15 - vuotias poikani kävi herättämässä minut kuudelta ja painui itse takaisin nukkumaan
Kysyttäessä miksi, hän vaan totesi, että olin jo hereillä koska vastasin hänen kysymykseensä. No en todellakaan ollut, heräsin siihen että hän puhui minulle. Kerrankin kun saisi nukkua!
Miten estää jannua kasvamasta itsekkääksi siaksi?! Olen mielestäni kasvattanut hänet aivan toisin, huomioimaan muut, kun joutuu elämään äidin ja pikkusiskon kanssa ja jakamaan asioita. Miten saada hänet takaisin ruotuun? Arvostan asiallisia vastauksia, nyt ei nälvimiset auta kun on hätä kädessä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ap, ensi kerralla puhu vain teinistä, älä mainitse sukupuolta.
Ja sitten neuvoihin tai oikeastaan vain myötätuntoon: teinit ovat itsekkäitä. Se kuuluu ikään. Vertaa teini-ikää uhmaikään, niin oivallat. Oma napa on tärkein, omat päätökset parhaita, muut ja erityisesti vanhemmat vain noloja ilonpilaajia. Parasta, mitä voit tehdä, on olla esimerkkinä, kannustaa, kun on aihetta ja moittia/näyttää turhautumisesi, kun on syytä. Älä jää jumiin asioihin äläkä tee kärpäsestä härkästä. Teini oli ajattelematon ja itsekäs (niin kuin tuossa iässä ollaan), sinä olet osoittanut harmistuksesi, nyt unohdat sen ja toivot, että oivallus ihmisyydestä tulee mahdollisimman pian. Osa teineistä kyllä oivaltaa, eivät vain oikeasti ehdi ajatella, ennen toimimista ja on vaikea myöntää typeryytensä, kun itsetunto on muutenkin rakennusvaiheessa. Ole siis armelias, älä jumita virheisiin, kannusta ja kehu aina, kun on syytä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta! Sain ajattelemisen aihetta.
Kerro suoraan että jos tekee vielä noin niin siitä on xx seuraus. Herätä huomenna kuudelta
Joku ehdotti imurointia ja tuossa yllä herättämistä kuudelta huomenna. Miksi tekisin niin kun juuri haluan opettaa että se EI ole ok käytöstä.
Teinit nyt on teinejä, ei niiltä muuta voi edes odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä asiaa pojalla oli?
Tämä meni minulta täysin ohi, en ollut hereillä. Hän kävi toteamassa jotain sänkyni vieressä, ilmeisesti liittyen leivänpaahtimeen/paahtoleipiin.
Jospa liikkui unissaan. Kysy nyt päivällä, että miksi kävi. Voi olla, ettei muista koko juttua.
Oletko viime aikoina itse herättänyt pojan liian aikaisin ns. turhaan? Teini saattaa kostaa kokemansa "vääryyden" juuri noin typerästi.
inhoan syvästi ihmisiä, jotka pystyvät pahoittamaan mielensä siitä, jos joku herättää. Ja alkavat oikein suunnitella kyseisen herättäjän "kasvattamista paremmaksi ihmiseksi". Herrajumala, kyllä jotkut ihmiset ovat hulluja. On normaalia herättää perheenjäseniä jos on asiaa. Jäätävää määritellä "ihmisyydeksi", se että varjelee hulluna toisen ihmisen unia. Asia menee niin, että jokainen elää niin kuin itse tykkää. Jos toisen eläminen häiritsee - ja jos se on jatkuvaa - niin sitten raivotaan. Jos ei raivoaminen auta, niin heitetään pihalle.
Vierailija kirjoitti:
inhoan syvästi ihmisiä, jotka pystyvät pahoittamaan mielensä siitä, jos joku herättää. Ja alkavat oikein suunnitella kyseisen herättäjän "kasvattamista paremmaksi ihmiseksi". Herrajumala, kyllä jotkut ihmiset ovat hulluja. On normaalia herättää perheenjäseniä jos on asiaa. Jäätävää määritellä "ihmisyydeksi", se että varjelee hulluna toisen ihmisen unia. Asia menee niin, että jokainen elää niin kuin itse tykkää. Jos toisen eläminen häiritsee - ja jos se on jatkuvaa - niin sitten raivotaan. Jos ei raivoaminen auta, niin heitetään pihalle.
Heitetään 15v pihalle? Ei kai.
ihan oikein, olet taas viikon maannut ja makoillut ja syönyt vaan.
Näkee että on tullu korona-kiloja .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitetään 15v pihalle? Ei kai.
"toistuvaa" tarkoittaa että se toistuu useamman vuoden ajan. Kyllä se ehtii täyttää 18 v sillä välin. Mutta toi ihminen hermostui kun nuori kerran herätti????? Minulla ja miehellä on noin 6 tunnin ero unirytmissä ja kyllä Mooses käydään herättämässä se nukkuja, jos on jotain asiaa. Myös teinit herätetään vapaapäivinäkin ihmisen aikaan. Toisten herättely on ihan normaalia. Muuten tarjoaisin omaa 15 v tyttöäni ap:n pojalle vaimoksi, mutta en halua tyttöni joutuvan hullun anopin kiusattavaksi :(
Vaikuttaa kivalta teiniltä, joka haluaa olla vuorovaikutuksessa äitinsä kanssa. :)
Oletpa outo, kun kirjoittelet lapsestasi tänne. Minä luulen, että häntä ahdisti joku asia ja ihan tekosyynä herätti sinut. Jos hän mietti vaikka, että jos äiti kuolee koronaan, niin miten hänen käy. Löysää pipoa hyvä ihminen.
olisin herätttänyt paskiaisen 8 ja laittanut puhelimesta netin pois
Ajattele positiivisesti: pojan mielestä olet niin mukava, että sinulle voi tulla puhumaan vaikka kuudelta aamulla.
Olen kuullut työkavereita, että heidän nuorensa ovat tehneet verrattavia asioita vielä lukioiässäkin. Ovat tulleet makkarin juttelemaan.
Miten osaattekin taas olla niin ilkeitä!?
(En ole ap.)