Näytän kauhealta Skype-palavereissa. Vinkkejä?
Olen siis vaalea keski-ikäinen nainenja tietokoneen kamera saa kasvoni näyttämään tosi ryppyisiltä ja ankealta. Kasvoissani ei ole kovin paljoa kontrasteja, koska hiusten väri on lähellä ihon väriä ja kulmat vaaleat. Tuntuu jotenkin, että kamera korostaa kontrasteja, jotka mun tapauksessa on rypyt.. :( Olisiko vinkkejä, kuinka näyttää eloisammalta videopalavereissa? Kevyt meikkikään ei tunnu auttavan ja en kuitenkaan halua mitään sotamaalausta, koska se näyttää hassulta päivänvalossa toimistolla.
Kommentit (14)
Miksi sitä videota pitää näyttää? Ei minua kiinnosta katsella, mitä palaveriin osallistujat puuhaavat. Ei ikinä käytä videota palavereissa, eikä kukaan muukaan.
Sama ongelma! Kauhea tantta videokuvassa!
Olet jo keski-ikäinen, mitä väliä. Sun ulkonäkö ei ole skype-palaverin pääasia.
Oletteko katsoneet sovelluksen asetuksista, onko siellä mitään videokuvan parannusmahdollisuutta? :) Mä en käytä skypeä, joten en tiedä siitä, mutta siinä mitä mä käytän työssäni on filtteritoiminto :D Otin heti käyttöön, kyllä se vähän freesaa.
Laita se kamera kiinni jos häiritsee. Ei niissä palavereissa voi kukaan velvoittaa käyttämään kameraa jos olet kuitenkin paikalla ja tarvittaessa osallistumassa keskusteluun.
Kamerat usein vääristävät värejä, ihon väristä tulee jotenkin kulahtaneen harmahtava ja elottoman sävyinen. Osta parempi kamera koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo keski-ikäinen, mitä väliä. Sun ulkonäkö ei ole skype-palaverin pääasia.
Kenenkään ulkonäkö ei varmaankaan ole skype-palaverin pääasia? Ellei olla mallialalla.
No paljon tekee jo nostamalla sitä kameraa ylöspäin. Voit myös vähän yrittää kikkailla valolla, esim punertava valo tekee hehkuvamman näköisen ihon (jos sulla on joku lämpimän värinen ohut huivi, laita valonlähteen eteen suodattamaan).
Voit tehdä paljonkin. Meikki (erityisesti kulmiin, huuliin, ripsille ja poskille vähän väriä, muuten normaali) ja valaistuksen parantaminen (vähentäminen useimmiten), tulee ekana mieleen. Hiuksia en palaverin takia värjäis, mutta nosta ne silmiltä panta/ponnari riittää. Paita myös värikäs (ei punainen). Samat vinkit antaisin työhakemus kuvaan. Jos olet vaalea ja pidit luonnollisen värin hiuksissasi (kuten minäkin) niin kontrastia pitää tuoda esim. vaatteilla. Toki filttereitä videokameraan varmaan löytynee, mutta niistä en minä tiedä mitään.
Mulla ongelmana, että naama näyttää ihan punaiselta! Mitä tälle sitten voi tehdä. Ei kai muuta kuin säätää valaistusta..? Meikkivoidetta on.
Hanki huonompi kamera