Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini täyttää 50v, mitä lahjaksi?

Vierailija
03.04.2020 |

Tarkoituksena oli ostaa matka, mutta nyt suunnitelmat meni uusiksi. Toisena olisi käynti hoitolassa ja ravintolassa, sekin on off limits. Ideoita?
Äiti ei käytä koruja tai kelloja, hajuveden ja laukun vein pari kk sitten.
Joku lahja joka sopisi pyöreitä täyttävälle naiselle.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Olen miettinyt timanttisormusta kaiverruksella... voitaisiin osallistua sisarusten kanssa. Mitä mieltä olette tällaisesta?

Äitini on hyvin vaatimaton ihminen, ja pyhittänyt koko elämänsä ja vapaa-aikansa lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Täten ei oikein edes harrasta mitään (paitsi koronaviruksesta panikointia), asuu 200km päässä, enkä uskalla lähteä heille, koska pelkään vanhan isäni tartuttamista (käymme yhä töissä).

Kirjoitit aloituksessa, että "äiti ei käytä koruja tai kelloja" ja nyt, että hän on vaatimaton ihminen. Miksi sitten timanttisormus, jos hän on aina kotona eikä edes harrasta mitään kodin ulkopuolella?

En sanonut, että hän on aina kotona. Koruista siis kaulakoruja yms ei käytä, mutta sormusta voisi käyttää hienoissa tilaisuuksissa, juhlissa yms. Vaatimaton ihminen sillä tavalla, ettei raaski ostaa itselleen mitään. Olen vienyt häntä hemmoteltavaksi jne ja hän pitää siitä, mutta nyt kun on korona niin haluaisin viedä jotain konkreettista, jonka saa heti

Vierailija
42/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Olen miettinyt timanttisormusta kaiverruksella... voitaisiin osallistua sisarusten kanssa. Mitä mieltä olette tällaisesta?

Äitini on hyvin vaatimaton ihminen, ja pyhittänyt koko elämänsä ja vapaa-aikansa lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Täten ei oikein edes harrasta mitään (paitsi koronaviruksesta panikointia), asuu 200km päässä, enkä uskalla lähteä heille, koska pelkään vanhan isäni tartuttamista (käymme yhä töissä).

Miksi timanttisormus ihmiselle, joka ei käytä koruja? Kukkien ja hajuveden jälkeen tuo on tyhmin lahja, mitä voisin kuvitella.

N54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi ilahtuu lahjasta, katsoo sormusta ja kiittää teitä, mutta sitten hän laittaa rasian kiinni ja varmaan talteen. Veikkaan, että siitä samasta paikasta te sen sormuksen sitten aikanaan löydätte.

Vierailija
44/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hieromalaite.

Vierailija
45/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan lahjaksi jotain, mitä en ikinä itselleni raaskisi ostaa.

Ostan itselleni suklaalevyn, mutta en kohvehtirasiaa.

Ostan itselleni kuohua, mutta en shampanjaa.

Ostan itselleni marketista kauneudenhoitotuotteita, mutta en lancomea.

Käyn syömässä mäkkärissä, mutta en finedinnerissä.

Tms. Eli tykkään kaikesta, jossa on ekslusiivinen vivahde.

Jos äitisi tykkää koruista ja ostaa halpisselaisia, niin hän arvostaa timanttisormusta.

Jos ei ostele halpojakaan koruja, niin timanttisormus ei ole se juttu sitten.

Vierailija
46/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi timanttisormus ihmiselle, joka ei käytä koruja? Kukkien ja hajuveden jälkeen tuo on tyhmin lahja, mitä voisin kuvitella.

N54

Minusta kukat ovat taas ihania! Tykkäisin saada 50 ruusua.

Hajuvesiä taas en käytä, eli se olisi minulle huono lahja.

N51

Vierailija
47/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämyslahja on parempi kuin tavara. Yleensä tuossa iässä tarpeelliset tavarat on yleensä jo hankittu ja jos jotain olennaista puuttuu niin luultavasti tietäisit sen. Mieti asioita mistä äitis voisi pitää mutta ei ehkä itse koskaan saisi aikaiseksi. 

Jos äitisi on luontoihmisiä niin esim. karhunkatselu piilokojusta on varmasti mieleenpainuva elämys. Tähän voi helposti liittää majoituksen, ruokailun ym. 

Täytän muutaman vuoden kuluttua 50v enkä todellakaan halua mitään puolivillaista elämyslahjaa tyllin kesyjen karhujen katselu.

Siltä äidiltä voi kysyä suoraa ja sitten toteuttaa toiveen. Itse aion pyytää omenapuita.

Vierailija
48/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotain mitä voisi kotona harrastaa esim. jos leipoo joku laadukas yleiskone...

Minäkin ilahtuisin tuollaisesta. Eikä nyt siis ole kyse siitä, että vihjailtaisiin lahjan kautta hänen kuuluvan keittiöön tai muistuteltaisiin ikävistä kotitöistä. Jos joku TYKKÄÄ leipomisesta, hän aivan varmasti myös ilahtuu luksus-koneesta. Alapeukuttajat ilmeisesti eivät tykkää, mutta he eivät olekaan ap:n äiti.

Itse asiassa itse ajattelin käyttää tässä kuussa tulevan duunin tulospalkkion siihen, että ostan kauan haikailemani Dyson V11:n. Juu, imuri on kodinkone, mutta tuo on luksusvimpain, maksaa 600-700 euroa. Ois sen jälkeen kivempi imuroida eli se helpottaisi elämää.

