Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemisten oma koronaketju: VAIN akateemiset saavat kirjoittaa tähän ketjuun.

Vierailija
04.04.2020 |

Eli keskustellaan me akateemiset koronasta keskenämme. Älä lue tai kirjoita, jos et ole akateeminen.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en olekaan tavallinen akateeminen vaan AKATEEMIKKO.

Aha.

T: Mikko

Vierailija
22/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämähän väittävät aina, ettei vauvapalstalla käy akateemisia ihmisiä ollenkaan.

Mutta kaikki ovat toisaalta vaativassa asiantuntija-ammatissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join yhden Coronan, jonka jälkeen siirryin kotimaiseen Olviin. Nyt kannattaa suosia suomalaista.

T. FM

Vierailija
24/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei-akateemisten möläytykset tekevät ketjuista kiinnostavia ja polveilevia. Tämä on vähän tylsä.

Vierailija
25/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei-akateemisten möläytykset tekevät ketjuista kiinnostavia ja polveilevia. Tämä on vähän tylsä.

PE-POU!

Terveisin YTM.

Tämä ketju on tylsä, koska sillä ei ole mitään sisältöä. "Keskustellaan asiasta x" on erittäin huono keskustelun avaus. Olisi toivottavaa, että jo avaus sisältäisi jonkin näkökulman siihen asiaan.

Vierailija
26/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on harvinaisen tylsä ketju.

Vierailija
27/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korona näkyy teidän töissä? Itse olen lasteensuojelussa. Tapaamiset ovat nykyisin puhelimitse tai skypessä ja alkaa näkyä ainakin mielenterveysongelmien pahentumisena sekä lapsilla että heidän vanhemmillaan. Kun muutenkaan ei mene kovin vahvasti, niin eristäytyminen ja pelko tekee aika pahaa jälkeä. Pian varmaan asiakasmäärät kasvaa aika lailla.

Vierailija
28/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua akateemisena ihmetyttää miten työttömät ja muut köyhät valittaa että Korona kriisi ei saa vaikuttaa siihen että kela tukia maksetaan vastikkeetta sohvilla matkaaville. Miten ihmiset voivat yleisesti tajuta asioista niin vähän? Tähän ihmisten tajuamattomuuteen.

Pitäisikö meidän akateemisten sivistää aggressiivisesti kanssaihmisiä, ehkä jopa perustaa aikuisten kouluja joissa maailman tilasta kerrottaisiin ymmärtämättömille vai olla vain hiljaa ja kerätä tiedoilla me ja ymmärryksellämme rusinat pullasta?

Olen geologi ja ihmetellyt ihmisten tietämättömyyttä pitkään, esim ilmastokriisistä puhuttaessa.

Ajatelkaapa vaikka toimittajia, he elävät oudossa huhujen värittämässä todellisuudessa, asioista joista he kirjoittavat he eivät tiedä sen enempää kuin peruskoululainen mutta uho ja aatteenpalo ovat täysin heidät sokaisseet.

Ihmettelen Denialismi että asiantuntijoiden faktat voidaan oman kuplan huumassa täysin ohittaa.

Vierailija
29/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, ettet tehnyt sitä klassikkomokaa, jota täälläkin näkee usein, että puhutaan "akateemikoista". Mitäs niitä on, parikymmentä Suomessa? Tulisi aika hiljainen ketju, koska en usko kovin monen akateemikon pööpöilevän Vauva-palstalla vapaa-ajallaan...

No, koronasta: olen huolissani. Olen katsonut läheltä, kuinka nuoret ja terveet menee liki tehohoitokuntoon taudin vuoksi. Hoitokeinoja ja rokotetta tarvitaan pikaisesti! Suomessa hidastellaan lääkkeiden kanssa. Nyt käynnistettiin satunnaistettu koe tehohoitopotilaille, toivotaan siitä hyviä tuloksia. Hydroksiklorokiniiniä ja atsitromysiiniä ei vieläkään suostuta kokeilemaan, vaikka maailmalta kantautuu siitä joka päivä lupaavia tuloksia. Kaksi halpaa ja tunnettua lääkettä, naurettavaa jahkailua olla kokeilematta vaikeaoireisille.

Terv. Lisensiaatti

Minä voin sanoa samalla tyylillä töissä, että: "No niin, akateemikot, mietetääs, miten tää ratkaistaan" kuin sanoa lenkkiporukassa, että: "No niin, huippu-urheilijat, lähdetääs liikkeelle."

Kummassakaan tapauksessa en väitä, että olisimme akateemikkoja tai huippu-urheilijoita, vaan että ehkä me saadaan tää homma tehtyä, vaikkei ollakkaan niiden kahdenkymmenen huipun joukossa.

Vierailija
30/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat! Millaisin mielin olette nyt etäkoulun aikana?

Vierailija
31/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla akateemisilla lähipiirissä koronaa vai onko kyseessä vain kouluttamattomien porvarien tauti?

Vierailija
32/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä akateemisella on ehdottomasti parempi suoja koroa vastaan.

Vierailija
33/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona tartu akateemisiin.

Vierailija
34/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisten tulisi osata kirjoittaa kieliopillisesti oikein. Ei ainakaan yhdyssanavirheitä tai isoa alkukirjainta silloin kun sitä ei pidä käyttää. Kirjoituksen pitäisi olla ymmärrettävää myös sisällöltään. Näin ei usein ole palstakansan vuodattaessa sisintään.

Mitä arvelette koronakriisin vaikutuksesta ilmastokriisiin pitkällä tähtäimellä?

Vierailija
35/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisten tulisi osata kirjoittaa kieliopillisesti oikein. Ei ainakaan yhdyssanavirheitä tai isoa alkukirjainta silloin kun sitä ei pidä käyttää. Kirjoituksen pitäisi olla ymmärrettävää myös sisällöltään. Näin ei usein ole palstakansan vuodattaessa sisintään.

Mitä arvelette koronakriisin vaikutuksesta ilmastokriisiin pitkällä tähtäimellä?

En usko, että vaikuttaa positiivisesti. Ihmiskunta on aina pompannut katastrofeista ylös ja suoraan yhä korkeammalle. Esim. sotien jälkeen vauvabuumit jne.

Vierailija
36/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo, tämä aiheuttaa raivoa aivan varmasti.

Enemmän tämä säälitti. Joku on käyttänyt elämästään aikaa tähän. Aikaa jota ei saa enää takaisin.

Vierailija
37/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona viruksen torjumisen työ kalu pakkiin tarvitaan: monen laisia välineitä sosiaalisesta eristämisestä,, aina vasta aine testeihin asti

Vierailija
38/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on korona perseessä.

Iso, pieni vai maila?

Vierailija
39/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko AMK inssi akateeminen vai poistunko seurastanne?

Totta kai on, mäkin oon täällä.

Vierailija
40/48 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämähän väittävät aina, ettei vauvapalstalla käy akateemisia ihmisiä ollenkaan.

Mutta kaikki ovat toisaalta vaativassa asiantuntija-ammatissa.

Äitiyshän on vaativa asiantuntija-ammatti. Siitä ei pääse mihinkään. Äitiyttä pitäisi arvostaa enemmän kuin jotain akateemista kuponkia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän