään päälle sitten, kun valmistumisen jälkeen joutui pois opiskelija-asunnosta.
Taisin olla 27v.
Lähdin ulkomaille töihin kun 90-luvulla Suomeen tuli kuulemma joku lama. Tienasin rahat asuntoon ja tulin takaisin kun talous alkoi taas pelittää.
24-vuotiaana miehen kanssa puoliksi.
18 vuotiaana. Olen velaton 25 vuotiaana.
23 vuotiaana, puokkiin miehen kanssa.
33-vuotiaana. Olin niitä onnekkaita, jotka saivat nuorena edullisen kaupungin vuokra-asunnon Helsingin keskustasta. Ei ollut varaa ostaa sieltä asuntoa, eikä huvittanut muuttaa kotiseudulta pois. Kun perheen perustaminen tuli ajankohtaiseksi, ostettiin miehen kanssa yhdessä isompi asunto vähän kauempaa.
22-vuotiaana puoliksi miehen kanssa.
30 vuotiaana. Arvo noussut todella paljon.
31. Sain onneksi lainan vaikka olen pätkätöissä.
Ei ole miestä miehen rahoja,ei perintö rahoja.Naisen palkalla omistus asuntoa ei osteta ei säästetä rahaa pankki lainan saantia varten.Koska vuokralisena vuokrat suuria.Lohkasee suuriman osan liksasta vuokra.
19 vuotiaana. Toisen asunnon ostin 28 vuotiaana.