Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä ,joilla on ase tai useampia? Minä en

Vierailija
04.04.2020 |

Tuli mieleeni näinä aikoina asia, kun juttelin miehen kans asiasta. Hänellä on työkaveri jolla on useita aseita, jtn erikoisaseita, ja maksaa tuhansia erikoiskiiksritähimestä(?) ja kymmeniä tuhansia jostain kivääristä, teettää aseen tukin käsin mittojen mukaan. Tämä oli mulle ihan uutta. Että joku edes tekee ja harrastaa tuommoista.
Ilen siis tavallinen kaupunkilainen virkanainen, maalla käyn mökillä ja siinä se.
En osaa edes ajatella että jollakin edes olisi ase. Tai ettö miksi kenelläkään pitäisi olla. Saatika vielä useita? En tajua koko hommaa.

Niin tulipa mieleeni, ettö tunteeko ihmiset paljonkin aseita omistamia, yleensä? Tai omistaako ihmiset aseita, ihsn normaalistikin?
Vai olenko mä ihan pihalla..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman metsästäjän.

2/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja Miehelläni on kantoluvallisia aseita kymmenittäin. Osa halvempia osa kalliimpia ja osa pitäisi lähettää tuhottavaksi kun ovat ns "kunnottomia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Minulla ja Miehelläni on kantoluvallisia aseita kymmenittäin. Osa halvempia osa kalliimpia ja osa pitäisi lähettää tuhottavaksi kun ovat ns "kunnottomia".

Aina kannattaa vetää kunnolla överiksi 🤣

Vierailija
4/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut jotka harrastavat metsästystä tai jotain useista erilaisista ammuntaurheilulajeista omistavat aseita. Harrastusvälineet eteenkin tarkkuuslajeissa on parempi omistaa itse, jotta tietää tarkasti miten väline toimii.

Vierailija
5/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehellä on aseita metsästyskäyttöön.

Vierailija
6/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä on kuulemma haulikko. En ole koskaan nähnyt sitä, asuvat maalla. 

Vierailija
7/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla hieman yli puolella on tuliase. Suomessahan niitä on aika paljon suhteessa väkilukuun.

Vierailija
8/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia.

Vierailija
9/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Ei taida Suomessa olla aseille kanto-, oksa-, tai latvalupia :DD

Vierailija
10/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Ja niin on myös melkein kaikilla miehillä ketä tunnen.

Vierailija
11/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinpiirtein kaikilla sukuni miehillä on aseita kun ovat ikänsä harrastaneet metsästystä. Myös miehelläni eli täällä meidän kotona on kaksi asekaappia ja niissä on ainakin 5 asetta. En muista tarkkaan kun eihän mulla olisi asiaa kaapille.

Vierailija
12/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen metsästäjiä. Ovat eri aloilla töissä olevia miehiä ja naisia. Osa asuu pääkaupunkiseudulla, osa pienemmillä maaseutupaikkakunnilla. Aseita heillä on. Ihan normaalia Suomen kaltaisessa metsien peittämässä maassa.

Vierailija
13/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on melkein kaikilla. Metsästysaseita lähes kaikki. Itsellänikin on ihan liikaa, useamman sukupolven perintöä. Tarvitsidin caik hirvikiväärin, sille vara-aseen ja haulikon. Rahallinen arvo on matala/olematon, joten myyntikään ei innosta.

Vierailija
14/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, täällä moni metsästää, joten aseita on.

Vierailija
15/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän alkaa kuulostaa siltä että pian KAIKILLA on pyssy! AAAAPUUUUUVA!

16/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Aina kannattaa vetää kunnolla överiksi 🤣

Minä en vedä överiksi toisinkuin te ali ihmiset tulivaatimuksineen.

Katsoskun siinä potissa on läjittäin myös perittyjä aseita. Ei niitä kannata myydä kun ei niistä saa sitä summaa minkä perintöverot maksoi meille niin pakko ne on säilyttää.

Vierailija
17/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex rakastajalla oli monta, mutta kaikki luvattomia ja lopulta poliisi haki ne pois.

Vierailija
18/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on (luvallinen) pieni ilmakivääri, jolla käyn välillä ampumassa radalla. Se on yllättävän rentouttavaa. Isältä peritty harrastus.

Vierailija
19/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on useampi, vaikkei varsinaisesti aseharrastaja olekaan. Metsästää pari kertaa vuodessa, työn puolesta pitää huolehtia ampumataidoista.

Vierailija
20/24 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilla tuntemillani metsästäjällä on 3-5 asetta, eli pienoiskivääri, kevyempi luodikko, järeämpi luodikko, haulikko ja mahdollisesti toinen haulikko tai loukkupistooli.

Sitten on erikseen nuo asehullut, joilla +10 asetta, jostain syystä näitä tuppaa pesiytymään reserviläispiireihin.

Itse hankkiudun eroon tarpeettomista perintöaseista, jos niillä ei ole ns rahallista arvoa. En tarvitse varapyssyköitä samaa käyttötarkoitusta varten (piekkari, "yleisluodikko" eli 6.5mm ja haulikko riittää). Tarkoituksella asekaappini on vain kuudelle pyssykälle, ettei tule intoa ostella turhia kaapintäytteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä