Suomi ei nouse tästä suosta
Kannattaa muistaa talouden suuret ongelmat kuten 10 miljardin kestävyysvaje ja vanhentuva/vanhentunut väestö jo ennen koronaa. En näe mitään realistista tulevaisuutta, jossa päästäisiin yli 1% kasvuun, mikä tarkoittaa lisääntyvää työttömyyttä vuosi toisensa perään.
Onneksi taskussa on hyvä tutkinto ja kielitaito niin annan panokseni jollekin dynaamiselle yhteiskunnalle. Olisi kohtuutonta vaatia, että jäisin Suomeen maksamaan megalomaanisia veroja saamatta mitään vastineeksi.
Kommentit (30)
Mitä vähemmän suomalaisia sairastuu, sen enemmän Suomi lyö rahoiksi! Jotenkin voi sitten kaatuneita firmoja avittaa. Esim. Uusi firma ja velat anteeksi. Kysykää Juha Sipilältä!
Vierailija kirjoitti:
30 miljardia uutta velkaa. Jaa, enpä taida jäädä makselemaan kun vielä tietää, miltä ryhmiltä ei ainakaan leikata vaikkeivat mitään tuotakaan.
Kyllä nyt on hyvä laittaa kädet kyynärpäitä myöten ristiin ja olla vtun kiitollinen että ei ole kersoja riesoina. Olisi meinaan melko berseestä oleva tulevaisuus tiedossa, verot ja maksut yli kaiken kohtuuden, kädestä suuhun eikä edes riitä ja ikuinen velkavankeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa kyllä verojen vastineeksi aika paljon verrattuna johonkin kehitysmaahan tai USA:an. Mutta täällä silti jaetaan varoja vääristyneesti.
Kyllä ja saa myös itse raha vaikka ei maksa vero t:jamal
Sina et maksa vero yhta? En maksa minakaan. Miksi maksa kun govermentti maksa aina ja kaiken minulle ja perhe!
Enää puuttuu sota, joten nyt ei kannata sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yleensä optimisti, täytyy olla jo lasten vuoksi. Nyt en ole. Suomi ei nouse vuosiin, tuskin edes kymmenessä vuodessa jaloilleen.
Yritän parhaani mukaan auttaa lapsiani kouluttautumaan sellaisille aloille, että löytävät töitä myös ulkomailta. Sydän särkyy, kun vain ajattelenkin että lapset asuisivat kaukana.
Mikä ja missä on se ulkomaa, jossa ei ole nyt koronaa, jossa ei olla kriisissä ja jossa talous porskuttaa?
Ai niin Pohjois-Koreassa ei vissiin ole koronaa eli sinne sitten.
Älä nyt manaa. Nousee kun nostetaan.
nousee, nousee. mutta ei Roomaakaan päivässä rakennettu. malttia ja pitkäjännitteisyyttä.
Älä viitsi.
Tietenkin Suomi nousee.
Meillä on valtavasti osaamista. Kyllä tästä koronasotkusta noustaan vaikka se vaatiikin paljon työtä.
Minulla ainakin on jo suunnitelmat valmiina oman liiketoimintani suhteen.
Nyt en tee mitään. Keskityn vaan väistämään koronaa ja auttamaan lapsia koulutehtävissä.
Mutta koronan jälkeen suuntaan energiani uuteen suuntaan liiketoiminnassa enkä jää itkemään tämän päivän tappioita.
Uskon että muillakin on yrittämisen intoa jäljellä.
Olen kielitaitoinen akateeminen johtohommissa, puoliso myös akateeminen. Mulla menee palkasta jo nyt puolet veroihin ja maksuihin eli puolet ”napataan” pois. Tämän kriisin jälkeen varmaan 80% napataan pois.
Mulla on lapsia mutta ei mitään kontakteja muuten sukuun (esim vanhempiini tms) joten olen alkanut tulla samaan päätelmään kuin ap, suomesta pois.
Kaikki kielitaitoiset ja koulutetut voisi tehdä saman. Vasta sen jälkeen kun kaikki nettoveronmaksajat katoaa, alkaa SDP ihmettelemään että ohhoh, mitäs kävi, millä nyt sitten taas lahjotaan eläkeläisiä!?
Monelle yritykselle lisäksi täysin uusi tilanne tällainen, että kaikki laitetaan käytännössä täysin seis. Konkursseja tulee olemaan vaikka miten koetetaan tukirahoja jaella, eikä niitäkään rahoja riitä kaikille.