Paljonko on ruokaa mennyt roskiin hamstrauksen vuoksi?
Kommentit (21)
Ei yhtään. Ennen hamstrausta meni välillä. Nyt en tahdo käydä kaupassa ja suhtaudun ruokaan kunnioittavammin.
En hamstrannut, ei ole hukkaan mennyt. Edes veskipaprua. Sitäkin saa kaupoista.
Paras paikka tilata? Inhoan paperikasseja ja muita epäkäytännöllisiä ratkaisuja. Itse kun kävin kaupassa, asettelin tuotteet huolella kuljetusta varten.
Ei yhtään sen vuoksi. Meillä menee sen vuoksi, että mies ehtii käydä kaupassa, ostaa mitä sattuu, ei katso päiväyksiä ja jääkaappiin jää vanhemaan kun ostaa liikaa. Ei auta, vaikka sanon ja minä en ehdi kauppaan, kun mies tulee aikaisemmin töistä ja käy tullessaan. Ei auta tarkka lista, aina ostaa mitä ei listalla ole. Mua ärsyttää, kun itse yritä käyttää kaiken tarkkaan, mutta mies on vallannut keittiön kokonaan. Ihana kun tekee ruokaa, mutta minäkin haluaisin tehdä, en vain koskaan saa tehdä. Erityisesti haluaisin käyttää jämiä eikä aina uutta.
Hamstrasin, yhtään ei ole mennyt hukkaan. Ruokajätettä ei kerry, kun suunnittelee fiksusti.
Kauan säilyvät tulee syötyä pikkuhiljaa tuoreita haetaan joka toinen viikko.
En ns. normaaliaikanakaan tuota ruokanjätettä, vaan paistan vaikka pannulla kaalinjämät.
Joku voi ajatella että hamstraan, kun käyn kerran viikossa kaupassa ostamassa kuuden hengen ruoat. Ruokaa menee hukkaan vähemmän kuin ennen, koska suunnittelen ateriat tarkemmin. Ostan myös vähemmän tuoretta leipää ja oikeastaan pakastan kaiken leivän, joten leipääkään ei mene hukkaan.
Ei yhtään. Hamstraan sellaista joka säilyy kuukaisia. Purkkiruokaa, nuudeleita, keksejä... Ei mitään järkeä täyttää pakastinta yms, kun kuitenkin meikäläisen onnella tulee pitkä sähkökatkos ja pilaa kaiken.
En ole sortunut hamstraamaan. Käyn kaupassa päivittäin.
Aivan helvetisti. Puolet menny jo vanhaksi, eikä ole kuin pakastelokero.
Onneksi paskapaperi ei mene vanhaksi.
Yksi vajaa ricottajuustopaketti ja kaksi sipulia ehti homehtua. Unohtui syödä tuo juusto ja sipulit oli 3 pv vanhoja. Olen hamstrannut 2-3 kk ajaksi ruokaa. Suurin osa on pakastimessa joten eivät mene pilalle. Muiden päiväyksiä seuraan päivittäin ja teen ruoat sen mukaan. Eli normaalisti on mennyt tai jopa vähemmän biojätettä kuin normaalisti. Ikävä vaan että jouduin lopettamaan vhh-ruokavalion kun tuoreita aineksia ei nyt voi kaupasta hakea.
Ei mitään. Se mitä olen ostanut varalle on pakasteita, kuivatuotteita ja säilykkeitä.
Ei käytännössä juuri ollenkaan. Eli huomattavasti vähemmän kuin ennen.
Jaa, on hamstrattu ja olen tehnyt kaksi lämmintä ateriaa päivässä, sekä aamiainen, välipala ja iltapala. Ainoa vanhaksi mennyt oli pahan makuinen raejuustopurkin kolmannes. Kaikkea muuta on käytetty järjestyksessä.
Vaimo on tehnyt jonkin aterian kolme kertaa viimeisen reilun kahden viikon aikana, mutta itse olen tehnyt muut ruuat. Ja vaihtelevaa ruokaa on ollut sisältäen aina jotain tuoretta, mutta jälkiruokaan en ole enää venynyt kuin kahdesti.
Vierailija kirjoitti:
En ole sortunut hamstraamaan. Käyn kaupassa päivittäin.
Hamstraaja on vastuullinen. Sinä olet sortunut käymään kaupassa päivittäin, vaikka sitä pitäisi välttää.
:(
Ei yhtään, koska olen ostanut varastoihin vain kuivatarvikkeita ja säilykkeitä, jotka kestävät aikaa.
Hyvällä suunnittelulla ei niin pääse käymään. Hyvä suunnitelmani hieman kusi, kun tuli ostettua tuplamäärä yhtä sorttia, mutta tuon sai sopivasti pakastimeen. Samoin tuota valmista ruokaa jota on ajatellut kahdelle päivällä ja näyttää että jää niin pakkaseen odottamaan. Ei ole vielä tarvinnut heittää mitään pois.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vajaa ricottajuustopaketti ja kaksi sipulia ehti homehtua. Unohtui syödä tuo juusto ja sipulit oli 3 pv vanhoja. Olen hamstrannut 2-3 kk ajaksi ruokaa. Suurin osa on pakastimessa joten eivät mene pilalle. Muiden päiväyksiä seuraan päivittäin ja teen ruoat sen mukaan. Eli normaalisti on mennyt tai jopa vähemmän biojätettä kuin normaalisti. Ikävä vaan että jouduin lopettamaan vhh-ruokavalion kun tuoreita aineksia ei nyt voi kaupasta hakea.
3 päivää vanha sipuli ja roskiin? 3 pv huhtikuussa. Nehän säilyy kuukausia.
Ei yhtään. Hankin kuivatavaraa ja pakasteita jotka säilyy hyvin. Näin poikkeustilanteessa totesin että kunnes kasvihuone ja puutarha tuottaa, hypoteettiset puutostilat saa korvattua monivitamiineilla. Jahka nurmi alkaa vihertää, nousee myös nokkoset, voikukat ja horsmat salaattiin ja paistinpannulle.
Kotiinkuljetus hyvä ratkaisu. Ei hukkaan ruokaa eikä rahaa. Ruokalaskut pienentynyt melkein puoleen. Herätysostot jää pois. Jatkan koronan mentyäkin.
Ei yhtään. En ole hamstrannut mitään. Tilaan kerran viikossa päivittäistavarat kotiinkuljetuksella. Olen tehnyt näin jo 2 vuotta ja oppinut arvioimaan, paljonko mitäkin elintarviketta kuluu viikossa.