Äitini täyttää 50v, mitä lahjaksi?
Tarkoituksena oli ostaa matka, mutta nyt suunnitelmat meni uusiksi. Toisena olisi käynti hoitolassa ja ravintolassa, sekin on off limits. Ideoita?
Äiti ei käytä koruja tai kelloja, hajuveden ja laukun vein pari kk sitten.
Joku lahja joka sopisi pyöreitä täyttävälle naiselle.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotain mitä voisi kotona harrastaa esim. jos leipoo joku laadukas yleiskone...
Se olisi loukkaus.
Millä ihmeen tavalla se olisi loukkaus leipomista harrastavalle? Meillä minä olen jo kohta parikymmentä vuotta halunnut lahjaksi kokkaamiseen liittyviä asioita, kuten keittokirjoja ja laatuveitsiä ja pannuja.
Ihmiset harrastaa erilaisia asioita. Ja ruuanlaitto on trendiharrastus, ei siksi ole ollenkaan noloa tai loukkaavaa antaa siihen liittyviä asioita.
Tietysti asia on eri, jos ap:n äidille ruuanlaitto ja leipominen ovat ikävä velvollisuus.
Parikymmentä vuotta jo olet halunnut keittokirjoja, veitsiä ja pannuja? Miksi ihmeessä et hanki itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämyslahja on parempi kuin tavara. Yleensä tuossa iässä tarpeelliset tavarat on yleensä jo hankittu ja jos jotain olennaista puuttuu niin luultavasti tietäisit sen. Mieti asioita mistä äitis voisi pitää mutta ei ehkä itse koskaan saisi aikaiseksi.
Jos äitisi on luontoihmisiä niin esim. karhunkatselu piilokojusta on varmasti mieleenpainuva elämys. Tähän voi helposti liittää majoituksen, ruokailun ym.
Täytän muutaman vuoden kuluttua 50v enkä todellakaan halua mitään puolivillaista elämyslahjaa tyllin kesyjen karhujen katselu.
Siltä äidiltä voi kysyä suoraa ja sitten toteuttaa toiveen. Itse aion pyytää omenapuita.AV-mamma siis ihan oikeasti luulee, että Suomen itärajalla karhut on kesyjä! Parhaita elämyksiä mitä itse olen kokenut.
AV-mammasta en tiedä, mutta sen verran valistunut olen, että tiedän toistuvasti samalla haaskalla käyvän karhun tottuneen sen verran ihmisen hajuun, että sitä voi melkein kesyksi kutsua. Siihenhän nämä ns. luontosafarit perustuvat, että samalle paikalle saapuu sama karhuporukka ilta illan jälkeen turistien iloksi. Sinulle sirkustemput voivat olla elämys, minulle ne ovat keinotekoinen esitys.
Vai tosissasiko kuvittelet, että ruuan avulla paikalle houkutellut karhut ovat siellä ihan sattumalta?
Selvästikään et tiedä asiasta mitään. Kuvittelet vain tietäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukikahvoja pesuhuoneeseen.
Typeriä tällaiset mukavitsikkäät vastaukset, joissa yritetään halventaa 50-vuotiasta. Kertoo lähinnä vain kirjoittajan tietämättömyydestä, ilkeydestä, tilannetajuttomuudesta ja tyhmyydestä.
Älä nyt hermostu, vaikka vanheneminen onkin sinulle selkeästi kipeä ja arka asia. Kaikkihan me vanhenemme. :)
Kaikki vanhenemme jos elää saamme. Osa porukasta vanhenee fiksuna, kuten on ollut nuorenakin, sinun kaltaisesi moukat ovat moukkia nuorena ja vanhana, myös siinä välissä. Se on surullista. Eikö olekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukikahvoja pesuhuoneeseen.
Typeriä tällaiset mukavitsikkäät vastaukset, joissa yritetään halventaa 50-vuotiasta. Kertoo lähinnä vain kirjoittajan tietämättömyydestä, ilkeydestä, tilannetajuttomuudesta ja tyhmyydestä.