Paljon enemmän nauttisin hyödyllisestä lahjasta kuin jostain ryppyrasvasta. Niitä minulla on ihan omasta takaakin, eikä niistä ole tässä iässä enää mainittavaa hyötyä...

N53

Vierailija
49/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpiikki kävelykeppiin.

Vierailija
50/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti oopperaan (niin, että saa itse valita teoksen, esim. baletti sopii usein sellaisellekin, joka ei niin paljon tykkää oopperamusiikista), hotelliyö Helsingissä kahdelle ja matkat Helsinkiin kotipaikkakunnalta.

Juuri sellaiselle, joka ei normaalisti käy oopperassa, tällainen on jotain erityistä.

Vierailija
51/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuestetossut.

Vierailija
52/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti oopperaan (niin, että saa itse valita teoksen, esim. baletti sopii usein sellaisellekin, joka ei niin paljon tykkää oopperamusiikista), hotelliyö Helsingissä kahdelle ja matkat Helsinkiin kotipaikkakunnalta.

Juuri sellaiselle, joka ei normaalisti käy oopperassa, tällainen on jotain erityistä.

Kerran oopperassa käyneenä voin vain toivoa etten saa lahjakorttia sinne ikinä.

Vuosimallia 1970

Vierailija
53/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä täytän kohta 50 ja haluaisin lahjakortin, jolla voisin ostaa liput vaikka jollekin keikalle, teatteriin tai festareille. 

Tämä olisi minullekin mieluisa (sen Dysonin imurin lisäksi).

Kyllä tämä eristysaikakin pian päättyy, loppuvuodesta luultavasti taas pääsee teatteriin ja keikoille.

Kannattaa kumminkin varmistua, että lahjakortti on voimassa vielä vuodenkin päästä eli ei vanhene, JOS kokoontumiskielto onkin voimassa vielä syksyllä.

N53

Vierailija
54/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosimallia 1970

Niin me olemme erilaisia, minä taas ilahtuisin tuollaisesta oopperamatkasta valtavasti.

Olisikohan niin, että oopperoitakin on erilaisia....

N53

Vierailija
55/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon suhteen on sitten varmistettava, että lahjakortti ei vanhene, koska ei ole satavarmaa, että ooperaa pääsee vielä syksyllä kuuntelemaan. Toivottavasti pääsee, mutta varmaa se ei ole.

N53

Vierailija
56/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämyslahja on parempi kuin tavara. Yleensä tuossa iässä tarpeelliset tavarat on yleensä jo hankittu ja jos jotain olennaista puuttuu niin luultavasti tietäisit sen. Mieti asioita mistä äitis voisi pitää mutta ei ehkä itse koskaan saisi aikaiseksi. 

Jos äitisi on luontoihmisiä niin esim. karhunkatselu piilokojusta on varmasti mieleenpainuva elämys. Tähän voi helposti liittää majoituksen, ruokailun ym. 

Täytän muutaman vuoden kuluttua 50v enkä todellakaan halua mitään puolivillaista elämyslahjaa tyllin kesyjen karhujen katselu.

Siltä äidiltä voi kysyä suoraa ja sitten toteuttaa toiveen. Itse aion pyytää omenapuita.

AV-mamma siis ihan oikeasti luulee, että Suomen itärajalla karhut on kesyjä! Parhaita elämyksiä mitä itse olen kokenut.

Vierailija
57/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotain mitä voisi kotona harrastaa esim. jos leipoo joku laadukas yleiskone...

Minäkin ilahtuisin tuollaisesta. Eikä nyt siis ole kyse siitä, että vihjailtaisiin lahjan kautta hänen kuuluvan keittiöön tai muistuteltaisiin ikävistä kotitöistä. Jos joku TYKKÄÄ leipomisesta, hän aivan varmasti myös ilahtuu luksus-koneesta. Alapeukuttajat ilmeisesti eivät tykkää, mutta he eivät olekaan ap:n äiti.

Itse asiassa itse ajattelin käyttää tässä kuussa tulevan duunin tulospalkkion siihen, että ostan kauan haikailemani Dyson V11:n. Juu, imuri on kodinkone, mutta tuo on luksusvimpain, maksaa 600-700 euroa. Ois sen jälkeen kivempi imuroida eli se helpottaisi elämää.

Paljon enemmän nauttisin hyödyllisestä lahjasta kuin jostain ryppyrasvasta. Niitä minulla on ihan omasta takaakin, eikä niistä ole tässä iässä enää mainittavaa hyötyä...

N53

Jos joku tykkää leipomisesta niin hän haluaa myös valita sen koneensa ja sen ominaisuudet itse. On ikävää jos joku ostaa kalliin laitteen joka ei ole juuri sellainen minkä itse olisi valinnut.

Minä olen ostanut itselleni lahjaksi niin yleiskoneen kuin muitakin keittiövempaimia, mutten suosittelisi ostamaan niitä muille.

Vierailija
58/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosimallia 1970

Niin me olemme erilaisia, minä taas ilahtuisin tuollaisesta oopperamatkasta valtavasti.

Olisikohan niin, että oopperoitakin on erilaisia....

N53

En pitänyt ilmapiiristä siellä ja tärkeilystä.

1970

Vierailija
59/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukikahvoja pesuhuoneeseen.

Vierailija
60/91 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täytän kohta 50 ja haluaisin lahjakortin, jolla voisin ostaa liput vaikka jollekin keikalle, teatteriin tai festareille. 

Mä sain noita kun täytin viime vuonna 50, olivat todella mieluisia!

Minä taas en halua tuollaista lahjaa ikimaailmassa, koska ei kiinnosta yhtään keikoilla, teatterissa tai festareilla käyminen. t. kohta 50 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän