Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa tuokin että veriryhmä A saa pahimmat oireet koronasta

Vierailija
04.04.2020 |

Tottakai minulla on A. Ahdistaa lukea näitä. Saan aina esim influenssat kovina. Samoin lapseni. Kuollaanko me nyt tähän

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et rokotuta itseäsi ja lapsia influenssaa vastaan?

Vierailija
2/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai rokotutan nykyään! Mutta siis pari kertaa olemme saaneet niin pahan taudin että kaksi meistä ollut sairaalassa... siksi tämä ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on AB+ niinku minulla?

Vierailija
4/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa asiaan nyt vaikuttaa vain joku veriryhmä, tai paljoakaan. Voi olla joku geenityyppi, joka vaikuttaa paljon enemmän asiaan.

Vierailija
5/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on A+ niinku minulla?

B kumoaa A:n, eikä sairastu juuri koskaan. Jos joskus jotain tuleekin, niin lievänä ja nopeasti ohi. Näin ainakin mulla.

Vierailija
6/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on A+ niinku minulla?

B kumoaa A:n, eikä sairastu juuri koskaan. Jos joskus jotain tuleekin, niin lievänä ja nopeasti ohi. Näin ainakin mulla.

Minne mä ton B:n kadotin lainaamastani viestistä 😅

Vierailija
7/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vaikuttaa. Itsellä O ja meinaan kuolla joka influenssaan.

Vierailija
8/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

O- ja en sairastu juuri koskaan mihinkään ja jos sairastun niin lievästi. Muuten riskiryhmää eli Diabetes.

Vierailija
9/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ja meidän lapsilla (jo nuoria aikuisia) on veriryhmä A rh+, eikä kyllä sairastella juuri koskaan. Lapsilla ei tiettävästi ikinä ole ollut influenssaa, minulla kerran v. -96. Että älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Vierailija
10/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen "tieto"?

Vierailija
11/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai rokotutan nykyään! Mutta siis pari kertaa olemme saaneet niin pahan taudin että kaksi meistä ollut sairaalassa... siksi tämä ahdistaa.

Viestistäsi saa vaikutelman että niin tapahtuu edelleen: "saan aina". Noh, mutta hyvä että rokotukset on nyt kunnossa. Mutta ei tässä kannata antaa pelolle valtaa. Vältätte tarpeettomia ihmiskontakteja, mutta yritätte muuten tehdä elämän mukavaksi niissä puitteissa mitä on. Stressaantunut elimistö on herkempi sairastumaan.

Vierailija
12/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen "tieto"?

Siitä että suurinosa sairastuneista on A ryhmää, nutta hölmöt eivät ota huomioon että KOKO VÄESTÖSTÄ suurinosa on A ryhmää......

Vierailija
13/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen "tieto"?

Siitä oli täällä joskus jotain spekulaatiota.

-ohis

Vierailija
14/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen "tieto"?

Siitä että suurinosa sairastuneista on A ryhmää, nutta hölmöt eivät ota huomioon että KOKO VÄESTÖSTÄ suurinosa on A ryhmää......

Paitsi A-...

Vierailija
15/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hyvä muistaa että asioista puhutaan tilastollisessa mielessä. Erilaisia riskitekijöitä on paljon, ja aika harva ei kuulu minkäänlaiseen todettuun tai mahdolliseen riskiryhmään. Esim. tilastojen valossa on hieman parempi olla 10-20 -vuotias kuin 30-40-vuotias. Todennäköisesti on parempi jos on täysin perusterve, kuin se että on astma, lievä diabetes jne. Veikkaisin, että on myös parempi asua yksin kuin jakaa asunto viiden muun ihmisen kanssa. Näyttäisi siltä että on hieman parempi olla O-veriryhmää kuin A:ta (ei pelkästään siksi että suurin osa jengistä on A:ta, vaan siksi että ihmisten määrään suhteutettuna A:ssa on hieman enemmän sairastuneita). 

Nämä tilastolliset todennäköisyydet eivät automaattisesti tarkoita että joutuu teloituskomppanian eteen. Samanlaisia todennäköisyyksiä löytyy elämästä muutenkin. Ilmanlaadun ja sen terveysvaikutusten vuoksi on parempi asua pikkukylässä kuin isommassa kaupungissa. Tilastollisesti on turvallisempaa jos voi kävellä töihin kuin se että joutuu ajamaan 50 km. 

Vierailija
16/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän oli joku kiinalainen huijaus, jossa alunperin väitettiin että veriryhmä vaikuttaisi jotenkin. Myivät samalla kallista testiä, jolla muka voisi selvittää oman veriryhmänsä.

Vierailija
17/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole influenssa joten ei influenssan sairastaminen liity tähän mitenkään.

Kannattaa mieluummin lopettaa vaikka se röökin vetäminen, se on paljon pahempi asia koronan saamisen kannalta kuin joku veriryhmä. Tai vaikka laihduttaa, ylipainokin on pahasta.

Vierailija
18/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen A, mutta en ole ikinä kipeä.

Vierailija
19/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka on kerrottu että veriryhmä vaikuttaa influenssan vakavuuteen? Tuskinpa missään. Korona on sitten ihan eri virus. Sitä paitsi tuo on TILASTOLLISESTI noin. Yksittäinen tapaus ei todista tilastollista todennäköisyyttä vääräksi eikä oikeaksi. Niin että suotta tuossa luettelette miten te itse olette sairastaneet. Varsinkaan influenssan kohdalla, kun korona ei sellainen edes ole.

Vierailija
20/32 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt jo niiden kaikenmaailman lööppien uskominen. Suomalaisista 38 % kuuluu veriryhmään A+. On ihan siinä valossa todennäköistä, että sairastuneistakin iso osa on kyseistä veriryhmää. Veriryhmä itsessään ei altista yhtään millekkään eikä suojaa yhtään miltään. Kyllä ne löytyy sieltä geenitasolta ne suojat jos niitä on.