Älä nyt hermostu, vaikka vanheneminen onkin sinulle selkeästi kipeä ja arka asia. Kaikkihan me vanhenemme. :)
Kaikki vanhenemme jos elää saamme. Osa porukasta vanhenee fiksuna, kuten on ollut nuorenakin, sinun kaltaisesi moukat ovat moukkia nuorena ja vanhana, myös siinä välissä. Se on surullista. Eikö olekin?
Surullista on olla noin pikkusieluinen ja ahdasmielinen, että vaatii ihmisiä toimimaan oman mielensä mukaan. Se ei ole viisautta. Päinvastoin.
Kaikkien viestit eivät minuakaan miellytä, mutta en ole niin moukka, että lähtisin muita neuvomaan ja arvostelemaan.
Suurimmalle osalle täällä olevista voisi ostaa isomman pipon. Tosikoita naama rutussa ihankuin sitruunansyönnin jälkeen maailma pullollaan.
Itse olen 50v, enkä ainakaan haluaisi mitään lankoja tai kattiloita lahjaksi!
Paras olisi lahjakortti esim. Stockalle tai vaikka Tillanderille. Itse toivoin Eva Attligin korviksia lahjaksi ja ne sain. Sain myös rahaa ja ostin niillä itselleni ihanan lepovuoteen terassille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jotain mitä voisi kotona harrastaa esim. jos leipoo joku laadukas yleiskone...
Minäkin ilahtuisin tuollaisesta. Eikä nyt siis ole kyse siitä, että vihjailtaisiin lahjan kautta hänen kuuluvan keittiöön tai muistuteltaisiin ikävistä kotitöistä. Jos joku TYKKÄÄ leipomisesta, hän aivan varmasti myös ilahtuu luksus-koneesta. Alapeukuttajat ilmeisesti eivät tykkää, mutta he eivät olekaan ap:n äiti.
Itse asiassa itse ajattelin käyttää tässä kuussa tulevan duunin tulospalkkion siihen, että ostan kauan haikailemani Dyson V11:n. Juu, imuri on kodinkone, mutta tuo on luksusvimpain, maksaa 600-700 euroa. Ois sen jälkeen kivempi imuroida eli se helpottaisi elämää.
Paljon enemmän nauttisin hyödyllisestä lahjasta kuin jostain ryppyrasvasta. Niitä minulla on ihan omasta takaakin, eikä niistä ole tässä iässä enää mainittavaa hyötyä...
N53
Jos joku tykkää leipomisesta niin hän haluaa myös valita sen koneensa ja sen ominaisuudet itse. On ikävää jos joku ostaa kalliin laitteen joka ei ole juuri sellainen minkä itse olisi valinnut.
Minä olen ostanut itselleni lahjaksi niin yleiskoneen kuin muitakin keittiövempaimia, mutten suosittelisi ostamaan niitä muille.
Smeg on suosittu merkki johon myydään erikseen lisäosia. Lisäksi tuo retro mallisto on todella kaunis.
Mä tykkäisin lahjakortista johonkin kasvo-tai jalkahoitoon, lahjakortti kulmien laminointiin olisi kanssa kiva. Mutta se mistä äitisi tykkää riippuu ihan siitä millainen ihminen hän on ja mitkä ovat hänen kiinnostuksensa kohteet, sen mukaan kannattaa lahjakin valita.
Ostaisin matkalahjakortin, jonka voi käyttää sitten, kun tämä koronatilanne on ohi.
Maksaisin lahjakortin luottokortilla, jotta mahdollisen konkurssin sattuessa (valitettavasti näitä tulee) saisin rahani takaisin. Tai sitten antaisin kortin, jossa lupaan, että maksan hänelle xxxx arvoisen matkan, kun koronatilanne on ohi.
Minä täytin 65 v, lapset rakensi minulle ison, 21 m2, terassin rivaripihalleni. Ihana, vähentää nurmikonleikkuuta, helppo olla ja mukava kalustaa. Siperianlehtikuusta on, huoltovapaa. 🥰